با حضور وزیر ارتباطات جلسه شورای اداری در هرسین برگزار شد/

امیر شاه آبادی: پروژه بزرگراه هرسین به پلیسراه به کُندی پیش می رود/حجت الاسلام باقری: مشکلات مسکن مهر، جاده و آب شرب هرسین هنوز پابرجاست/واعظی:بیکاری مربوط به دولت گذشته است

سرویس: سیاسیکد خبر: 27921|17:29 - 1396/01/31
نسخه چاپی
امیر شاه آبادی: پروژه بزرگراه هرسین به پلیسراه به کُندی پیش می رود/حجت الاسلام باقری: مشکلات مسکن مهر، جاده و آب شرب هرسین هنوز پابرجاست/واعظی:بیکاری مربوط به دولت گذشته است
با حضور وزیر ارتباطات، استاندار کرمانشاه، امام جمعه و فرماندار شهرستان هرسین جلسه شورای اداری در هرسین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، فرماندار شهرستان هرسین در جلسه شورای اداری این شهرستان که با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، گزارشی از موقعیت سیاسی اجتماعی و جغرافیایی شهرستان هرسین را ارائه کرد.

 

 امیر شاه آبادی گفت: ما امروز در شهرستان هرسین در خصوص دسترسی به شبکه های تلویزیونی به شدت دچار مشکل هستیم و با کمترین بارندگی دچار اختلال می شویم.

 

 وی گفت: علت این اختلالات مشکل در شبکه فیبر نوری است که در دسترسی به آن دچار مشکل هستیم که حل آن اعتبارات زیادی هم نمی خواهد.

 

 فرماندار شهرستان هرسین با اشاره به کمبود مراکز مخابراتی و اینترنتی در روستاها گفت: از مجموعه ۱۳۲ روستای شهرستان هرسین تنها ۱۰ روستا مرکز آی سی تی دارند و از نظر آنتن دهی تلفن همراه نیز مشکلات زیادی داریم که آن را به اطلاع دوستان استان رسانده ایم.

 

وی در خصوص مطالبات شهرستان هرسین تصریح کرد: بزرگراه هرسین به طول ۲۵ کیلومتر از سال ۹۱ آغاز شده (ابتدای دولت) و تاکنون به پایان نرسیده است این میزان مسافت زیادی نیست که از سال ۹۱ تا الان به طول بیانجامد از شما تقاضا می کنم با وزیر راه رایزنی کنید که سریعتر این پروژه تمام شود.

 

 شاه آبادی همچنین به مشکل آب شهرستان هرسین اشاره کرد و گفت: در فصل بارندگی ها به دلیل تک منبعی بودن تامین آب شهرستان هرسین و گل آلود بودن دچار مشکل هستیم. به خاطر نوع قرارداد هیچ پیمانکاری حاضر به شروع کار نمی‌شود حفر چاه هم که هزینه بالایی دارد و برای تامین آب بلندمدت شهرستان هم از سد، اعتبارات لازم داریم که مساعدت آقای رئیس جممهور و دولت را لازم دارد.

 

در ادامه حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان هرسین به بیان مشکلات شهرستان پرداخت و اظهار داشت: اثر خدمتگذاری مسئولین به مردم باید این باشد که میزان مهاجرت از هرسین کم شود و به صفر برسد، آمارها نشان می دهد نسبت به 5سال گذشته نزدیک به 6هزار نفر مهاجرت داشته ایم و این در حالی است که 7هزار نفر هم طبق آمار رسمی بیکاردر هرسین وجود دارد.

 

وی با ااشاره به شعار سال و وظیفه دولت در قبال آن افزود: مسئله اشتغال و تولید که جزیی از شعار سال است اگر دولت از مراکز تولیدی و اشتغال حمایتی نداشته باشد شغلی هم ایجاد نمی شود، هرسین کارخانجات خوبی دارد اما چرا با وجود این همه صنایع تولیدی می بینیم 6هزار مهاجر و 7هزار بیکار داریم.

 

امام جمعه شهرستان تصریح کرد: امیدواریم در باقی مانده عمر دولت تدبیر و امید و دولت آبنده هر کسی که باشد از مسئله تولید و اشتغال حمایت کنند متأسفانه علی رغم خدمات مردم هرسین به نظام خدمات دولت ها به شهرستان چشمگیر نبوده است و این شامل همه زمینه ها می شود.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه اظهار داشت: هنوز هم که هنوز است مسئله مسکن مهر، جاده و آب شرب شهرستان درست نشده است و نتیجه این می شود که مردم از آب گل آلود استفاده می کنند.

 

وی افزود: این مشکلات ابتدایی است برای ما زشت است که بعد از چهار دهه از عمر انقلاب داد بزنیم که مسئولین آب شرب هرسین مشکل دارد، مردم به فرموده رهبری از وضعیت موجود دلخور و نگرانند.

 

رازانی استاندار کرمانشاه در ادامه اظهار داشت: دو بار است که به هرسین سفر می کنم و بایستی نکته ای را در اینجا یادآور شویم که اگر می خواهیم عملکردها را بسنجیم باید کارهای صورت گرفته را با مشکلات و امکانات موجود مقایسه کنیم و به نظر بنده کارهای خوبی صورت گرفته است.

 

وی افزود: دولت هایی که اداره کشور را بر عهده گرفته اند همه دوره هشت ساله داشته اند و متأسفانه در دوره هشت ساله قبل علی رغم درآمد های فراوان از منابع نفتی هدر رفت زیادی داشتیم و به اضافه اینکه موضوع تحریم ها را هم باید در نظر گرفت.

 

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: مهمترین رسالت دکتر روحانی برداشتن تحریم ها بود که مذاکراتی موفق در این خصوص داشته ایم و امروز نتایج آنرا داریم می بینیم که در طول این دوره کارهای اجرایی خوبی هم توسط دولت صورت گرفته است که نمونه ان همین راه آهنی است که از کنار شهرستان هرسین در حال گذر است.

 

رازانی در ادامه اظهار داشت: سابقه احداث راه آهن در تبریز به 101سال قبل بر می گردد و دولت دارد سعی می کند که طی روز های آینده راه اهن کرمانشاه را افتتاح کند.

 

وی افزود: البته مسئله اصلی اشتغال است که دولت در حال حل آن است، بگوییم مشکل هست ولی مردم را ناامید نکنیم، اگر دولت دوباره رأی بیاورد اولویت اولش اشتغال است.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در جلسه شورای اداری شهرستان هرسین گفت: مهمترین خصوصیت نظام جمهوری اسلامی ایران در شرایط کنونی امنیت مثال زدنی آن تحت رهبری هوشیار و مقتدر است که در شرایط نا امنی همه کشورهای همسایه ایران در امنیت کامل به سر می‌برد.

 

 محمود واعظی گفت: اگر این امنیت نباشد و اگر این اقتدار نظام نبود آیا می شود انتظار داشت که سرمایه گذاری و رشد شکل بگیرد.

 

 این مقام ارشد دولتی گفت: من با همه ی مطالبی که در این جلسه عنوان شد موافقم و قبول دارم که مردم و مخصوصا طبقه متوسط و پایین مشکل معیشت دارند قبول دارم که مشکل بیکاری وجود دارد اما آقای روحانی بارها گفته اند که وارث بیکاری ۸ سال گذشته هستند.

 

 این مقام دولتی اظهار داشت: اولویت اول ما تجهیز کارگاهی بوده است یعنی اینکه اختلافاتی که بین قوا در دولت قبل وجود داشت از میان برود و  مردم یک آرامشی داشته باشند و در بازار دلار و طلا ثبات وجود داشته باشد.

 

 وی افزود: ما با افتخار گفتیم این دولت دست هر سرمایه گذاری که یک شغل ایجاد کند را می بوسد ما باید بین خودمان و سرمایه گذار و تولید کننده اطمینان سازی کنیم ما مسائل اقتصادی را با سخنرانی نمی توانیم حل کنیم و لازم است که برای آن اعتماد در کشور به وجود بیاوریم.

 

 وی خاطرنشان کرد: مگر می شود با تحریم توسعه اقتصادی ایجاد کرد گرچه من اعتقاد دارم برای حفظ و استقلال و امنیت کشور باید تا آخر به ایستیم و اگر کسی قدم اول را عقب گذاشت دیگر باید تا آخر عقب بنشیند.

 

 وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: ما باید در عین ایستادن بر سر حقوق مردم باید با لحنی صحبت کنیم که حق خود را بفهمانیم و در عین حال از حقوق کشور دفاع کنیم امروز نتیجه مذاکرات در دولت سبب شده است که تحریم ها کنار برود و فضای کار فراهم باشد امروز می‌گوییم صادرات غیرنفتی از واردات پیشی گرفته است آیا بدون مراوده با دنیا امکان داشت این که نفت را می‌فروختیم و نمی‌توانستیم پول آن را بگیریم شرایط مساعدی بود؟

 

وزیر ارتباطات گفت: در این یک سالی که تحریم نداشتیم وضعیت آرام آرام دارد تغییر می کند ولی خوب به هر حال ممکن است تولید کننده ها این را زودتر حس  کنند و کسانی که نتیجه ی کار تولید کننده را میبینند کمی دیرتر برایشان ملموس باشد.

 

 واعظی با اشاره به اینکه دولت در حال آواربرداری مشکلات گذشته است گفت: همه این کارها با تعامل با همه ی اقشار مختلف جامعه انجام شده است و تحت هدایت ها و تدابیر رهبر معظم انقلاب انجام شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: همین طور که پیش می رویم در سال ۹۶ و ۹۷ فضا بهتر از گذشته خواهد بود.

 

واعظی با اشاره به مشکلات بیان شده درباره شهرستان هرسین گفت: گمان نکنید که این مشکلات فقط مربوط به شماست در استان های توسعه یافته هم وقتی کمی از مرکز استان دور می‌شوید مشکلات رفته‌رفته دیده می‌شود و هر جایی مشکل خاص خودش را دارد دولت در مقابل تمام اینها مسئول است.

 

 وزیر ارتباطات گفت: مثلاً در آذربایجان سیل می‌آید دولت می‌رود منابع می‌گذارد و وقتی در مازندران برف و سرما می شود دولت می رود و میوه کشاورزان را می خرد که یخ نزند می‌خواهم بگویم ما در همه شرایط باید منابع داشته باشیم بنابر این شرایط ما با یک کشور ۲ میلیون نفری فرق می کند گاهی یک شهرستان ما به اندازه ی یکی از کشورهای همسایه ما منابع می خواهد و باید برای آن وقت گذاشت.

 

وی افزود: بر این اساس ما قبول داریم که باید مشکلات شهرستان هرسین مثل آب آشامیدنی را حل کنیم ما وقتی این جا می‌آییم و مشکلات و حرف های شما را می شنویم متوجه می شویم که وقتی که گذاشته این کم است و باید بیشتر تلاش کنیم.

 

واعظی در بخش دیگری از سخنانش به منتقدین دولت اشاره کرد و گفت: اینها همان حامیان احمدی نژاد بودند. چرا آنروزها کارهایی را که الان می گویند نکردند؟ الان دارند از احمدی نژاد تبری می جویند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد