مصالحه 83 درصدي پرونده‌هاي ارجاعي به مراکز مشاوره پليس هرسین

سرویس: اجتماعیکد خبر: 27884|09:09 - 1396/01/30
نسخه چاپی
مصالحه 83 درصدي پرونده‌هاي ارجاعي به مراکز مشاوره پليس هرسین
فرمانده انتظامي شهرستان هرسین از مصالحه 83 درصدي پرونده‌هاي ارجاعي به مراکز مشاوره پليس در اين شهرستان خبر داد.

سرهنگ"همتعلی شکری"در گفتگو با دیوانگاه، با اشاره به نقش مشاوران و مددکاران اجتماعي کلانتري‌ها در پيشگيري اجتماعي از وقوع جرم، بيان کرد: مراکز مشاوره پليس، نقش بسزایي در کاهش مراجعات قضائي يه کلانتري ها و دادسراها دارند.


وي با اشاره به اقدامات تخصصي دايره هاي مشاوره و مددکاري اجتماعي کلانتري هاي شهرستان در حل و فصل مشکلات شهروندان در موضوعات خانوادگي، نزاع و درگيري، تاکيد کرد: عملکرد مراکز مشاوره پليس، نقش موثري در کاهش پرونده هاي قضائي و پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي دارد.

 

فرمانده انتظامی شهرستان با اشاره به ارجاع بیش از 500 پرونده در سال گذشته به دواير مشاوره و مددکاري اجتماعي کلانتري هاي شهرستان تصریح کرد: بیشترین فراوانی منجر به صلح و سازش مربوط به نزاع و درگیری و اختلافات خانوادگی است.


سرهنگ شکری آماري از اقدامات و عملکرد دواير مشاوره انتظامي شهرستان درسال گذشته ارائه و اظهار داشت : طی مدت مذکور بيش از 240 شهروند براي دريافت خدمات مشاوره اي به اين دواير مراجعه کرده و از ارائه خدمات تخصصي مشاوره اي با موضوعات مشاوره خانوادگي و مشاوره انتظامي به صورت حضوري بهره‌مند شده‌اند.

 

فرمانده انتظامي هرسین خاطرنشان کرد: واحدهاي مشاوره كلانتري‌ها و  روساي کلانتري، پاسگاه‌ها و پليس‌هاي تخصصي به طور روزانه پاسخگوي سؤالات و مشكلات شهروندان در حوزه آسيب‌هاي اجتماعي هستند.