فرماندار هرسین در گفتگوی تفصیلی با دیوانگاه:

میراث فرهنگی تا سال 95در شهرستان هرسین هیچگونه متولی نداشت/ تنها راه برون رفت هرسین از گرفتاریهای اقتصادی و فضای کسب و کار توسعه گردشگری است/پروژه سراب هرسین در مرحله تعیین پیمانکار است

سرویس: گردشگريکد خبر: 27879|09:44 - 1396/01/29
نسخه چاپی
میراث فرهنگی تا سال 95در شهرستان هرسین هیچگونه متولی نداشت/ تنها راه برون رفت هرسین از گرفتاریهای اقتصادی و فضای کسب و کار توسعه گردشگری است/پروژه سراب هرسین در مرحله تعیین پیمانکار است
فرماندار هرسین در خصوص وضعیت گردشگری شهرستان گفت: تنها راه برون رفت هرسین از گرفتاریهای اقتصادی و فضای کسب و کار توسعه گردشگری است.

امیر شاه آبادی فرماندار شهرستان هرسیندر گفتگوی تفصیلی با خبرنگار دیوانگاهدر خصوص مشکلات گردشگری در شهرستان اظهار داشت: میراث فرهنگی به طور قطعیت تا سال 95در شهرستان هرسین هیچگونه متولی نداشت و بیشتر مردم میراث را با نام گلیم بافی می شناسند و این خود گویای این است که میراث فرهنگی در هرسین تولی و تصدی نداشته است.

 

وی افزود: امروز یک مدیر توانا را در شهرستان بکارگیری کرده ایم که علی رغم محدودیت امکانات میراث را در شهرستان هرسین احیا کرده است.

 

فرماندار هرسین تصریح کرد: اعتقاد من این است که علی رغم اینکه صنعت در شهر هرسین تا چغاکبود  آمده و از آن به بعد به سمت شهر صنعتی وجود ندارد رنگ توسعه به خود ندیده است و با تیادل نظری که با کارشناسان داشته ایم به این نتیجه رسیده ایم که تنها راه برون رفت هرسین از گرفتاریهای اقتصادی و فضای کسب و کار توسعه گردشگری است.

 

شاه آبادی در ادامه اظهار داشت: در هرسین استعدادهای خوبی از جمله، گنج دره ، گوردخمه ها، قلعه شاپوری، کاخ ساسانی و از همه مهمتر سراب هرسین وجود دارد و از این لحاظ شهر پتانسیل های گردشگری را دارد، امسال برای اولین بار ما در شهرستان هرسین حدود 2500نفر بازدید کننده از آثار باستانی داشته ایم.

 

وی افزود: بایستی زیرساخت ها را طوری آماده کنیم که در نوروز 97شاهد جهش خوبی در بحث گردشگری باشیم و به همین دلیل نیازمند ساماندهی آثار باستانی هستیم و در نظر داریم که محوطه گنج دره را فنس کشی کنیم و شناسنامه اثر را در آنجا نصب کنیم.

 

فرماندار هرسین با اشاره به پتانسیل گوردخمه ها در هرسین تصریح کرد: هر کشوری آثاری مثل گوردخمه های اسحاقوند را داشته باشد درآمد فراوانی از گردشگری از آنها کسب می کند اما متأسفانه ما در حال حاضر جاده دسترسی به آنجا را هم نداریم، امسال تلاش ما این است که جاده دسترسی را مهیا کنیم و تابلوهای راهنما را در مسیر نصب کنیم.

 

شاه آبادی در ادامه در خصوص موضوع ساماندهی سراب هرسین اظهار داشت: هفته آینده آگهی آن در روزنامه ها منتشر می شود و امیدواریم که یک پیمانکار توانا پای کار بیاید و پس از انعقاد قرارداد در یک بازه زمانی مشخص بتواند کار را انجام دهد.

 

وی افزود: تا اینجا مربوط به تصدی گری دولت بود اما بحث دیگر موضوعات فرهنگی در هرسین است شهر هرسین بایستی مثل سایر شهرهای دیگر با توجه به اینکه هتل و مسافرخانه ای وجود ندارد، آپارتمان های بلاتصدی را برای اجاره بگذارند که این فرهنگ در هرسین وجود ندارد.

 

فرماندار هرسین در ادامه خاطرنشان کرد: صحبت های با بخش خصوصی در رابطه با ساخت رستورانهای شبانه روزی و هتل چند ستاره در جوار رودخانه عنوان شده که در این راستا قول اولیه و کارشناسی گرفته ایم ولی هنوز تأیید نهایی نشده است.