مدیر امور آب منطقه ای هرسین در گفتگو با دیوانگاه:

انسداد 44حلقه چاه غیر مجاز طی سال 95در هرسین/تا این لحظه 400میلیتر بارندگی به ثبت رسیده است

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 27847|12:31 - 1396/01/27
نسخه چاپی
انسداد 44حلقه چاه غیر مجاز طی سال 95در هرسین/تا این لحظه 400میلیتر بارندگی به ثبت رسیده است
مدیر امور آب منطقه ای هرسین از انسداد 44حلقه چاه غیر مجاز در سال گذشته خبر داد.

علی اشرف ایازنیا مدیر امور آب منطقه ای هرسیندر گفتگو با خبرنگار دیوانگاهاز انسداد 44حلقه چاه غیر مجاز در هرسین خبر داد و اظهار داشت: این کار با حکم مقام قضایی و در راستای قوانین موجود در خصوص انسداد چاه های غیر مجاز صورت گرفته است.

 

وی افزود: در حال حاضر 282حلقه چاه غیر مجاز در هرسین و بخش بیستون وجود دارد که از این تعداد حدود 250حلقه در بخش بیستون قرار دارد و مابقی متعلق به هرسین است

 

مدیر امور آب منطقه ای هرسین خاطرنشان کرد: تمام چاه هایی که در بخش مرکزی هرسین و بیستون حفر شده بدون رعایت فاصله  قانونی از حریم چاه های دیگر بوده است که این امر باعث به وجود آمدن خشک سالی ها، گسل ها، زلزله ها و نشست زمین در برخی مناطق در دراز مدت می شود.

 

ایازنیا در ادامه با اشاره به آمار کل چاه های موجود در منطقه اظهار داشت: ما در کل شهرستان878حلقه چاه غیر مجاز داریم که از این تعداد  596حلقه چاه در قالب فرم یک داریم و این تعداد شامل چاه هایی می شود که تا قبل از سال 85از طریق وزرات نیرو تأیید شده و کُد دریافت کرده اند.

 

وی افزود: 282حلقه دیگر شامل فرم پنج و آن تعدادی از مردم می شود که در بحث نظارت فرم یک به دلایلی و برای ترس از مسدود شدن از ارائه آمار چاه های خود خودداری کرده اند و در حال حاضر مشکل اصلی در این حوزه است.

 

مدیر امور آب منطقه ای هرسین در خصوص وضعیت بارندگی در شهرستان هرسین تصریح کرد: از آغاز سال آبی تا کنون حدود 400میلیمتر بارندگی داشته ایم که این آمار خوبی استو نوید بخش یک سال آبی خیلی خوب است.