امام جمعه شهرستان هرسین :

آنچیزی که بیش از همه دل مردم را به درد آورده است فساد و تبعیض است نه فقر/ کاندیدها به خاطر چند رأی افرادی لاییک دین مردم را زیر سوال نبرند

سرویس: سیاسیکد خبر: 27738|18:01 - 1396/01/18
نسخه چاپی
 آنچیزی که بیش از همه دل مردم را به درد آورده است فساد و تبعیض است نه فقر/ کاندیدها به خاطر چند رأی افرادی لاییک دین مردم را زیر سوال نبرند
امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت:سوال این است که امروز در مملکت ما چه میزان با فساد مبارزه می شود آنچیزی که بیش از همه دل مردم را به درد آورده است فساد و تبعیض است نه فقر،

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت همگان به تقوای الهی و تبریک ولادت امام جواد (ع) اظهار داشت: امام محمد تقی(ع) در طول زندگی خود خدمات ارزنده ای داشتند و به دلیل تقوای زیاد به همین نام مشهور یودند.

 

ایشان افزود: تقوا در کلام امیر مومنان حضرت علی(ع) اینطور تعریف می شود که اگر انسان در یک بیایان پر از خار قدم بگذارد پای خود را جایی قرار می دهد که خاری نداشته باشد و این همان تقواست.

 

خطیب جمعه شهرستان با اشاره به وفات حضرت زینب (س) خاطرنشان کرد: اوج عظمت و بزرگی حضرت زینب(س) در واقعه کربلاست، همچنانکه وقتی بررسی می کنیم زندگی انسان های وارسته را سه شاخصه در وجود این افراد قابل توجه است اول: وراثت، دوم: محیط و سوم: مربی که حضرت زینب (س) این سه شاخصه را به نحو احسن دارا بودند.

 

 حجت الاسلام باقری در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص سیره عملی و نظری حضرت علی (ع) و با توجه به مطالعه محتوای نهج البلاغه مهمترین عامل رشد و توسعه، امنیت و رفاه یک جامعه را زمامداران و مسئولین آن جامعه دانستند.

 

ایشان در ادامه افزود: حضرت علی(ع) برای مسئولین ویژگی های را بیان می کنند که از آن جمله خداشناسی و خداترسی، حامی دین بودن، دنیا زده و رفاه طلب نبودن، داشتن پشتکار، استقامت در برابر مشکلات، دین خدا را تخریب نکردن، پرهیز از خشم و غضب نسبت به خودی ها، تقسیم پست ها بر اساس لیاقت و شایستگی، مخالفت با ظلم و پرهیز از عدل و انصاف و ترد کردن افراد چاپلوس از اطراف خود می باشد.

 

امام جمعه شهرستان تصریح کرد: اگر امروز مسئولی بیاید و برای رضای مردم دین خدا را تخریب کند اینکار خشم خدا را در پی دارد، امروز متأسفانه خیلی از کاندیداها اینکار را انجام می دهند و به خاطر چند رأی افرادی لاییک دین مردم را زیر سوال میبرند.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه اظهار داشت: سوال این است که امروز در مملکت ما چه میزان با فساد مبارزه می شود آنچیزی که بیش از همه دل مردم را به درد آورده است فساد و تبعیض است نه فقر،

 

ایشان با اشاره به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در هرسین افزود: اقدامات لازم جهت برگزاری مراسم اعتکاف انجام شده است و انتظار داریم که خیرین عزیز هم جهت هر چه بهتر برگزار کردن این برنامه همکاری لازم را داشته باشند.

 

خطیب جمعه شهرستان در خصوص انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان هرسین تصریح کرد: کار تأیید صلاحیت توسط مراجع چهارگانه انجام شده است و جا دارد از موضعگیری  آقای سلیمانی نماینده شهرستان در خصوص عدم دخالت در تأیید صلاحیت ها و حجت دانستن نظر مراجع چهارگانه تشکر کنیم.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه اظهار داشت: متأسفانه افرادی بودند که در سالهای گذشته سوء سابقه خرید و فروش مواد مخدر، توهین به نظام و توهین به دین داشتند که علی رغم رد شدن توسط مراجع چهار گانه توسط افرادی دوباره برگردانده می شدند و امیدواریم که در این دوره شاهد اینچنین کارهایی نباشیم.