امام جمعه شهرستان هرسین :

لازمه اجرای اقتصاد مقاومتی یک مدیریت انقلابی است ، نه یک مدیر سیاسی و حزبی/مردم باید مدیرانی انتخاب کنند که خدمتگذار باشند نه رئیس

سرویس: اجتماعیکد خبر: 27714|16:24 - 1396/01/11
نسخه چاپی
لازمه اجرای اقتصاد مقاومتی یک مدیریت انقلابی است ، نه یک مدیر سیاسی و حزبی/مردم باید مدیرانی انتخاب کنند که خدمتگذار باشند نه رئیس
امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: لازمه آن یک مدیریت کارآمد و انقلابی است نه یک مدیر سیاسی و حزبی که مردم را به جان هم بیندازد و دو قطبی ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک فرا رسیدن ماه رجب و سالروز میلاد امام باقر(ع) اظهار داشت: امام باقر(ع) وحی را برای ما باز کرد و فرصتی پیدا کرد تا آنرا بشکافد و حرف هایی که تا آنزمان کسی نمی توانست عنوان کند در زمان ایشان بیان شد.

 

ایشان افزود: روایتی از امام باقر(ع) است که می فرماید: بهترین چیزها سه مورد است، اول)بصیرت در دین  دوم) صبور بودن در مشکلات  و سوم) مدیریت کردن زندگی و اقتصاد است.

 

خطیب جمعه شهرستان تصریح کرد: ماه رجب مختص امام باقر (ع) و امام هادی(ع) است و زیارت نامه جامعه کبیره هم متعلق به امام هادی(ع) است که شناسامه شیعه و اهل بیت(ع) است ای کاش ما در طول سال برای یک بار هم که شده این زیارتنامه را بخوانیم.

 

حجت الاسلام باقری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مناسبت های دیگر ماه رجب و به خصوص ایام البیض(ایام اعتکاف)اظهار داشت: هر ساله در این ایام مراسم اعتکاف در هرسین برگزار می شود و امسال هم مردم شهرستان می توانند از روز دوشنیه برای ثبت نام به دفتر نماز جمعه واقع در جنب مسجد آیت الله حجتی(ره) مراجعه کنند.

 

ایشان در ادامه افزود:  امروز در رأس انقلاب اسلامی ایران یک فرد عادل، آگاه، مدیر و مدبر وجود دارد و در این بین مردم هم با حمایت ها و حضور در صحنه های مختلف به خصوص انتخابات ها می توانند این انقلاب را حفظ کنند.

 

امام جمعه شهرستان هرسین با اشاره به شعار سال (اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال) خاطرنشان کرد: این اقتصاد مقاومتی که چند سالی است رهبر معظم انقلاب بر روی آن تأکید دارند لازمه آن یک مدیریت کارآمد و انقلابی است نه یک مدیر سیاسی و حزبی که مردم را به جان هم بیندازد و دو قطبی ایجاد کند.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه اظهار داشت: مردم باید سعی کنند چه در انتخابات شوراها و چه در انتخابات ریاست جمهوری افرادی را انتخاب کنند که مشکلات موجود را بتوانند مرتفع کنند، امروز بیکاری بیداد می کند، وقتی بیکاری باشد تمام آسیب های اجتماعی در کنار آن ایجاد می شود.

 

ایشان افزود: باید مدیری را انتخاب کرد که از جنس خود مردم، انقلابی، متدین، ولایی و اعتقاد به رهبری داشته باشد، وقتی رهبری میفرمایند: ورود کالاهای خارجی به داخل حرام است این یک فتوای شرعی است و مسئولین و مردم موظف به انجام آن هستند.

 

خطیب جمعه شهرستان تصریح کرد: این دعواهای سیاسی که در داخل کشور وجود دارد فکر می کنید بر سر خدمت به مردم است؟ نه این دعواها بر سر قدرت و گرفتن سهم بیشتر از سیاست و مدیریت کشور است و مردم باید مدیرانی انتخاب کنند که خدمتگرار باشند نه رئیس.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه با اشاره به روز طبیعت (سیزده بدر) اظهار داشت: دین اسلام هم آداب و رسوم را تأیید می کند ولی در واقع این یک بهانه ای برای دور هم بودن و استفاده کردن از طبیعت است.

 

ایشان افزود: متأسفانه این روز ها تخریب های از طبیعت دارد صورت می گیرد و این در حالی است که دین ما در روایات متعددی بر حفظ و نگهداری از منابع طبیعی موجود تأکید دارد و ما هم به نحوی باید با فرهنگ سازی و انتقال این فرهنگ به فرزندان خود از تخریب آنها جلوگیری کنیم.