امام جمعه موقت شهرستان هرسین :

بدون اقتصاد اقتدار، عزت ملی و پیشرفت همه جانبه به دست نمی آید/ در اقتصاد یکی از الزامات بحث مدیرت کارآمد است

سرویس: اقتصادیکد خبر: 27687|17:15 - 1396/01/04
نسخه چاپی
بدون اقتصاد اقتدار، عزت ملی و پیشرفت همه جانبه به دست نمی آید/ در اقتصاد یکی از الزامات بحث مدیرت کارآمد است
امام جمعه موقت شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: هر جایی که مدیر کارآمد، متدین و متعهد داشتیم مشکلی وجود نداشت ولی انجایی که مدیرانی ضعیف و غیر انقلابی بودند کار تضعیف شد.و امروز هم در بحث اقتصاد یکی از الزامات بحث مدیرت کارآمد است.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،حجت الاسلام قدمی امام جمعه موقت شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک فرا رسیدن سال جدید اظهار داشت: سال که نو می شود به تبع آن در انسان هم تغیییراتی ایجاد می شود و لذا بر این اساس از دیدگاه امام صادق(ع) تغییرات انسان را می توان به سه دسته تقسیم کرد.

 

وی افزود: قسم اول آنست که انسان قبل و بعدش مثل هم باشد، بر این اساس اینها مغبون یا بازنده هستند، قسم دوم) آنهایی هستند که سال گذشته آنها از امسال بهتر بوده است که این افراد به عبارتی از رحمت خدواند به دور هستند و در نهایت قسم سوم) کسانی هستند که طبق دعای تحویل سال ما از خداوند می خواهیم که سال جدید نسبت به سال گذشته بهتر باشد و اینها کسانی هستند که دیگران به حالشان غبطه می خورند.

 

امام جمعه موقت شهرستان هرسین با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در حرم رضوی تصریح کرد: معظم له در این سخنرانی امسال را سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری کردند و مباحث خود را در دو محور اقتصاد و انتخابات برای مردم  تشریح کردند.

 

حجت الاسلام قدمی  در ادامه اظهار داشت: در بحث اقتصاد مقام معظم رهبری فرمودند که اولویت اول کشور بایستی مباحث اقتصادی باشد همچنانکه اولویت دشمن هم ضربه زدن به اقتصاد کشور است و دوم اینکه بدون اقتصاد اقتدار، عزت ملی و پیشرفت همه جانبه به دست نمی آید.

 

وی افزود: مسئله سوم این است که مشکل اصلی ما در کشور بحث بیکاری و عدم توجه به تولید ملی است که در بیانات رهبر انقلاب به صورت یک کلید واژه مطرح شد که اگر تولید ملی درست شود زمینه اشتغال، شکوفایی استعداد، کاهش ناهنجاری های اجتماعی و افزایش نشاط در جامعه به وجود می آید.

 

امام جمعه موقت شهرستان هرسین خاطرنشان کرد:حال برخی ها سوال می پرسند که برای تولید لوازمی لازم است و چطور باید آنها را فراهم کرد، رهبر معظم انقلاب در این خصوص فرمودند که ما نیروی انسانی توانمند، ابزار کار و سرمایه لازم را در داخل کشور داریم.

 

حجت الاسلام قدمی اظهار داشت: مشکل اصلی ما در بحث اقتصاد فراتر از این موضوعات یعنی بحث مدیریت است، هر جایی که مدیر کارآمد، متدین و متعهد داشتیم مشکلی وجود نداشت ولی انجایی که مدیرانی ضعیف و غیر انقلابی بودند کار تضعیف شد.و امروز هم در بحث اقتصاد یکی از الزامات بحث مدیرت کارآمد است.

 

وی با اشاره به موضوع انتخابات  افزود: رهبر انقلاب فرمودن انتخابات مایه عزت ملی است و اگر انتخابات با شکوه برگزار شود، عزت، امنیت و اقتدار ملی را در پی خواهد داشت و در درجه اول بحث حضور حداکثری مردم خیلی مهم است.

 

خطیب جمعه موقت شهرستان تصریح کرد: موضوع دیگر در انتخابات این است که بایستی مرّ قانون رعایت شود، رهبری فرمودند من در انتخابات دخالت نمی کنم اما اگر کسی بخواهد در مقابل رأی مردم بایستد آنوقت است که ما وارد می شویم و اجازه نخواهیم داد.