ارائه لایحه تحریمی جدید علیه ایران در مجلس سنای آمریکا

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 27684|11:21 - 1396/01/04
نسخه چاپی
چهارده سناتور آمریکایی لایحه پیشنهادی خود برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران را تقدیم هیئت رئیسه سنا کردند.
ارائه لایحه تحریمی جدید علیه ایران در مجلس سنای آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یو اس نیوز، هفت سناتور جمهوری‌خواه با همراهی هفت سناتور دموکرات لایحه پیشنهادی خود برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران برسر آزمایش موشک‌های بالستیک و سایر فعالیت‌های غیرهسته‌ای این کشور را تقدیم هیئت رئیسه سنا کردند.
 
در این لایحه که گفته می‌شود از بخت بالایی برای تصویب شدن برخوردار است، تحریم‌هایی علیه اشخاص و شرکت‌های مرتبط با برنامه موشکی ایران و همچنین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نظر گرفته شده است. 
 
این لایحه همچنین از رئیس جمهور آمریکا می‌خواهد دارایی‌های اشخاص و نهادهایی که به نوعی تحریم تسلیحاتی ایران از سوی سازمان ملل را نقض می‌کنند، توقیف کند.
 
"رابرت منندز" عضو دموکرات مجلس سنای آمریکا مدعی است لایحه تحریمی جدید به گونه‌ای تنظیم شده است که توافق هسته‌ای ایران را نقض نکند.
 
این لایحه که در آستانه برگزاری کنفرانس سالانه لابی صهیونیستی آیپک و در راستای خوش‌خدمتی به اسرائیل در دستور کار سنا قرار گرفته است، پس از تصویب در سنا، برای تبدیل شدن به قانون باید در مجلس نمایندگان آمریکا نیز به تصویب رسیده و ترامپ نیز به عنوان رئیس جمهور آن را امضا کند.