تکرار اشتباهات به ظاهر غیر عمدی در تقسیمات یک شهرستان

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 27646|17:49 - 1395/12/29
نسخه چاپی
تکرار اشتباهات به ظاهر غیر عمدی در تقسیمات یک شهرستان
امروز شهرستان هرسین علی رغم ظرفیت های موجود در بی مهری و عدم توجه دولت ها دست خوش جریاناتی شده است که بیان آنها دل انسان انسان را به درد می آورد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،شهرستان هرسین در 45 کیلو متری جنوب شرقی استان کرمانشاه و از دو بخش مرکزی و بیستون و چهار دهستان تشکیل شده است که از جنوب به شهرستان دلفان استان لرستان ، از شمال به شهرستان صحنه ، از غرب به شهرستان کرمانشاه و از شرق به نهاوند محدود می‌شود.

 


سبقه تاریخی ، مذهبی، و فرهنگی این شهرستان و وجود قطب های مهم صنعتی و گردشگری و حتی کشاورزی شهرستان هرسین را به عنوان یکی از ظرفیت های مهم استان قرار داده است.

 

امروز شهرستان هرسین علی رغم این ظرفیت ها و در بی مهری و عدم توجه دولت ها دست خوش جریاناتی شده است که بیان آنها دل انسان انسان را به درد می آورد.

 

متأسفانه بی تدبیری دوستان مسئول در مدیریت شهری هرسین باعث شده که امروز هرسین به عنوان تنها شهر پایلوت استان تقریبأ در همه زمینه ها مبدل شود و هر جا پروژه ای آزمایشی می خواهد اجرا شود آنرا به هرسین موکول می کنند.

 

حال خارج از میزان خروجی و بازخورد اقدامات صورت گرفته که به حد بیان هم نمی رسد امروز حتی در سطح رسانه ملی و شبکه استانی هرسین به جز پخش اخبار جایگاهی ندارد.

 

موید این موضوع وضعیت اسفبار عید امسال است که حتی یک معرفی مختصر و تیزر چند ثانیه ای هم از مجموعه میراث فرهنگی و جاذبه های گردشگری شهرستان هرسین توسط مسئولین شهرستان در شبکه استانی منتشر نشد و این در حالی است که این موضوع در خصوص شهرستان های دیگر صورت گرفته است.

 

وضعیت عدم معرفی شاخصه ها و ویژگی های منحصر به فرد شهرستان هرسین چه در بخش بیستون و چه در بخش مرکزی به حدی رسیده که راه را برای سوء استفاده برخی افراد فرصت طلب باز کرده تا انجاکه چندی پیش در رسانه ملی و شبکه خبر بخش بیستون را به عنوان یک شهرستان معرفی می کنند و چند روز پیش هم در شبکه استانی زاگرس و در یک مسابقه از گوردخمه اسحاقوند به عنوان آثار تاریخی شهرستان صحنه یاد می شود.

 

امروز در عین ناباوری مشاهده می کنیم که در نقشه استان کرمانشاه که در پیک نوروزی پایه سوم ایتدایی منتشر شده در معرفی تقسیمات شهرستانهای استان کرمانشاه نقشه شهرستان هرسین به صورت مرزبندی شده با بخش بیستون منتشر شده است که به نحوی می خواهد این بخش را از بخش مرکزی جدا معرفی  کند.

 

شاید این موضوع در نگاه اول بی اهمیت به نظر برسد اما وقتی به وضعیت سایر شهرستان ها و وجود بخش های متعدد در آنها نگاهی می اندازیم به اختلاف موضوع بیشتر پی می بریم و این وضعیت ظن انسان را به عمدی بودن این جریانات به بقین تبدیل می کند.