امام جمعه موقت شهرستان هرسین :

هر کسی بخواهد فضای جامعه را به سمت غرب ببرد این نفوذی دشمن است/تجربه برجام نشان داد امریکا به تعهداتش عمل نمی کند

سرویس: سیاسیکد خبر: 27637|17:30 - 1395/12/27
نسخه چاپی
هر کسی بخواهد فضای جامعه را به سمت غرب ببرد این نفوذی دشمن است/تجربه برجام نشان داد امریکا به تعهداتش عمل نمی کند
امام جمعه موقت شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: امروز به فرموده رهبری برجام برای ما یک تجریه بود و این تجربه به ما نشان داد که امریکا به هیچ یک از تعهداتش عمل نکرده و در مقابل تحریم ها را علیه ایران افزایش داده است.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،حجت الاسلام عباسیان امام جمعه موقت شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به مناسبت های پیش رو و میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)اظهار داشت: حضرت فاطمه (س) در دوران حیاتشان نقش بسیار مهمی را در پیشبرد دین داشتند و از آن به بعد هم فرزندان ایشان به عنوان ائمه معصومین(ع) نقش مهمی را در پاسداری از دین داشتند.

 

وی با ااشاره به انتخابات پیش رو اظهار افزود: ما کشوری هستیم که از صدر تا ذیل مسئولین نظام بر اساس دمکراسی و با رأی مستقیم و غیر مستقیم مردم انتخابات می شوند و در هفته آینده نیز آغاز ثبت نام انتخابات شوراها را داریم که امیدواریم این انتخابات هم مثل سایر انتخابات به خوبی برگزار شود.

 

خطیب جمعه موقت شهرستان خاطرنشان کرد: لازم است که در این خصوص چند توصیه داشته باشیم، اول اینکه افرادی که دارای شأنیت و جایگاه اجتماعی و تخصص لازم هستند خود را در معرض رأی مردم قرار دهند و دوم اینکه از مردم تقاضامندیم که در آرایی که به صندوق می ریزند دقت کنند که به چه کسی رأی می دهند، بحث طایفه گری در انتخاب یک فرد به شهرستان ضربه می زند، افراد را بر اساس تخصص، تعهد و تقوا انتخاب کنیم.

 

حجت الاسلام عباسیان در ادامه اظهار داشت: این شیوه رأی دادن باید تغییر کند و شایسته سالاری را جایگزین کنیم، چرا که شهرستان هرسین دارای ظرفیت های بالایی است و این بسته به نحوه انتخاب مردم دارد.

 

ایشان با اشاره به رعایت اخلاق انتخاباتی در هر دو انتخابات شورا و ریاست جمهوری افزود: توصیه ما به کاندیداهای شورای شهر و ریاست جمهوری رعایت اخلاق سیاسی و انتخاباتی است، امروز در عرصه سیاسی جامعه تخریب فروانی وجود دارد و گاهی وقت ها این تخریب ها به اصل نظام هم ضریه می زند، توصیه ما این است که نامزدها در انتخابات آینده انصاف را رعایت کنند.

 

امام جمعه موقت شهرستان هرسین در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: امروز سرویس های اطلاعاتی و جاسوسی دشمن دنبال سیاه نمایی در نظام اسلامی هستند و می خواهند مردم را از انقلاب دلسرد کنند و این خیانت بزرگی است، هر کسی در هر گروهی بخواهد در ایران اسلامی سیاهنمایی کند شک نکنید که مدیون خون شهداست.

 

حجت الاسلام عباسیان اظهار داشت: هیچ منصبی در دنیا برای کسی پایدار نخواهد بود و تمام سمت های دنیا گذرا هستند، اما آنهایی که این منصب ها را کسب می کنند باید بدانند که این جایگاه حاصل خون شهداست و باید مواظب باشیم که در این منصب بی تقوایی نکنیم.

 

 وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مسئله نفوذ در کشور افزود: یک اتفاقی در کشور در حال رخ دادن است و برخی ها می خواهند راه را تغییر دهند امروز اگر فردی بحث ارتباط با امریکا را مطرح می کنند این همان نفوذ است.

 

امام جمعه موقت شهرستان هرسین در ادامه تصریح کرد: شعار شهدای ما نه شرقی نه غربی،حاکمیت اسلام و دستورات قرآن و زیر بار حرف زور نرفتن بود نه ارتباط با امریکا، امروز هر کسی بخواهد فضای جامعه را به سمت غرب ببرد این نفوذی دشمن است و باید حواسمان را جمع کنیم و ببینیم که چه افرادی دنبال ارتباط با امریکا هستند.

 

حجت الاسلام عباسیان اظهار داشت: به فرموده رهبری برجام برای ما یک تجریه بود و این تجربه به ما نشان داد که امریکا به هیچ یک از تعهداتش عمل نکرده و در مقابل تحریم ها را علیه ایران افزایش داده است.

 

وی افزود: ممانعت از ورود اتباع ایرانی به امریکا یک توهین بزرگ به ملت ایران است و این ماجرا پس از برجام صورت گرفته است و ما جایی نمی بینیم که امریکا پس از مذاکرات قدم مثبتی برای ما برداشته باشد هر کسی که دنبال این قاعده و تفکر باشد که رابطه با امریکا حلال مشکلات است مردم باید پاسخی محکم با این افراد بدهند و پاسدار خون شهدا باشند.