ثمرات حمایت بسیج از اقتصاد؛

یک تیر و 2 نشان با فعالیت در حوزه دامداری سنگین/ از اشتغالزایی تا خودکفایی غذایی در هرسین

سرویس: اقتصادیکد خبر: 27583|12:00 - 1395/12/15
نسخه چاپی
یک تیر و 2 نشان با فعالیت در حوزه دامداری سنگین/ از اشتغالزایی تا خودکفایی غذایی در هرسین
فعالیت در عرصه پرورش دام های سنگین می تواند علاوه بر اشتغالزایی در حوزه خودکفایی غذایی نیز بسیار موثر باشد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،اهميت و جايگاه فراورده هاي دامي نظير گوشت ولبنيات در سبد غذايي انسان بر كسي پوشيده نيستوخودكفايي در توليد اين مواد و صدور مازاد آنها يكي از راهكارهاي تقويت اقتصاد مقاومتي است كه لازم است براي رونق دهي بيشتر به صنعت دامپروري و توجه بیش از پیش به اين بخش، اقدامات و برنامه ريزيهاي كلان كشوري صورت گيرد.

 

علی مهری دامدار و کارآفرین و از اهالی روستای رایگان بخش بیستون از توابع شهرستان هرسین به فعالیت در عرصه اقتصادی مشغول است و اکنون کار خود را در پرورش دام‌های سنگین ادامه می‌دهد و برای خود و خانوده  اشتغال‌زایی کرده است.

ویدر گفتگو با خبرنگار دیوانگاه  گفت : در عرصه پرورش دام سنگین کار خود را شروع کردم و با تسهیلات 10 میلیون تومانی که از بسیج سازندگی بسیج شهرستان دریافت کردم توانستم تعداد چهار گاو شیری خریداری کنم.

 

این کارآفرین حوزه اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: به‌جز دامداری در زمینه کشاورزی فعالیت می‌کنم و با این شغل‌ها امرارمعاش می‌کنم و در حال حاضر هم با خرید این تعداد گاو شیری تونسته ایم در ماه حدود 1میلیون تومان درآمدزایی از طریق فروش شیر داشته باشیم.

 

آقای مهری ضمن تشکر از بسیج سازندگی هرسین جهت ارائه تسهیلات اظهار داشت: از آنجایی که گاوداری بنده 14رأسی می باشد لذا در آینده در نظر دارم با کمک های توسعه ای بسیج تعداد گاو های خود را افزایش دهم.

 

سازمان بسیج سازندگی در راستای ترویج و توسعه طرح‌های اقتصاد مقاومتی باهدف کاهش و از بین بردن وابستگی اقتصاد و مردمی کردن آن، اقدام به پشتیبانی از متقاضیان ایجاد و توسعه طرح‌های اقتصاد مقاومتی کرده است.

هوشیار ویسعلی مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه هرسین در این خصوصدر گفتگو با دیوانگاهاظهار داشت: با توجه با اینکه کشور ما در بخش کشاورزی و دامپروری از ظرفیت های خوبی برخوردار است سرمایه گذاری در این بخش می تواند علاوه بر تأمین غذا و قطع وابستگی از جهت اشتغالزایی هم مورد توجه قرار گیرد.

 

وی افزود: لذا بسیج در این راستا توانسته است با ایجاد فرصت های جدید شغلی گامی مهم در این راستا بر دارد و زمینه اشتغال افراد زیادی را فراهم آورد..

 

به گزارش دیوانگاه، بسیج سازندگی با پرداخت وام های اقتصاد مقاومتی نقش بسزایی در ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی کشور دارد و جوانان می توانند به جای دست روی دست گذاشتن و انتظار برای یافتن شغل مناسب، با اشتغالزایی با استفاده از این وام ها و گام نهادن در مسیر اقتصاد مقاومتی، نقش مهمی در ایجاد اشتغال برای خود و دیگران و تو سعه اقتصادی شهر و روستای خود ایفا کنند