مراسم تجلیل از عاملین زکات شهرستان هرسین برگزار شد

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 27521|19:09 - 1395/12/05
نسخه چاپی
مراسم تجلیل از عاملین زکات شهرستان هرسین  برگزار شد
با حضور جمعی از مسئولان مراسم تجلیل از عاملین و رابطین زکات شهرستان هرسین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،با حضور جمعی از مسئولان مراسم تجلیل از عاملین و رابطین زکات شهرستان هرسین  برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام باقری  امام‌جمعه شهرستان  در این مراسم اظهار داشت: زکات یکی از واجبات مالی و عبادی دین اسلام است که در آیات متعددی در قران کریم به پرداخت زکات و آثار اجتماعی پرداخت زکات اشاره‌شده است.

 

وی افزود: اهمیت پرداخت زکات در دین اسلام به حدی بوده است که در دوران حکومت پیامبر گرامی اسلام ‌(ص) و امام علی (ع) اکثر گرفتاری‌ها و کمبودها و نیازهای اقتصادی از طریق زکات تأمین می‌شد.

 

امام‌جمعه هرسین تصریح کرد: در دین اسلام عمل به فریضه پرداخت زکات در ردیف مهم‌ترین عبادات قرارگرفته و در بسیاری از موارد همراه با نماز ذکرشده و حتی شرط قبولی نماز به پرداخت زکات منوط شده است. 

 

 حجت الاسلام باقری در ادامه اظهار داشت: باید روحانیون و عاملان زکات در سطح شهر و روستاهای هرسین مردم را به پرداخت زکات تشویق کنند تا با جمع‌آوری زکات مشکلات محرومان جامعه کاهش یابد.

 

وی افزود : بهره‌مندی از ظرفیت روحانیون و دهیاران می‌تواند در راستای ترغیب بیشتر کشاورزان به پرداخت به‌موقع زکات موثر باشد که کمیته امداد با همکاری سایر نهادها از این ظرفیت استفاده کند.

 

در ادامه این مراسم وحید ارم آبادی مدیر کمیته امداد شهرستان طی سخنانی اظهار داشت: ستاد دریافت زکات در تمام روستاهای هرسین  با همکاری بخشداران تشکیل‌شده است و دهیاران آموزش‌های لازم را برای تشویق روستاییان به پرداخت زکات دیده‌اند.

 

وی افزود: در شهرستان هرسین  سال گذشته 600 میلیون تومان زکات جمع‌آوری شد که امسال با تلاش عاملان و مبلغان زکات پیش‌بینی می‌شود این رغم به یک میلیارد تومان برسد.

 

 رئیس کمیته امداد هرسین  خاطرنشان کرد: برای تشویق کشاورزان علاوه بر امام‌جمعه شهرستان از روحانیون و ائمه جماعات مستقر در روستاها نیز استفاده کردیم تا بافرهنگ سازی زمینه را برای پرداخت زکات بیشتر فراهم کنند.

 

ارم آبادی اظهار داشت: به‌منظور تشویق کشاورزان به پرداخت زکات طرح تشویقی از سوی این اداره به اجرا درمی‌آید که بر اساس آن به هر میزانی که زکات پرداخت شود معادل آن اعتباری برای کمک به اجرای طرح‌های عمرانی روستا از سوی کمیته امداد پرداخت می‌شود.

 

وی افزود : هر مقداری که زکات جمع‌آوری شود قسمتی در بخش عمرانی روستاها و قسمتی نیز برای کمک به ایتام و نیازمندان هزینه می‌شود.

 

 رئیس کمیته امداد هرسین  خاطرنشان کرد: امسال بیش از 107 نفر عامل و رابط زکات در هرسین با ستاد زکات این شهرستان همکاری دارند و به اهالی روستاها و کشاورزان نیز معرفی‌شده‌اند.

 

ارم آبادی اظهار داشت: بافرهنگ سازی، تبلیغات، اعزام مبلغین روحانی به روستاها، تشکیل جلسات ستاد احیا زکات و همچنین هماهنگی با عاملین جهت جمع‌آوری زکات در سطح روستاهای شهرستان از مهم‌ترین اقدامات این نهاد در راستای جمع‌آوری زکات در شهرستان هرسین  بوده است.

 

وی در پایان بابیان اینکه با پرداخت زکات ریشه فقر و تنگدستی در جامعه خشکانده می‌شود افزود: پیش‌بینی می‌شود که میزان زکات با افزایش قابل‌توجهی روبرو شود.