سفر دیرهنگام روحانی به خوزستان/ علاقه زیاد دولتی ها به تشکیل جلسات "پس از بحران" به جای جلسات "حل بحران"

سرویس: پیشنهاد سردبیرکد خبر: 27520|18:34 - 1395/12/05
نسخه چاپی
سفر دیرهنگام روحانی به خوزستان/ علاقه زیاد دولتی ها به تشکیل جلسات "پس از بحران" به جای جلسات "حل بحران"
در شرایطی که ازبحران خوزستان چند روزی می گذرد، امروز روحانی به این منطقه از کشور سفر کرد.

به گزارشخبرنگار دیوانگاهبه نقل ازمرصاد،خوزستان در روزهای گذشته یک از بحرانی ترین روزها را به خود دید. هجوم ریزگردها از یک طرف و قطعی برق از طرف دیگر بر مشکلات مردم این منطقه افزود.

 

روز 23 بهمن اعلام شد که مردم ۱۰ شهر اهواز، کارون، باوی، حمیدیه، دشت آزادگان، شادگان، آبادان و خرمشهر، هویزه و ماهشهر امروز، صبح را در حالی آغاز کردند که با قطعی برق و آب مواجه شدند.

 

عدم دسترسی به زیر ساخت ها وقتی بیشتر دردسر ساز شد که هزاران نفر بعد از مراجعه به مدارس و ادارات متوجه شدند به دلیل مشکل به وجود آماده مدارس، مراکز آموزش عالی و ادارات نیز به همین دلیل تعطیل شده است.(1)

 

اما آنچه که بیش از هر چیز در این موضع آزار دهنده بود، بی توجهی دولت به مشکلات آن ها بود. در حالی انتظار می رفت روحانی از همان روزهای آغاز بحران خاموشی ها و ریزگردها به خوزستان برود، به آن جا نرفت.

 

اعلام همدردی و همراهی با مردم یکی از اصلی ترین اقداماتی است که مدیران بایستی در شرایط بحرانی انجام دهند. این بدان معناست که در زمان ایجاد بحران و نه پس از گذشت چندین روز از این اتفاق، فرد مسئول به میان مردم برود.

 

اما این موضوع مورد توجه دولت یازدهم قرار نگرفت و رئیس جمهور پس از آنکه روزها از این وقایع گذشته بود، امروز به خوزستان رفت.

 

بر اساس گزارش خبرگزاری دولت، بازدید از کانون ریزگردها در خوزستان، شرکت در نشست تخصصی بررسی این ریزگردها و بررسی راهکارهای خروج از این بحران و صدور دستورات اساسی وشرکت در شورای اداری استان از برنامه های سفر یک روزه رئیس جمهوری به این استان است.(2)

 

هر چند که سفر امروز روحانی به خوزستان هم مثبت ارزیابی می شود، اما یکی دیگر از نقاط ضعفی که در کارنامه دولت یازدهم ثبت شد، دیرهنگام بودن این سفر خواهد بود. این موضوع بدون شک در نگاه مردم به عملکرد مسئولین دولت یازدهم تاثیر منفی می گذارد.

 

از این اقدام روحانی و سفر بعد از گذشت روزهای بحرانی اینگونه برداشت می شود که دولتی ها علاقه بیشتری به تشکیل جلسات "پس از بحران" به جای جلسات "حل بحران" دارند. در شرایطی که نیاز بود روحانی در جلسات حل بحران خوزستان در همان روزهای ایجاد مشکل در این استان حضورا شرکت می کرد، اما این اقدام صورت نگرفت و آمدن روحانی به روزهای پس از بحران موکول شد.

 

-----------

مراجع:

 

(1):آب و برق ۱۰ شهر خوزستان قطع شد/ تعطیلی مدارس و ادارات

 

(2):  رئیس جمهوری وارد اهواز شد