با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی /

افتتاح 156واحد از پروژه مسکن مهر دادگستری شهرستان هرسین+تصویر

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 27453|11:09 - 1395/11/26
نسخه چاپی
افتتاح 156واحد از پروژه مسکن مهر دادگستری شهرستان هرسین+تصویر
با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه و هیئت همراه 156دستگاه از واحد های باقی مانده پروژه 203واحدی مسکن مهر دادگستری شهرستان هرسین افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه و هیئت همراه 156دستگاه از واحد های باقی مانده پروژه 203واحدی مسکن مهر دادگستری شهرستان هرسین افتتاح شد.

 

مهندس مهرآبادی معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاحیه این پروژه اظهار داشت:با تلاش های صورت گرفته و علیرغم وجود مشکلات مالی در پروژه ها تا به امروز یک میلیون 930هزار واحد مسکن مهر در سطح کشور به بهره برداری رسیده است و حدود 274هزار واحد باقی مانده است و 160هزار واحد هم فاقد مشتری و دارای معارض هستند.

 

وی افزود: دولت طی دو مصوبه دست ما را باز گذاشت و به ما اجازه داد برای بازگشت منابع به شرکت ها این 160هزار واحد جهت تأسیس خوابگاه به شرکت ها اختصاص داده شود.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: حدود 49هزار پرونده مسکن مهر هم در مراجع قضایی در حال رسیدگی است که با توجه به دستور رئیس محترم قوه قضاییه در اولویت رسیدگی هستند که با رأی قطعی تعیین تکلیف می شوند.

 

مهرآبادی در ادامه اظهار داشت: ما همه نیروها را بنا به دستور رئیس جمهور بسیج کرده ایم که تا پایان عمر دولت یازدهم این پروژه ها تکمیل شوند و تا به امروز یک میلیون و 805هزار واحد مسکن مهر افتتاح کرده ایم که مابقی هم به دلیل عدم تأمین خدمات زیربنایی متوقف هستند و پیگیر هستیم با هماهنگی های صورت گرفته واحد های با منابع مالی محدود را تعیین تکلیف کنیم .

 

وی افزود: ما امیدواریم با کمک استانداران و معاونین عمرانی و مدیران راه و شهرسازی بتوانیم بنا به دستور رئیس جمهور تمام پروژه های مسکن مهر را تا پایان دولت یازدهم به بهره برداری برسانیم.

 

در ادامه مهندس نیک کردار معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه ضمن ارائه گزارشی از روند پیشرفت پروژه های مسکن مهر در استان اظهار داشت: به مناسب ایام پیروزی انقلاب اسلامی امروز از پروژه مسکن مهر 203واحدی دادگستری شهرستان هرسین 156واحد را در دست افتتاح داریم که حدود 47واحد هم قبلا افتتاح شده بود.

 

وی افزود: به همن مناسبت در سراسر استان ما به صورت نمادین 1868واحد را به صورت همزمان افتتاح کردیم

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه 32800وتحد در شهرهای بالای 25هزار نفر و 3500واحد هم در شهرهای زیر 25هزار نفر در دست انجام داریم تا کنون به رقم افتتاح 38هزار واحد مسکن مهر در سطح استان رسیده ایم و حدود 8500واحد هم بدون معارض در سطح استان داریم که این تعداد هم تا پایان دولت یازدهم تعیین تکلیف می شوند.

 

تعداد سازه های مسکن مهر در شهرستان هرسین 1154 واحد است که از این تعداد 328 واحد مسکن مهر (مهر شهر و مشاغل آزاد) و  203واحدی دادگستری، 59واحدی مهر فرهنگیان، 256واحدی بیستون، 28واحدی مهر گلستان، 160واحدی گل دشت بهزیستی(1)، 120واحدی گل دشت بهزیستی(2) است.

 

گفتنی است امروز در حالی یا حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه خبر از افتتاح 156واحد از پروژه 203واحدی دادگستری را اعلام شد که دریهمن ماه 1393با حضور استاندار وقت و نماینده حوزه انتخابیه آنزمان حدود 120واحد از این پروژه افتتاح شده بود.