اشتغالزایی با اقدام و عمل

جوان روستایی که با حمایت بسیج اشتغالزایی کرد/ تولید قارچ به صورت خانوادگی

سرویس: اقتصادیکد خبر: 27385|11:24 - 1395/11/17
نسخه چاپی
جوان روستایی که با حمایت بسیج اشتغالزایی کرد/ تولید قارچ به صورت خانوادگی
میثم شیخی کار آفرین هرسینی توانسته با راه اندازی کارگاه پرورش قارچ در روستا برای خود و خانواده ایجاد اشتغال کند و در سال 12میلیون تومان درآمد زایی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،حمایت از فعالیت افراد در حوزه اقتصاد مقاومتی یکی از برنامه هایی است که بسیج سازندگی آن را در دستور کار خود دارد.

 

در این میان در شهرستان هرسین، بسیج با حمایت از فعالان حوزه اقتصاد مقاومتی این حوزه را تا حدود زیادی تقویت کرده است.

 

میثم شیخی از جمله افرادی است که با کمک همسر خود پا به عرصه تولید گذاشته است. او در گفتگو بادیوانگاهاظهار داشت: بنده میثم شیخی  30ساله ساکن روستای داوودی تکیه از توابع بخش مرکزی شهرستان هرسین هستم.

 

وی افزود: با راهنمایی دوستان و حمایت های بسیج سازندگی سپاه ناحیه هرسین اقدام به راه‌اندازی یک کارگاه قارچ دکمه‌ای در محدوده روستا کرده ام.

 

این کارآفرین جوان خاطرنشان کرد: در این راستا مبلغ 20میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی از بسیج دریافت کرده ایم  و توانسته ایم  برای 2 نفر در این زمینه اشتغال ایجاد کنیم.

 

شیخی در ادامه اظهار داشت: انتظار می رود با اقدامات صورت گرفته و استفاده از کارشناسان مجرب بتوانیم سالانه 2تن قارچ تولید و 12 میلیون تومان درآمد داشته باشیم.

 

بر اساس این گزارش در شرایط فعلی، بسیج ظرفیت عظیمی را در عرصه های مختلف اقتصادی به خصوص در اقتصاد مقاومتی دارد که می تواند در فرهنگ سازی در زمینه اقتصاد مقاومتی و مردمی کردن اقتصاد نقش اساسی را ایفا کند.

 

هوشیار ویسعلی مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه هرسین در گفتگو بادیوانگاهاظهار داشت: با توجه به نیاز سنجی جامعه و همت بسیج سازندگی به منظور تحقق شعار ارزشمند سال در این راستا به افرادی که خواستار فعالیت در زمینه تولید محصولات هستند و سعی خود را بکار می گیرند، تسهیلات پرداخت می شود.

 

 

وی حمایت های بسیج را در راستای اشتغال مولد در میان نسل جوان، بی نیازی از بیگانگان و قدم برداشتن در جهت رفع مشکل بیکاری دانست.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد