تغییرات نرم در سیستم آموزشی شهرستان هرسین/چربش رابطه بر استفاده از نیروهای ارزشی

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 27361|12:03 - 1395/11/11
نسخه چاپی
تغییرات نرم در سیستم آموزشی شهرستان هرسین/چربش رابطه بر استفاده از نیروهای ارزشی
تغییرات نرم در سیستم آموزشی شهرستان هرسین تنها باعث دلسردی نیروها و از بین رفتن جدیت در انجام کار می شود.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،آموزش و پرورش در جوامع امروزی به عنوان کلیدی‌ترین نهاد آموزشی در جهت توسعه همه جانبه بشمار می‌رود. چرا که در پرتو آموزش است که انسانها متحول می‌شوند.

 

 برپایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه است که نظم و انضباط اجتماعی حالت نهادی به خود می‌گیرد و عامه مردم به طرف فرهنگ ترقی و توسعه حرکت می‌کنند و از ملزومات این شکوفایی وجود افراد متعهد ،انقلابی و دارای تخصص در رأس کار است.

 

این روز ها سیستم آموزشی در هرسین حال  و  روز خوشی ندارد و علی رغم گذشت چندین ماه از حال هوای انتخابات هنوز در آن فاز به سر می برد و این در حالی است که با تغییر مدیریت در این سیستم کابینه آموزشی نیز به تبع آن تغییر کرد و این یکی از مصیبت های این روز های ادارات شهرستان و به خصوص آموزش و پرورش هرسین است.

 

هر چند که انتظار مردم از اینگونه مجموعه هایی که مستقیمأ با جامعه و فرزندان مردم سرو کار دارد حفظ آرمش، ترجیح دادن تعهد و تخصص بر سیاسی کاری و ایجاد محیطی آرام برای نسل های مختلف جامعه است اما این روز ها دچار یک نوع تغییرات شده که در این میان حذف نیروهای ارزشی و انقلابی و بها دادن به افراد فاقد تعهد و سابقه کاری موفق از آن جمله می باشد

 

از آنجاییکه تغییرات از اختیارات مسئولین و روئسای ادارات است اما فردی که چند سال در یک جا خدمت کرده است و برای خود آبرویی کسب کرده است برکناریش با این روش  یک برخورد سیاسی غیراخلاقی است.

 

قطع به یقین این تفکر صد درصد اشتباه که با تغییر مدیریت یک اداره باید تمام مجموعه تغییر کند چرا که مردم در این زمینه آگاه هستند و این اقدامات تنها ناکامی‌های این مجموعه را بیشتر خواهد کرد و با این اقدامات تنها دلسردی در مسوولان ایجاد می‌شود و جدیت در کار از بین می‌رود.

 

در پایان انتظار مردم از مدیریت آموزشی شهرستان این است که با بهرگیری از تجربه مشاوران مجرب و نه سیاسی کار فکری به حال ضعف فاحش در سیستم آموزشی و علمی شهرستان و کسب رتبه یکی به آخر مانده در استان و آموزشگاه های مختلط به بهانه استادان پروازی بکنند نه اینکه از فردی برای مدیریت یک مدرسه استفاده کند که تنها یک سال از خدمتش باقی مانده و دل و دماغی برای کار ندارد.