جلسه شورای فرهنگ عمومی در هرسین برگزار شد/

حجت الاسلام باقری:خلاصه فرهنگ عمومی یعنی حفظ نظام و ارتقاء فرهنگ دینی و بومی

سرویس: فرهنگیکد خبر: 27311|11:52 - 1395/11/07
نسخه چاپی
حجت الاسلام باقری:خلاصه فرهنگ عمومی یعنی حفظ نظام و ارتقاء فرهنگ دینی و بومی
صبح امروز جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان با حضور اعضا در دفتر امام جمعه هرسین برگزار شد.

به گزارشخبرنگار دیوانگاه،صبح امروز جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان با حضور اعضا در دفتر امام جمعه هرسین برگزار شد.

 

حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان هرسین در ابتدای این جلسه با اشاره به اهمیت توجه به فرهنگ در جامعه اظهار داشت: خلاصه فرهنگ یعنی حفظ نظام و ارتقاء فرهنگ دینی و بومی مردم و فرهنگ بومی یعنی خدمت و بها دادن به مردم.

 

وی ضمن تشکر از اقدام فرماندار شهرستان در برگزاری جلسه ای با حضور بزرگان شهرستان و پیگیری دغدغه های مردم افزود: همین که بنشینیم و به عنوان مسئول به درد دل مردم گوش کنیم ارزشمند است هر چند که این اقل موضوع است و امیدواریم که این جلسات تداوم داشته باشد.

 

امام جمعه شهرستان خاطرنشان کرد: از جمله مصوباتی که در جلسه قبل مورد بررسی قرار گرفت و دستور کار همین جلسه هم می باشد بحث مجالس فاتحه خوانی است که یکی از نقاط قوت شهرستان است اما بعضأ مشاهده می شود در مجالس ختمی که باید از قیامت سخن گفته شود تمامأ از دنیا و تعریف از دنیا گفته می شود.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه اظهار داشت: لازم است که جلساتی با حضور مسئولین ارشد شهرستان و دست اندرکاران برگزاری این مجالس برگزار شود و ناهنجاریهای این جلسات مورد بررسی قرار گیرد.

 

در ادامه امیر شاه آبادی فرماندار هرسین ضمن تشکر از دغدغه های امام جمعه شهرستان در بحث فرهنگ عمومی هرسین اظهار داشت: بایستی قبول کنیم که بحث مراسمات فاتحه خوانی در هرسین خیلی بهتر شده است و این نتیجه تلاش امام جمعه شهرستان و بزرگان شهرستان بوده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دغدغه های مقام معظم رهبری در بحث آسیب های اجتماعی افزود: حدود یک سال قبل بود که با تشکیل جلسه ای بر مسایل اجتماعی حساس شدند و اینبار به دیلی اهمیت بالای موضوع خود مستقیمأ وارد کار شدند.

 

فرماندار شهرستان تصریح کرد: در این جلسه پنج مورد به عنوان مهمترین آسیب های اجتماعی مورد تأکید قرار گرفت که عبارتند از اعتیاد، طلاق ، خودکشی، فساد اخلاقی و حاشیه نشینی، که بایستی به این تذکرات رهبری توجه جدی شود.

 

در ابتدای این جلسه ملکیان سرپرست اداره ارشاد اسلامی شهرستان گزارشی از انجام مصوبات جلسات قبل و پیگیریهای صورت گرفته در این زمینه ارائه داد.