مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هرسین خبر داد/

تولید 70هزار تن چغندر در شهرستان هرسین

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 27304|11:25 - 1395/11/05
نسخه چاپی
تولید 70هزار تن چغندر در شهرستان هرسین
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان از تولید 70هزار تن چغندر در سال زراعی جاری در هرسین خبر داد.

مهندس نوروزی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هرسیندر گفتگو با خبرنگار دیوانگاهبا اشاره به برداشت چغندر از مزارع شهرستان اظهار داشت:  شکر به عنوان تنها ماده غذائی است که بطور خالص می توان آن را تولید کرد و تقاضا برای مصرف آن در ایران و سایر کشورهای در حال توسعه همواره رو به افزایش بوده و در زمره یکی از کالاهای استراتژیک، مورد توجه می‌باشد.

 

وی افزود: شکر مورد نیاز کشور برای مصارف مختلف سالانه حدود 2میلیون و 200هزار تن است که یک میلیون و 400هزار انت آن در داخل تولید می شود و تقریبأ نیمی از این مقدار از طریق فرآوری چغندر و مابقی از طریق نیشکر به دست می آید.

 

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هرسین خاطرنشان کرد:  در سال زراعی جاری 1400 هکتار از اراضی آبی شهرستان به کشت چغندر اختصاص داشته و حدود 70 هزار تن چغندر تولید و تحویل کارخانه قند بیستون شده است.

 

نوروزی در ادامه اظهار داشت:  وجود کارخانه قند بیستون یکی از نقاط قوت شهرستان است و  مشارکت جهاد کشاورزی شهرستان با کارخانه قند موجب گردیده که متوسط عملکرد چغندر در هکتار، افزایش چشمگیری داشته باشد.

 

وی  در پایان از کشاورزا ن خواست که از انعقاد قرارداد با کارخانه های خارج ازاستان خودداری نموده و با توجه به ظرفیت منابع آبی اقدام به کشت چغندر قند نمایند.