امام جمعه موقت شهرستان هرسین :

امروز بیشتر ناراحتی مردم از فاصله گرفتن برخی مسئولین از آرمانهاست/ مردم برای نجات آتشنشانانی که زیر آوار گرفتار شده اند دعا کنند

سرویس: سیاسیکد خبر: 27259|16:04 - 1395/11/01
نسخه چاپی
امروز بیشتر ناراحتی مردم از فاصله گرفتن برخی مسئولین از آرمانهاست/ مردم برای نجات آتشنشانانی که زیر آوار گرفتار شده اند دعا کنند
خطیب جمعه موقت شهرستان هرسین ضمن تشکر از تلاش های آتشنشان ها خاطرنشان کرد: تقاضا داریم مردم برای نجات آتشنشانانی که در این حادثه زیر آوار گرفتار شده اند دعا کنند.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،حجت الاسلام عباسیان امام جمعه موقت شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به اهمیت لقمه حلال در زندگی انسان اظهار داشت: اگر لقمه حرام بر سر سفره انسان بیاید برکت و رحمت از زندگی انسان گرفته می شود.

 

وی در خصوص بحث تقوا و امتحانات الهی افزود: خداوند هر کسی را بخواهد به مقامات والا برساند مورد امتحان قرار می دهد که انبیا الهی هم بارها مورد امتحان قرار گرفته اند و حضرت علی(ع) در این خصوص می فرماید: تنها مرکبی که در این مسیر می تواند انسان را به سلامت عبور دهد تقواست.

 

خطیب جمعه موقت شهرستان در ادامه تصریح کرد: امروز عده ای دنبال این هستند که دین مردم را به یک دین تشریفاتی تبدیل کنند و در فضای مجازی این روز ها سخن از این مسئله است و بحث قیامت را زیر سوال می برند و تشریفات را تبلیغ می کنند.

 

حجت الاسلام عباسیان با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: امام خمینی(ره) نیز بر همین تفکر مردم را به مبارزه با شاه دعوت کرد و هدف امام(ره) از این دعوت بحث معنویت و خلأ دین بود چرا که حکومت سلطنتی آنوقت داشتند مبانی دینی مردم را تغییر می دادند.

 

وی افزود: کسانی داشتند برای این مردم تصمیم می گرفتند که اسلام را قبول نداشتند و در رأس حکومت عوامل بهائیت بود و امام خمینی(ره) آمد و در آنزمان مردم را هوشیار کرد و مردم هم با بصیرت خود به هشدارهای امام(ره) توجه کردند و انقلاب اسلامی شکل گرفت.

 

خطیب جمعه موقت شهرستان خاطرنشان کرد: البته انتقاداتی هم وجود دارد، متأسفانه عده ای نسبت به آرمان ها فاصله گرفتند و امروز بیشتر ناراحتی مردم هم از فاصله گرفتن برخی مسئولین از این آرمان هاست.

 

حجت الاسالام عباسیان در ادامه اظهار داشت: مردم برایشان قابل قبول نیست که خدایی ناکرده در بین مسئولین نظام کسانی باشند که بیت المال را برای خود تصاحب می کنند.

 

وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی مشت محکمی بر دهان استکبار بود و تمام معادلات جهانی را تغییر داد، انقلاب اسلامی موجبات فروپاشی حکومت های کمونیستی را در دنیا فراهم کرد.

 

امام جمعه موقت شهرستان با اشاره با آغاز ماه بهمن و ایام دهه فجر خاطرنشان کرد: قدر این انقلاب را باید دانست و از همه مسئولین انتظار داریم تا در این ایام دستاوردهای نظام را برای نسل جدید تشریح کنند.

 

حجت الاسالام عباسیان در ادامه اظهار داشت:  عده ای دنبال این هستند که سیاه نمایی کنند و قبل از انقلاب را بهتر جلوه دهند، امروز پیشرفت های نظام در همه زمینه ها و محرومیت زدایی ها قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست و این وظیفه مسئولین است که مردم را آگاه کنند.

 

وی با اشاره به حادثه فروریختن و آتش گرفتن ساختمان پلاسکوی تهران و تسلیت به خانواده های کشته شدگان این حادثه افزود: در این خصوص چند موضوع قابل بحث است، اول اینکه برای این مجتمع 7بار تذکر داده شده است که مورد بی توجهی قرار گرفته است و دوم اینکه از این حوادث عبرت گرفت و با جدی گرفتن این قبیل تذکرات جلوی حوادث بعدی گرفته شود.

 

خطیب جمعه موقت شهرستان در پایان ضمن تشکر از تلاش های آتشنشان ها و گروهایی امدادی خاطرنشان کرد: تقاضا داریم مردم برای نجات آتش نشانانی که در این حادثه زیر آوار گرفتار شده اند دعا کنند