امام جمعه شهرستان هرسین :

رهبری در همه امور محور و فصل الخطاب است/ خیلی ها می خواهند آقای هاشمی را به نفع خود و به ضرر نظام اسلامی مصادره کنند

سرویس: سیاسیکد خبر: 27209|16:41 - 1395/10/24
نسخه چاپی
رهبری در همه امور محور و فصل الخطاب است/ خیلی ها می خواهند آقای هاشمی را به نفع خود و به ضرر نظام اسلامی مصادره کنند
امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: مهمترین مولفه عزت و اقتدار ملت ایران وحدت است که آقای هاشمی هم بر این موضوع تأکید داشتند و سخن بنده هم این است که رهبری همیشه محور و فصل الخطاب بوده اند و حرف آخر را در تمام مسائل رهبر معظم انقلاب می زنند.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت درگذشت ناگهانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، همسنگر و همگام دوران مبارزات نهضت انقلاب اسلامی که با رهبری انقلاب غریب به شصت سال در یک جبهه در کنار هم بودن اظهار داشت : به فرموده رهبری ایشان نمونه کم نظیری از نسل اول مبارزان دوران ستم شاهی بودند.

 

وی افزود: البته مردم هم با حضور در مراسمات تشییع و ترحیم این مرحوم که در تهران و شهرستان ها برگزار شد از این خدمات قدردانی کردند و جای تشکر دارد از مردم دارالمومنین هرسین که قدردان نیروهای انقلاب هستند همچنانکه آیت الله هاشمی هم تا آخرین لحظات در چهارچوب نظام ماندند و مرید امام(ره) و یار دیرین رهبری بودند.

 

خطیب جمعه شهرستان خاطرنشان کرد: نکته ای که در این بین حائز اهمیت است این است که مهمترین مولفه عزت و اقتدار ملت ایران وحدت است که آقای هاشمی هم بر این موضوع تأکید داشتند و سخن بنده هم این است که رهبری همیشه محور و فصل الخطاب بوده اند و حرف آخر را در تمام مسائل رهبر معظم انقلاب می زنند.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه اظهار داشت: البته از مرحوم هاشمی رفسنجانی بعضاً گله مندی هایی بوده و هست ولی اینها دلیل نمی شود که تمام خدمات قبل و بعد از انقلاب ایشان نادیده گرفته شود و منصفانه اینست که اگر نقدی هم داریم نکات مثبت را هم بیان کنیم.

 

وی افزود: خیلی از خناسان خواستند بین ایشان و رهبری فاصله بیندازند که نتوانستند و امروز هم پس از فوت ایشان خیلی ها می خواهند آقای هاشمی را به نفع خود و به ضرر نظام اسلامی مصادره کنند.

 

امام جمعه شهرستان خاطرنشان کرد: در تشیع جنازه ای که صورت گرفت خیلی ها بر علیه نظام هم شعار دادند که مردم جواب آنها را دادند و نیروهای حزب الهی و انقلابی نباید اجازه دهند چرا که آقای هاشمی در چهارچوب نظام بود.

 

حجت الاسلام باقری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل شوراهای دانش آموزی اظهار داشت: آموزش و پروش بدون همکاری مردم، خانوده و ادارات نمی تواند موفق بشود، امروز زیربنای تمام مسائل کشور آموزش و پرورش است و مدیران مملکت از بدنه آموزش و پرورش هستند و اگر در آموزش و پرورش ضعفی داشته باشیم یقین بدانیم که آینده کشور به خطر خواهد افتاد.

 

وی در خصوص دیدار اخیر رهبری معظم انقلاب با مردم قم افزود: رهبری در این دیدار به بیان عناصر اصلی قدرت پرداختند و ایمان و معرفت دینی، قدرت علمی ، اقتصاد مقاوم و حفظ عزت ملی را از جمله این موارد مهم بیان فرمودند.

 

خطیب جمعه شهرستان با اشاره به عنصر ایمان و معرفت دینی تصریح کرد: نسل جوان امروز متأسفانه در قتلگاهی به نام فضای مجازی گرفتار شده است و باید دید چه میزان برنامه ریزی برای مواجهه با این آسیب ها در نظر داریم.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه اظهار داشت: بایستی مواظب دشمن درون هم باشیم، بی انگیزگی ، بی حالی، بی برنامه بودن مردم و مسئولین، نداشتن وجدان کاری اینها را درست کنیم دشمن خارجی هم جای خود دارد.

 

وی با اشاره به انتخابات آینده ریاست جمهوری افزود: دشمنان برای انتخابات ما برنامه دارند و حمله به قوه قضاییه و اختلاف بین قوا برنامه ریزی شده است، در سال78به نیروی انتظامی حمله کردند،

 

خطیب جمعه شهرستان تصریح کرد: در سال88 به سپاه و بسیج و شورای نگهبان حمله کردند و جمله به قوه قضاییه از برنامه های انتخابات آینده است که می خواهند ارگان های انقلابی را تضعیف کنند و مردم باید مواظب باشند.