گفتگوی اختصاصی با نویسنده کتاب اشک قاصدک/با توجه به وظیفه که داشتم اولین آثارم را به خانواده، مادران و همسران شهدا تقدیم کردم

سرویس: فرهنگیکد خبر: 27188|18:40 - 1395/10/20
نسخه چاپی
 گفتگوی اختصاصی با نویسنده کتاب اشک قاصدک/با توجه به وظیفه که داشتم اولین آثارم را به خانواده، مادران و همسران شهدا تقدیم کردم
نویسنده کتاب آیینی و حماسی اشک قاصدک گفت: با وظیفه خطیری که داشتم اولین آثارم را ترجیح وضروری دانستم که تقدیم به تمام مادران انقلاب اسلامی وهمچنین بزرگ زنان شهدا و مادران شهدا کنم.

زینب دوستی سرچمی نویسنده بسیجی و جوان شهرستان هرسیندر گفتگوی اختصاصی با خبرنگار دیوانگاهدر خصوص عرصه فعالیت خود و آثاری که در زمینه ادبیات به رشته تحریر در آورده اظهار داشت: چندین سال هست به طور مکرر در تهیه برشور. گاهنامه. نشریه وبسته های فرهنگی فعالیت داشته ام ودردوران دبیرستان ومسابقه های دیگرشرکت کرده وچندین سال است کارنوشتن را انجام میدهم که از سال92تا94 به صورت حضوری در زمینه قصه نویسی ،.نوشتن و مکاتبه در کلاس ها شرکت داشته ام که پس از گذرداندن دوره و ارائه آزمون با رتبه ممتاز موفق به اخذ مدرک از آفرینش های ادبی حوزه هنری تهران شده ام.

 

وی افزود: تنها آثاری که علاوه برپاورقی های کوتاه درتمام نشریات وگاهنامه داشته ام تقدیم به ساحت امام دوازهم و نوشتهای باعناوین من وتوخطاب به ماهواره وجنگ نرم می باشد.

 

نویسنده کتاب آیینی و حماسی اشک قاصدک در خصوص محتوای این کتاب تصریح کرد: کتاب اشک قاصدک اثری است که این روزها به رشته تحریر در آمده  و مملو از آیین حماسی وادبی می باشد ، به نوعی این کتاب نگاه جهانی دارد ولی خیلی نرم ولطیف به این مساله درقالب ادبیات پرداخته شده که درآن ازحملات وحشیانه وظلم وجوراستبداواستعمارگران ازدیدگاه وشرح حال کودکان سراسرجهان وستم دیدگان جهان سخن گفته شده ویک نگاه کلی به تمام کسانی که رفته اند درقالب مدافع حرم پرداخته شده است.

 

خانم دوستی در ادامه اظهار داشت: از جمله دیگر مطالبی که در این کتاب آمده است آثارلطیفی چون فصلها و  نوشتهایی تقدیم به خانواده وهمسرشهیدحسینی وفرزندخردسال ایشان قید شده است.

 

وی افزود :برای نوشتن این اثر ازهیچ منابع استفاده نشده است چرا که نوشتن یک استعداد ذاتی هست که بارویارویی حوادث طبیعی ورخدادهای جهان و زندگی کنونی انسان را بیشتر تشویق به نوشتن می کند.

 

این نویسنده جوان هرسینی خاطرنشان کرد: ازآنجاکه یک نویسنده به قلم خود وفادار و دربرابرش مسئول هست من  نیز با وظیفه خطیری که داشتم اولین آثارم را ترجیح وضروری دانستم که تقدیم به تمام مادران انقلاب اسلامی وهمچنین بزرگ زنان شهدا و مادران شهدا کنم وهمچنین باتمام تواضع جسارت ووظیفه ای که انجام دادم این بودکه به شرح حال سید یاسین حسینی وغم نداشتن وندیدن پدرش بپردازم وهمچنین در خصوص خانوادهای شهدای هسته ای شهید احمدی روشن وشهید رضایی وشهید شهریاری و دیگرعزیزان به عم دوری پدراززبان حال علیرضا و آرمیتا فرزندان گرانقدر شهدای هسته ای بپردازم.

 

خانم دوستی سرچمی در ادامه اظهار داشت: این کتاب بیشتر به توصیه وتشویق مدرسان و دوستان در حوزه هنری تهران بوده  که درنشرهمداد تهیه ومراحل چاپ را می گدراند.

 

وی افزود جا دارد ازآقای دکترحسینی خانواده وهمسرمحترم شهیدعبدالحمیدحسینی وسرکارخانم قربانپور و خانم فروعی استاد دانشگاه ونویسنده درتهران وسرکارخانم جمالی به عنوان ناشرکه من را دراین امر یاری کرده اند تشکر کنم.

 

این نویسنده جوان هرسینی در خصوص  اثاربعدی خود تصریح کرد:  کتاب افروز درقالب یک اثربسیاربلندمی باشد که به زندگی تلخ فرزندان طلاق وزنان بی سرپرست و تلاش کادر  پلیس می پردازد که در مراحل نگارش هست.

 

خانم دوستی سرچمی در ادامه اظهار داشت: تنهاترین هدف من درتهیه این کتاب بعنوان یک شخص بسیجی وفعالیت گسترده درقسمت فرهنگی پایگاه تشویق وترغیب جوانان دربکارگیری ذهن خلاق و برتر خود و استفاده ازنیروی جوانی خویش ومبارزه باجنگ نرم ، کمک کردن به پیشبرد اهداف واقتصاد انقلابی کشورمان است و معتقدم که ما دراین زمانه هرکدام به نحوی موظفیم که بابکارگیری نیروی جوانی وتوکل به خدا و لبیک گفتن به بیانات رهبری دراین عرصه کارگشا باشیم.

 

وی در پایان از انتشار این اثر به دو زبان زنده دنیا خبر داد و افزود: درجشنواره کتاب سال بخاطراشاره ای که در این اثر به کودکان مظلوم و جهان شده وسکوت کشورهای غربی دربرابر کشتارمردم بی دفاع پیشنهاد انتشار این اثر به دو زبان انگلیسی وعربی ارائه شد که مورد موافقت قرار گرفت.