امام جمعه شهرستان هرسین :

بی حجابی در جامعه نتیجه بی غیرتی مردان آن جامعه است/سران قوا به جای پرداختن به اختلافات مشکلات مردم را حل کنند

سرویس: سیاسیکد خبر: 27169|15:25 - 1395/10/17
نسخه چاپی
بی حجابی در جامعه نتیجه بی غیرتی مردان آن جامعه است/سران قوا به جای پرداختن به اختلافات مشکلات مردم را حل کنند
امام‌ جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان گفت:سران قوا به جای پرداختن به اختلافات مشکلات مردم را حل کنند.

به گزارشخبرنگار دیوانگاه،حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن گرامیداشت مناسبت های پیش رو و میلاد امام حسن عسکری(ع)و شهادت حضرت معصومه(س) اظهار داشت:حضرت معصومه(س) شخصیتی بود که هم دختر،خواهر و عمه امام بود که هجرت این بانوی بزرگ به ایران مقدمه انقلاب اسلامی و تربیت شخصیت های بزرگی همچون امام خمینی(ره) بود.

وی با اشاره به سالروز فاجعه کشف حجاب به دستور رضاخان افزود در آن زمان فشار آوردند که حجاب رااز جامعه اسلامی و کشوری که همه مسلمان بودند حذف کند و این در حالی بود که سابقه پوشش در ایران به قبل از اسلام بر می گشت که اسلام آمد و آنرا محکم کرد.

خطیب جمعه شهرستان خاطرنشان کرد امروز هم وضعیت همان است و فقط روش ها تغییر کرده است،وقتی دشمن می بیند که از طریق جنگ نظامی و نفوذهای دیگر نمی تواند کاری بکند از راه دیگری مثل انقلاب جنسی, فساد اخلاقی و فساد اقتصادی و از بین بردن حریم ها و حرمت ها وارد می شود و میخواهد با جنگ نرم تمام هویت ما را از بین ببرد.

حجت الاسلام باقری اظهار داشت وضعیت حجاب در دارالمومنین هرسین خوب است اما اگر کوتاه بیاییم و فرزندان را نخواهیم مثل خودمان با حجاب بار بیاوریم ضرر خواهیم کرد اگر از ابتدایی روی فرزندانمان کار نکنیم دیگران افکار آنها را میبرند.

وی افزود اگر در جامعه ای بی حجابی هست علت بی غیرتی مردان آن جامعه است که الحمدلله این حجاب و غیرت در هرسین موج میزند.

امام جمعه شهرستان با اشاره به اختلافات اخیر بین سران قوا تصریح کرد:متأسفانه در چند ساله اخیر این مسایل زیاد شده است و مشکلاتی که می شود درجلسات خصوصی حل شود و به جای آنکه داد خود را بر سر دشمن بزنیم دادمان را بر سر خودی میزنیم، اگر خیلی ادعای خدمتگزاری به مردم داریم این همه مشکل وجود دارد به اینها رسیدگی کنید.

حجت الاسلام باقری اظهار داشت :فسادی که امروز ریشه کشور را خشکانده چرا نمیتوانید این فساد را ریشه کن کنید، به جای اینکه زبان ضد انقلاب را درازتر کنید مشکلات مختلف کشور را حل کنید.

وی با اشاره به موضوع نقض برجام افزود:طبق قانون و شروط رهبری در برجام اگر امریکا تحریم جدیدی وضع کند نقض برجام محسوب میشود و همه سران قوا هم بر این مسئله اذعان دارند و انتظار می رود که دولت اقدام قابل قبولی در این خصوص انجام دهد.

خطیب جمعه شهرستان با اشاره به مشکلات موجود در هرسین خاطرنشان کرد:در خصوص سد معبرها علی رغم وجود این خیابانی که مانند کوچه است یکی از معضلات آن سد معبر است که یک قسمت آن مربوط به مغازه دارانی است که در این خیابان مستقر هستند و خلاف قانون و قسمت دیگر مربوط به دستفروش هایی است که آنها هم به نحوی دنبال کسب یک لقمه نان هستند ما انتظار داریم که هفته بازاری شکل بگیرد که هم خیابان شکل بگیرد و هم مردم راحت تر خرید کنند.

حجت الاسلام باقری با اشاره به مشکلات مجالس ختم در هرسین اظهار داشت:این مشکل به خود مردم بر میگردد و همانگونه که در بحث ماشین های اعلام عزا مشکل حل شد نیاز است کار فرهنگ صورت بگیرد و موضوعات نرخ گذاری قاریان،نبود روحانی در مجلس عزا و اسم بردن از اموات و تشکرات فراوان نیز با همت مردم مرتفع شود.


وی در خصوص مجالس عروسی هم افزود:طرف با هزار خرج و مکافات و گذراندن سلسله مراتب زمینه را آماده میکند که یکدفعه یک نفر از دنیا می رود، این بیچاره ها چه گناهی کرده اند که باید یک سال صبر کنند نیاز است که بزرگان جمع شوند و این مشکل را حل کنند