معضلی که نیازمند رسیدگی است؛

حاشیه های متعدد در مدیریت شهری هرسین/ از بریدن بدون مجوز بیش از بیست اصله درخت تا تخریب سریالی اموال عمومی شهر

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 27137|09:54 - 1395/10/12
نسخه چاپی
حاشیه های متعدد در مدیریت شهری هرسین/ از بریدن بدون مجوز بیش از بیست اصله درخت تا تخریب سریالی اموال عمومی شهر
برخی اقدامات صورت گرفته در شهر هرسین موجب شده است که حاشیه هایی مربوط به مدیریت شهری هرسین به وجود بیاید.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،امروزه علی رغم تأکیدات فراوان در موضوع حفظ و حراست از منابع طبیعی و به خصوص فضای سبز شهری اما این موضوع هر چه از سطح شهرهای کلان به سمت شهرهای کوچک پیش می رود رنگ می بازد تا اینکه عده ای بدون مجوز به خود اجازه می دهد که در شهری مثل هرسین اقدام به بریدن بیش از بیست اصله درخت در قدیمی ترین پارک جنگلی شهرستان بکنند.

 

پارک جنگلی سراب هرسین با قدمتی بیش از سه هزار سال از جمله قدیمی ترین پارک های طبیعی کشور است که با آغاز به کار دور جدید اعضای شورای شهر هرسین و ارائه طرح های بدون پشتوانه و صرفأ دهن پر کن دچار آسیب جدی شد.

امروز از این میراث چند هزار ساله صرفأ ویرانه ای بر جای مانده که دل هر بیننده ای را به درد می آورد و البته در کنار این موضوع هزینه ای چند صد میلیونی که صرفأ برای شخم زدن این پارک صرف شد و کسی هم از دوستان مسئول نپرسید که چطور این مبلغ هزینه شد.

 

البته بریدن درختان در این مجموعه تاریخی چیز زیاد عجیب و تازه ای نیست چرا که چند سال قبل بود که به بهانه ساختن طرح یک آب نما  در قسمت بالایی پارک چندین اصله درخت را بریدند و در حال حاضر نیز شنیده ها حکایت از آن دارد که یک عضو شورا بدون مجوز دستور بریدن بیش از 20اصله درخت در محوطه پارک شهر هرسین را داده است.

از طرفی با وجود تلاش های شهردار جدید در بحث ساماندهی فضای سبز و برخی معابر شهری و با توجه به  بودجه محدود شهرداری شاهد تلاش های خوبی در بحث فضای سبز برخی از پارک ها بوده ایم که متأسفانه تخریبی که این روز ها در مجموعه پارک ها و اماکن عمومی در جریان است شیرینی این خدمات را به کام مردم تلخ کرد.

 

دزدی های سریالی یا بهتر است بگوییم تخریب های سریالی این روز های اموال عمومی شهرداری از جمله دیگر حاشیه هایی است که به نظر می رسد این موضوع بیشتر به یک تصفیه حساب شخصی شبیه باشد تا دزدی.

در اقدامات صورت گرفته آنچیزی که بیشتر از همه جلب توجه می کند تخریب اموالی است که با تازگی در محوطه پارک ها و اماکن عمومی به خصوص پارک دانشجو، و سرویس هاس بهداتشی داخل ترمینال نصب شده بودند.

 

محمد کرم شیخی شهردار هرسیندر گفتگو با دیوانگاهضمن تأیید این موضوع و بدون اشاره به نام عضو خاطی شورا اعلام کرد که پرونده ای در این خصوص نشکیل شده و در دست اقدام است.

وی افزود: علی رغم اینکه لاشه درختان ارزش مالی دارد اعلام شده که لاشه درختان برگردانده شود ولی با این وجود به نظر می رسد این اقدام به صورت کامل انجام نشده است.

 

به گزارش دیوانگاه، هرچند که مردم دیگر پس از گذشت سه سال و اندی از عمر شورا و علی رغم وجود ضعف عملکردهای فراوان دیگر امیدی به تحول در وضعیت موجود ندارند اما کوتاهی مسئولینو مدیران قبلی شهرستان در برخورد با این قبیل تخلفات در سال های گذشته و کنار آمدن با این هنجار شکنی ها باعث شده امروز شاهد این اتفاقات تلخ در شهرستان باشیم.