بازدید فرماندار شهرستان هرسین از شرکت کرپناز این شهرستان/

امیرشاه آبادی:کرب ناز با مشکلات عدیده ای روبروست/ مبلغ مورد نیاز برای بازسازی این کارخانه 30میلیارد تومان است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 27062|10:49 - 1395/10/02
نسخه چاپی
امیرشاه آبادی:کرب ناز با مشکلات عدیده ای روبروست/ مبلغ مورد نیاز برای بازسازی این کارخانه 30میلیارد تومان است
فرماندار شهرستان هرسین به همراه بخشدار بیستون و رئيس اداره کار شهرستان هرسین طی برنامه ای از شرکت تولیدی کرپناز بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،فرماندار شهرستان هرسین به همراه بخشدار بیستون و رئيس اداره کار شهرستان هرسین طی برنامه ای از شرکت تولیدی کرپناز بازدید کردند.

 

امیر شاه آبادی فرماندارهرسین طي اين بازديد عنوان نمود : متاسفانه این کارخانه وضعیت مناسبی ندارد نوسازی لازم برای جایگزین کردن برخی دستگاههای قدیمی با دستگاههای جدید برای کیفیت وکمیت بیشتر پارچه تولیدی صورت نپذیرفته است.

 

وی افزود: : کارخانه کرپناز علاوه بر بدهیهای انباشته  در حوزه حاملهای انرژی در حوزه ماشین آلات نيز با کمبود قطعات مواجه است به طوری که از 180 دستگاه بافندگی این کارخانه 45 دستگاه به دلیل برداشتن قطعات و استفاده در جاهای دیگر عملاً بیکار شده اند.

 

فرماندار هرسین خاطرنشان کرد: برخی سالنهای این کارخانه در حال حاضر با کمترین ظرفیت کار میکنند، سود دهی کارخانه قطع شده و حتی توان پرداخت بیمه کارگران را هم نمیدهد بنابراین قالب حقوق كاركنان این کارخانه توسط خود شرکت مادر در تهران تأمین و پرداخت میشود.

 

شاه آبادی در جريان بازدید ازاین شرکت اظهار داشت: که حسب جلسه مدیران شرکت با مسئولین استانی ودرخواست نقدینگی آنان ، استان هم به دنبال این است که ما  گزارش کاملی از این بازدید تهیه کنیم و به آقای استاندار ، رئیس سازمان صنعت معدن تجارت و نماینده محترم مردم درمجلس شورای اسلامی ارائه نماييم تا ازمحل هدفمندی یارانه ها کمکهایی رابرای این کارخانه دریافت کنیم، تاانشالله به همان اندازه هم شرکت بهساز مشارکت بانک ملت هم کمک کند که بتوانیم این کارخانه را بازسازی یا به تولید برسانیم.

 

وی مبلغ مورد نیاز برای بازسازی این کارخانه را30میلیارد تومان عنوان کرد وگفت :اگربخواهیم كارخانه را به سود دهی برسانیم و نوسازی کامل انجام نشود با 15 میلیارد تومان این کارخانه میتواند مجدداً به روز رسانی شود و کارگران نيز با امید و انگیزه بیشتری درکارخانه کارکنند و از محل درآمد محصول، کارخانه بتواند مستقل و بدون نیاز به کمک های شرکت وابسته به بانک ملت کار خود را ادامه دهد.

 

فرماندار هرسین تصریح کرد:حال اینکه کمک و مساعدت مسئولین استانی وشهرستانی در خصوص بازسازی این واحد تولیدی میتواند سهم بسزایی در جذب نیروی کارداشته باشد.

 

شرکت کرپناز شهرستان هرسین در سال 1375در زمینی به مساحت 33/5 هکتار با زیربنای سایت کارخانه حدود4/5 هکتار افتتاح و با ظرفیت اشتغال450 نفر تنها واحد نساجی فعال استان میباشد و به شرکت بهساز مشارکت بانک ملت  کشور وابسته است و به علت فرسودگی بخشی از دستگاههای تولیدی با 20 درصد ظرفیت اسمی در حال کار می باشد.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد