مراسم روز دانشجو در هرسین برگزار شد/

حجت الاسلام باقری:16آذر علت موجودش مبارزه سیاسی با طاغوت و استبداد داخلی و استعمار خارجی بود/شاه آبادی: جهاد امروز تلاش در عرصه علم و سنگر دانشگاه است

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 26953|13:23 - 1395/09/16
نسخه چاپی
حجت الاسلام باقری:16آذر علت موجودش مبارزه سیاسی با طاغوت و استبداد داخلی و استعمار خارجی بود/شاه آبادی: جهاد امروز تلاش در عرصه علم و سنگر دانشگاه است
صبح امروز با حضور امام جمعه، فرماندار، و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی هرسین مراسم روز دانشجو در سالن اجتماعات اداره ارشاد اسلامی هرسین برگزار شد

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، صبح امروز با حضور امام جمعه، فرماندار، و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی هرسین مراسم روز دانشجو در سالن اجتماعات اداره ارشاد  اسلامی هرسین برگزار شد.

 

دکتر شهبازی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی هرسین در ابتدای مراسم ضمن تبریک روز دانشجو از حضور مسئولین و دانشجویان و برگزار کنندگان این برنامه تشکر کرد.

 

در ادامه حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان هرسین به بیان مختصری از تاریخچه نامگذاری روز دانشجو پرداخت و اظهار داشت:نزدیک به 63سال قبل عده ای از دانشجویان ما حرکت سیاسی را انجام دادند که البته سیاستی که عین دیانت ما بود.

 

وی افزود: از اول تاریخ تا به حال مقابله حق و باطل همیشگی بوده و برخی اوقات حق پیروز بوده و برخی اوقات باطل و اینچنین نبوده که صددرصد حق پیروز باشد یا صددرصد باطل پیروز، اما به نظر می رسد در هیچ دوره ای این رویارویی شدید نبوده است.

 

امام جمعه شهرستان هرسین خاطرنشان کرد: 16آذر مبدأ و علت موجودش مبارزه سیاسی با طاغوت، استبداد و خودکامگی داخلی و استعمار خارجی بوده است که امروز متأسفانه برخی از سیاسیون و قلم به دستان و افرادی که در دانشگاه ها نفوذ دارد می خواهند این علت به فراموشی سپرده شود.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه اظهار داشت: علت دشمنی با استعمار و استکبار دو چیز است، اول: اینکه این موضوع ریشه در قبل از انقلاب دارد و صرفاً مربوط به دوران انقلاب نیست و 16آذر هم موید این موضوع است و دوم: این شعار مربوط به طیف خاص سیاسی نیست بلکه تمام دنیا دارند با اعتقاد کامل این شعار را سر می دهند و سوم اینکه ، موضوع دشمنی با یک ملت نیست بلکه با سیاست های سیاستگذاران یک نظام سلطه گر است.

 

وی افزود: بنده توصیه می کنم جوانان ما این فیلم یتیم خانه ایران را برای یک بار هم شده ببینند که چطور بر اثر استعمارگری انگلیس حدود 9میلیون نفر از مردم ما در طول کمتر از سه سال می میرند.

 

امام جمعه شهرستان تصریح کرد امروز اگر نمی توانند به ما زور بگویند به دلیل علمدار و رهبر داشتن این ملت و پشتیبانی های مردم از نظام و رهبر خود است.

 

امیر شاه آبادی سرپرست فرمانداری هرسین از دیگران سخنرانان این مراسم بودند که به بیان مطالبی در خصوص  روز دانشجو پرداخت و اظهار داشت: این داشنجویان عزیز ما در خفقان ترین دوران این کشور اقدام به مبارزه می کنند و به شهادت می رسند.

 

وی افزود: دانشجویان ما اداره کنندگان هشت سال جنگ تحمیلی بودند و شما اگر بازدیدی از مناطق عملیاتی داشته باشید مزار شهید علم الهدی را می توانید در آنجا ببینید و همچنین حضور شهید چمران به عنوان یک شخصیت دانشگاهی در دوران دفاع مقدس که بیانگر این است که ما نخبگان و زیادی را تقدیم این انقلاب کردیم و شما دانشجویان امروز وارثان این عزیزان هستید.-

 

فرماندار هرسین خاطرنشان کرد: امروز عرصه علم و دانش دست کمی از عرصه دفاع مقدس ندارد، جهاد امروز تلاش در عرصه علم و سنگر دانشگاه است که می تواند تأثیر بسزایی در پیشبرد اهداف نظام داشته باشد.

 

اجرای برنامه طنز، موسیقی و تجلیل از دانشجویان برتر از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد