شناسنامه شخصیت‌های واقعی «معمای شاه»؛

همسر سوم اشرف تنوع طلب را بشناسید!

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 26938|08:55 - 1395/09/16
نسخه چاپی
سومین و ماندگار ترین همسر اشرف پهلوی تنوع طلب، با ارائه آزادی عمل به این زن زندگی‌اش را حفظ کرد.

سومین همسر اشرف تنوع طلب را بشناسید!به گزارش خبرنگارحوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛تاریخ و مرور آن موجب می‌شود تا علاوه بر شناختن و برخورد با انسان‌های برجسته در زمینه‌های گوناگون، گذر زمان را در انسان‌های بزرگ و یا کسانی که  فریفته پول، قدرت و ثروت شده‌اند، ببینیم.  

گذشته و تاریخ کشور ما نیز خالی از این آدم‌ها نیست و هر برهه‌ای داستانی پر از شخصیت‌های مختلف را در برمی‌گیرد. یکی از این مقاطع دوران انقلاب اسلامی است. مقطعی که مدتی است با پخش مجدد سریال «معمای شاه» حال و هوای روزهای نه چندان دور سرزمینمان را با افراد موثر در آن زمان روایت می‌کند.

علاوه بر خاندان پهلوی همراهان و همسران این خانواده نیز به گونه‌ای نامشان در تاریخ ثبت شده است، یکی از این افراد مهدی بوشهری سومین همسر اشرف پهلوی است.

آشنایی اشرف با مهدی بوشهری زمانی آغاز شد که اشرف به جهت دخالت‌های بیشمارش توسط مصدق به اروپا تبعید شد و این اتفاق شرایطی را فرهم کرد که با بوشهری آشنا شود. وی همان زمان از همسر دومش (احمد شفیق) با وجود دو فرزند جدا شد و به عقد بوشهری درآمد.

بعد از سه سال تبعید و زندگی در پاریس درنهایت این دو به ایران برگشتند، اما اشرفِ تنوع طلب پس از یک سال از او هم بیزار شد و درخواست جدایی داد، در این جا بوشهری با درایت به جهت آینده نگریش برای کسب ثروت و مقام بیشتر او را در روش موفقیت آمیزی به حال خودش واگذاشت اما اسمأ همسرش باقی ماند.

بوشهری به طور رسمی سفیر سیار شاه و رئیس هیئت مدیره فستیوال‌های هنری ایران بود، وی همچنین با دلالی محصولات شرکت‌های خارجی را نیز در کشور وارد و می‌فروخت، علاوه بر این‌ها بوشهری مالک چند شرکت هواپیمایی در کشور بود و پول‌های هنگفتی را به جیب می‌زد.

اما اقدامات سیاسی بوشهری و پدرش نیز قابل توجه است، به عنوان نمونه رضا بوشهری که با عنوان معین التجار به جهت تجارت گسترده‌اش در زمینه تریاک لقب گرفته بود، بخشی از ثروتش را به جهت همدستی با افرادی همچون تقی زاده‌ها در اختیار مخالفان شیخ شهید فضل الله نوری گذاشت.

مهدی بوشهری به جهت همان آزادی عملی که به اشرف داده بود، برای چندین سال تا انقلاب اسمأ به عنوان آخرین همسر رسمی وی باقی ماند و به بهانه او مدام ثروتهای بسیاری را بدست می آورد تا اینکه پس از انقلاب در حالی که بوشهری در پاریس مشغول به کار شده بود، اشرف راهی آمریکا شد و برخی‌ها همچون فردوست معتقد بودند که آن ها هیچ وقت به طور رسمی از هم جدا نشدند و بوشهری شوهر اسمی اشرف باقی ماند.


گزارش از فاطمه شهدوست

    نظر شما

    دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد