رئیس اداره بهزیستی شهرستان هرسین در گفتگو با دیوانگاه :

ارائه خدمات معیشتی، توانبخشی و اشتغالزایی به مدد جویان تحت حمایت در هرسین/تست غربالگری بینایی سنجی و شنوایی سنجی در این مرکز انجام می شود

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 26927|14:59 - 1395/09/15
نسخه چاپی
ارائه خدمات معیشتی، توانبخشی و اشتغالزایی به مدد جویان تحت حمایت در هرسین/تست غربالگری بینایی سنجی و شنوایی سنجی در این مرکز انجام می شود
رئیس اداره بهزیستی شهرستان هرسین به مناسیت هفته معلول گفت: خدمات معیشتی، توانبخشی و اشتغالزایی به مدد جویان تحت حمایت ارائه می شود

رضا اسدی رئیس اداره بهزیستی شهرستان هرسین همزمان با هفته معلولیندر گفتگو با خبرنگار دیوانگاهبه ارائه گزارشی از عملکرد این مدیریت در خصوص حمایت از معلولین به عنوان قشر آسیب پذیر جامعه پرداخت و اظهار داشت: اداره بهزیستی شهرستان هرسین 1249معلول را تحت پوشش دارد که این تعداد شامل معلولین جسمی، ذهنی ، روانی، شنوایی و گفتاری، بینایی و توأمان می باشند.

 

وی افزود : از این تعداد 357مورد مستمری بگیر و 892مورد پشت نوبت هستند و هر دوی این گروه ها از خدمات و وسایل کمک توانبخشی همچون ویلچر، سمعک و هزینه درمانی استفاده می کنند.

 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان هرسین در خصوص خدمات دهی های معیشتی به افراد تحت پوشش خاطرنشان کرد: افراد تحت پوشش از مزایای همچون حق پرستاری، حق نگهداری و پی کی یو و دانشجویان در حال تحصیل، فارق التحصیل و انصرافی استفاده می کنند که در خصوص حق پرستاری 13مورد و شامل افراد ضایعه نخاعی و معلولیت های ناشی از سوانح که هر سه ماه مبلغی به حساب آنها واریز می شود.

 

اسدی در ادامه اظهار داشت: حق نگهداری شامل سه مورد از افراد تحت پوشش می شود که که دارای معلولیت شدید و عدم حرکت هستند که در این مورد هم به صورت ماهانه مبلغی به حساب سرپرست واریز می شود و موارد  پی کی یو هم 209نفر می باشند که هزینه این افراد به صورت تشویقی واریز می شود و بستگی به هزینه ای دارد که از بالا واریز می شود.

 

وی در خصوص هزینه های دانشجویی و کمک هایی که این مرکز به داشنجویان تحت پوشش ارائه می کند افزود: در حال حاضر 5دانشجوی در حال تحصیل در دانشگاه روزانه و 11مورد دانشجو در دانشگاه آزاد و پیام نور داریم که هزینه روزانه به صورت تشویقی و بر اساس بودجه واریزی و داشنگاه آزاد بر اساس توافقی که با دانشگاه آزاد شده 80درصد هزینه توسط بهزیستی پرداخت می شود و در خصوص پیام نور هم بستگی به واریز بودجه لازم دارد.

 

رئیس اداره بهزیستی شهرستان در خصوص خدمات اشتغالزایی این مدیریت تصریح کرد: تا کنون 31مورد وام 15میلیونی اشتغالزایی معلولین پرداخت شده که در مجموع 465میلیون تومان در این راستا پرداخت شده است و 23نفر تا کنون به صورت خویش فرما، کارفرمایی و هدفمندی بیمه شده اند.

 

اسدی اظهار داشت: در زمینه مراکز کار درمانی خدماتی در زمینه بهبود حرکتی معلولین فلج، یا افرادی که دارای اختلالات حرکتی هستند در بخش دولتی و غیر دولتی در حال انجام است که بخش دولتی آن در مرکز فیزیوتراپی بهزیستی در شهرک شمالی کوچه نصر 2جنب سپاه پاسداران شهرستان هرسین مستقر می باشد.

 

وی در خصوص مراکز غیر دولتی افزود: در بخش غیر دولتی کلینیک مددکاری بامداد در خیابان سینما به 165نفر خدمات مددکاری و توانبخشی را ارائه می کند و یک مرکز هم در بخش بیستون به 200نفر ارائه خدمات می کند.

 

رئیس بهزیستی شهرستان هرسین خاطرنشان کرد: از دیگر خدمات ارائه شده در بهزیستی شهرستان بحث غربالگری بینایی سنجی در کودکان سه تا پنج سال و شنوایی سنجی در کودکان زیر دو سال است که از باتدای سال تا کنون 435مورد در بحث شنوایی سنجی و 1077مورد در بحث بینایی سنجی خدمات صورت گرفته است.

 

اسدی در پایان اظهار داشت: در طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه که توسط افراد تحصیل کرده در سطح روستاها صورت می گیردتا کنون 395نفر معلول روستایی در قالب این طرح قرار گرفته اند.