وحید ارم آبادی خبر داد/

اعطا بیش از 16500میلیون ریال تسهیلات اشتغال و خودکفایی به مددجویان تحت حمایت هرسین

سرویس: اقتصادیکد خبر: 26804|13:24 - 1395/09/06
نسخه چاپی
اعطا بیش از 16500میلیون ریال تسهیلات اشتغال و خودکفایی به مددجویان تحت حمایت هرسین
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره ) از اعطا بیش از 16500میلیون ریال تسهیلات اشتغال و خودکفایی درهشت ماهه سال‌جاری به مددجویان هرسینی خبر داد.

وحید ارم آبادی مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره ) در گفتگو بادیوانگاهاظهار داشت: بیش از 16500میلیون ریال تسهیلات اشتغال و خودکفایی در هشت  ماهه سال‌جاری به 121 مددجوی تحت حمایت این نهاد پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه از مجموع وام های پرداخت شده 83 فقره وام از محل تسهیلات قرض الحسنه بانک ها و 38 فقره نیز از محل اعتبارات امدادی بوده است، افزود: طی هشت ماهه امسال حدود 12850میلیون ریال از محل تسهیلات قرض الحسنه بانک ها و 3650میلیون ریال از محل اعتبارات امدادی به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.

 

مدیر کمیته امداد شهرستان خاطرنشان کرد: طی این مدت به17 نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی تحت حمایت این نهاد وام اشتغال به مبلغ ۲۷ میلیارد ریال پرداخت شده است.

 

ارم آبادی  با اشاره به اینکه در هشت ماهه امسال با اجرای طرح های خوداشتغالی بیش از 121 نفر مشغول به کار شده اند، بیان کرد: برای این افراد در زمینه های کشاورزی،دامپروری،شیلات،صنایع دستی و خدمات، اشتغال زایی شده است.

 

وی با اعلام اینکه بیش از 151 خانوار از ابتدای سال جاری تاکنون خودکفا و از چرخه حمایتی کمیته امداد شهرستان  خارج شده اند افزود: از این تعداد 78 نفر مددجوی کمک معیشت بگیر و 57 نفر فرزند مددجو بوده اند.

 

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره )  با اشاره به اینکه نظارت بر طرح های اشتغال مهم ترین عامل تداوم اشتغال است، تاکیدکرد: اکنون بیش از 1082 طرح اشتغال، تحت نظارت کمیته امداد شهرستان  در حال اجرا است.

ارم آبادی  با تاکید به اینکه اشتغال زایی برای مددجویان می تواند آنها را به نیروهای مولد تبدیل کند، گفت: اشتغال پایدار مددجویان زمینه ساز توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت است و سبب خروج آنها از چرخه حمایتی می شود.

وی با اعلام اینکه 45مورد کاریابی و تعامل با کارفرمایان طی هشت ماهه امسال انجام شده است، اظهار کرد: در این زمینه بسته تشویقی توسط کمیته امداد شهرستان  شامل پرداخت حق بیمه به‌ صورت کامل در سال اول و در سال‌های بعدی ۵۰ درصد به کارفرمایانی که مددجویان تحت پوشش را به کار می گیرند، پرداخت می‌شود.

 

ارم آبادی  خاطر نشان کرد : در زمینه پایدارسازی و توسعه طرح ها، مهارت‌آموزی، حرفه‌آموزی دانش‌آموزان و کارآفرینی، کمیته امداد طی هشت  ماهه امسال به بیش از 652 مددجو هرسینی  آموزش های فنی و حرفه ای ارائه داده است.