نکته ای که در زندگی ائمه معصومین (ع) مغفول مانده مبارزات حاد سیاسی است /آیا دولت کار عقب افتاده ای ندارد که دو وزیر را پیگیر لغو یک سخنرانی کرده است

سرویس: سیاسیکد خبر: 26774|18:11 - 1395/09/05
نسخه چاپی
نکته ای  که در زندگی ائمه معصومین (ع) مغفول مانده مبارزات حاد سیاسی است /آیا دولت کار عقب افتاده ای ندارد که دو وزیر را پیگیر لغو یک سخنرانی کرده است
امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: آیا دولت کار عقب افتاده ای ندارد که پیگیر لغو یک سخنرانی شده است و دو وزیر را مستقیماً مأمور پیگیری کرده است هر چند که سخنرانی قانونی لغو شده بود.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به مناسبت های پیش رو و تسلیت سالروز وفات پیامبر اکرم(ص) و شهادت سبط اکبرش امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) اظهار داشت: نکته مغفولی که در زندگی امامان معصوم و حتی در بین ما شیعان فراموش شده است مبارزات حاد سیاسی است که از زمان امام علی(ع) تا به امروز وجود داشته است.

 

وی افزود:  ائمه ما تمام سختی ها ، زندان ها، مسمومیت ها و شهادت ها را تحمل کردند و عمده علت آن دخالت در مسائل سیاسی حکومت ها و قدرت دادن به شیعه بود همچنانکه اکثریت امامان ما را در سنین جوانی شهید کردند.

 

امام جمعه شهرستان هرسین با اشاره به سالروز شهادت امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: بزرگترین هنر امام رضا(ع) بعد از هارون الرشید زنده نگه داشتن شیعه بود و ما اقتدار امروز شیعه را مدیون امام رضا(ع) هستیم.

 

حجت الاسلام باقری  در خصوص سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان امام خمینی(ره) اظهار داشت: یاد و خاطره راست قامتان بسیجی را گرامی می داریم و توصیه ما به جوانان و نوجوانان این است که به همت آنها باید این نام زنده بماند.

 

وی با اشاره به وفات بانوی بسیجی مرحومه خانم دباغ افزود: متأسفانه هیچ برنامه های در این خصوص برگزار نشد و در مظلومیت به خاک سپرده شد و نام ایشان در گیر و دار مسائل سیاسی گم شد همچنانکه در خصوص اربعین هم چنین بود.

 

امام جمعه شهرستان هرسین خاطرنشان کرد: آنچنانکه بزرگان سیاسیت کشور و سیاست زدگان ما برای لغو یک کنسرت و سخنرانی یک نماینده جنجال به راه می اندازند آیا برای تشییع پیکر این بانوی مرحومه بسیجی و اربعین کاری کردند.

 

حجت الاسلام باقری اظهار داشت: همین نماینده ای که سخنرانی اش لغو شده می گوید اگر امام رضا(ع) در زمان ما بود نعوذ بالله در کنسرت شرکت می کرد آنوقت رئیس جمهور برای لغو سخنرانی این آقا جنجال به راه می اندازد.

 

وی افزود: آیا دولت کار عقب افتاده ای ندارد که پیگیر لغو یک سخنرانی شده است و دو وزیر را مستقیماً مأمور پیگیری کرده است هر چند که سخنرانی قانونی لغو شده بود.

 

خطیب جمعه شهرستان خاطرنشان کرد: دولت امریکا می آید و بر علیه ما 10سال تحریم ها را تمدید می کند بجای اینکه دولت بیاید و بر علیه اینها موضعگیری کند دو وزیر را پیگیر لغو یک سخنرانی کرده است.

 

حجت الاسلام باقری ضمن تشکر از کلیه دست اندرکاران مراسم پیاده روی اربعین حسینی اظهار داشت: اربعین حسینی با تمام اقتدار و شوکت شیعه برگزار شد و خداوند را از این بابت شاکریم هر چند که ترور کور دشمنان در روزهای اخیر هم نمی تواند خللی در انجام این حرکت ایجاد کند و به فرموده رهبر معظم انقلاب این حرکت به یک فرهنگ تبدیل شده است.

 

وی از تمام مردم عراق و ملت عزیز ایران که در این پیاده روی شرکت کردند و خدمات رسانی کردند و همچنین نهادهای نظامی و انتظامی در ایجاد نظم و امنیت و مردم شهرستان هرسین در برپایی موکب و خدمات رسانی به زائرین اربعین تشکر کرد.

 

امام جمعه هرسین با اشاره به مباحث اجتماعی و بحث جریان نفوذ خاطرنشان کرد: در هرسین هم به تبع کشور اتفاقاتی دارد می افتد و باید جریان نفوذ جدی گرفته شود،

 

حجت الاسلام باقری در خصوص انواع نفوذ اظهار داشت:  نفوذ دو نوع است یک نفوذ جریانی داریم ویک نفوذ فردی و نفوذ جریانی دو عامل دارد اول پول و ثروت و دوم جاذبه های جنسی.

 

وی افزود: اینکه می بینیم در هرسین هر از چند گاهی شاهد سرقتی هر چند ناموفق هستیم باید دید علت کجاست، آیا چیزی غیر از دنیا زدگی است و این همان نفوذ جریانی است.

 

امام جمعه هرسین تصریح کرد: شهرستان هرسین ظرفیت های بالایی در عرصه های مختلف دارد اما چرا پیشرفتی حاصل نمی شود، درصدی از مشکلات به خود مردم و انتخاب آنها و عدم مطالبه گری و قسمت عمده به مسئولین برمی گردد.

 

حجت الاسلام باقری  در پایان اظهار داشت: اگر از اول انقلاب هر کدام از مدیران و مسئولین یک کار انجام می دادند هرسین الان گلستان بود، همه ظرفیت ها در هرسین آماده است پس چرا هرسین حرف اول بیکاری در استان را می زند.