مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه :

ساماندهی و توسعه 8بقعه متبرکه در سطح استان/طرح تبدیل بقعه امامزاده مهدی(ع) هرسین به یک قطب مذهبی و گردشگری

سرویس: اجتماعیکد خبر: 26769|16:23 - 1395/09/04
نسخه چاپی
ساماندهی و توسعه 8بقعه متبرکه در سطح استان/طرح تبدیل بقعه امامزاده مهدی(ع) هرسین به یک قطب مذهبی و گردشگری
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در نشست خبری صبح امروز در هرسین گفت: بقعه امامزاده مهدی(ع) هرسین از جمله بقاع شاخص در سطح استان است که می تواند با وجود قرار گرفتن در کنار مکان تفریحی سراب هرسین تلفیقی ایجاد شود و تبدیل به یک قطب گردشگری و مذهبی در استان شود.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،حجت الاسلام عباسیان مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در نشست خبری صبح امروز که در هرسین برگزار شد با اشاره به مشکلات موجود در شهرستان اظهار داشت متأسفانه امروز محرومیت های زیادی در سطح شهرستان دیده می شود و امیدواریم با توجه ویژه اصحاب رسانه و انعکاس این مشکلات تحولی در سطح شهرستان به وجود بیاید.

 

وی افزود: هرسین دومین شهر صنعتی استان است در حالی که بیشترین حجم بیکاری را در استان دارد و علت آن این است که صنایعی که در منطقه به وجود آمده اند به اسم هرسین هستند ولی نیروی آن از بیرون از شهرستان و حتی استان تأمین شده است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در آستانه هفته اوقاف هستیم و با توجه به اینکه 63بقعه در سطح استان داریم و برخی از آنها دارای شجره نامه ها و مستندات هستند و جزء قوی ترین بقاع در سطح استان هستند لازم دیدیم که ساماندهی در این زمینه صورت گیرد.

 

حجت الاسلام عباسیان اظهار داشت: برنامه ریزی هایی صورت گرفته و هشت بقعه به صورت محوری در نظر گرفته شده تا بتوانیم در آنها کارهای عمرانی خوبی انجام دهیم که شامل امامزاده مهدی(ع) هرسین، امامزاده باقر(ع) بیستون، امامزاده ابراهیم(ع) کنگاور، امامزاده ابراهیم(ع) کرمانشاه، بقعه مظلوم سیده فاطمه، امامزاده احمد سنقر، بقعه حجیج پاوه و امامزاده احمدابن اسحاق سرپل می باشد.

 

وی در خصوص وضعیت امامزاده سیده فاطمه(س) کرمانشاه افزود: این بقعه از مظلومترین بقاع استان است که قبلأ با توجه به بررسی های انجام شده بیش از 22هزار متر مربع جزء اراضی بقعه بوده ولی امروز متأسفانه به دلیل تملک به 80متر رسیده است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان خاطرنشان کرد: بنابر اسناد تاریخی این محل مکان دفن سادات استان های کرمانشاه، همدان و استان مرکزی بوده است و در طلایی ترین نقطه استان کرمانشاه قرار دارد که بنابر وصیت خود متوفی در جواراین بقعه دفن شده اند و این نشان از اهمیت مذهبی آن دارد.

 

حجت الاسلام عباسیان در ادامه اظهار داشت: بقاع متبرکه  در صورت توسعه باعث رونق مذهبی، اقتصادی  گردشگری منطقه می شوند و اگر این بقعه سیده فاطمه به طور اصولی در آن کار صورت می گرفت امروز می توانست به عنوان یکی از بقاع متبرکه شاخص کشور مطرح باشد.

 

وی افزود: طرح های جامعه ای در این خصوص داریم و یک تیم فنی حدود دو ماه است بر روی این هشت بقعه کار می کنند که بحث توسعه را به بهترین نوع ممکن و با استفاده از منابع مالی اوقاف و کمک خیرین انجام دهند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان با اشاره طرح های اوقاف در شهرستان هرسین تصریح کرد: امامزاده مهدی(ع) هرسین از جمله این بقاع شاخص در سطح استان است که می تواند با وجود قرار گرفتن در کنار مکان تفریحی سراب هرسین تلفیقی ایجاد شود و تبدیل به یک قطب گردشگری و مذهبی در استان شود.

 

حجت الاسلام عباسیان در پایان اظهار داشت:  فرماندار هرسین مساعدتی داشته اند و امام جمعه شهرستان هم مستمراً پیگیر موضوع هستند که انشاالله  با کمک مسئولین محلی این مکان را تبدیل به یک قطب مذهبی و گردشگری کنیم.