یادواره شهدای فرهنگی شهرستان هرسین برگزار شد+تصویر

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 26764|15:51 - 1395/09/03
نسخه چاپی
یادواره شهدای فرهنگی شهرستان هرسین برگزار شد+تصویر
با حضور امام جمعه، فرمانده سپاه ناحیه و خانواده های معظم شهدا و جمعی از فرهنگیان شهرستان یادواره شهدای فرهنگی شهرستان هرسین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،صبح امروز با حضور حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان، فرمانده سپاه ناحیه و خانواده های معظم شهدا و جمعی از فرهنگیان شهرستان یادواره شهدای فرهنگی در سالن اداره ارشاد اسلامی هرسین برگزار شد.

 

سرهنگ محمدی فرمانده سپاه ناحیه هرسین در ابتدای این مراسم ضمن گرامیداشت باد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تقدیر از حضور خانواده های معظم شهدا اظهار داشت: فرهنگیان و معلمان از قبل و بعد از انقلاب از افراد تأثیر گذار و راهنمایان و فرماندهان جنگ نرم بوده اند و سربازانی که تربیت کرده اند به مدد خداوند انقلاب را به پیروزی رساندند.

 

وی با بیان اینکه مفتخریم که 13شهید فرهنگی در شهرستان داریم افزود: انتظار داریم  دانش آموزانی که تربیت می شوند ادامه دهنده راه همین شهدا باشند.

 

در ادامه حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان هرسین به بیان ویژگی های شهدا پرداخت و اظهار داشت: این دنیا محل مسابقه است و در عین اینکه انسان مسافر است باید در حال مسابقه هم باشد، انشان فطرتاً در پی این است که بهترین باشد و این بهترین شدن هم هزینه هایی دارد.

 

وی افزود: وقتی قرآن کریم این افراد را تقسیم بندی می کند می فرماید: یک عده از مردم ملعون هستند یعنی از رحمت الهی به دور هستند، عده ای دیگر مجنون هستند یعنی دو روزشان مثل هم است و عده ای نیزمغبوط هستند یعنی کسانی که ما به حال آنها غبطه می خوریم و گروه چهارم کسانی هستند که دائم پیشرفت می کنند و انها شهدا هستند.

 

امام جمعه شهرستان خاطرنشان کرد: مقام شهدا مقام شهود، حیات جاویدان، سعادت و رستگاری، بالاترین نیکوییها و مقام شفاعت است.

 

در پایان این مراسم از خانوده های معظم شهدای فرهنگی و برخی از فرهنگیان تجلیل شد.