حضور زنان اینیار در خط مقدم اقتصاد مقاومتی/

شهد شیرین تحقق اقتصاد مقاومتی با پرورش زنبور عسل در هرسین/ پشتکار بانوی هرسینی اشتغال ایجاد کرد

سرویس: اقتصادیکد خبر: 26736|10:48 - 1395/08/29
نسخه چاپی
شهد شیرین تحقق اقتصاد مقاومتی با پرورش زنبور عسل در هرسین/ پشتکار بانوی هرسینی اشتغال ایجاد کرد
یک کار آفرین حوزه اقتصاد مقاومتی گفت: سالانه حدود 500کیلو گرم عسل تولید می کنیم که درامدی حدود 8میلیون تومان را در پی دارد و برداشت عسل معمولا در فصول بهار و زمستان انجام می شود.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، فعالیت در عرصه هایی نظیر تولید و راه اندازی طرح های خانگی در حوزه اقتصاد مقاومتی اگر از حمایتهای لازم برخوردار باشد و به اصطلاح زیر پر و بال داوطلبان جویای کار گرفته شود بی شک روستاها میتوانند بستری  مناسب برای نیل به اهداف بنیان محور از ساختار  اقتصادی خانواده ها به شمار آید.

 

هرسین از جمله شهرستان های استان کرمانشاه است که به دلیل داشتن ظرفیت کشاورزی و دامپروری زمینه مستعدی برای فعالیت های گوناگونی در این حوزه دارد.

 

امروز زنانی در جامعه ما هستند که با وجود منابع  مالی اندک  می توانند با تلاش و همت مضاعف در روند توسعه  اقتصاد نقش اساسی ایفا کنند و در تحقق اقتصاد مقاومتی جامعه  را  به  سمت امنیت اقتصادی و خودکفایی به  پیش برند.

 

مهین مرادی یکی از  این زنان  کارآفرین موفق است که به این فعالیت  پرداخته است و با ایجاد شغل زنبور داری به مرور زمان توانسته کار خود را گسترش داده و به عنوان یکی از کارآفرین های موفق شهرستان شناخته شود.

 

ویدر گفتگو با خبرنگار دیوانگاهدر خصوص اجرای طرح خود افزود:  زنبور داری یک شغل حساس است و فضای موجود در اینکار بسیار حائز اهمیت است چراکه زنبورها تا فاصله 2 تا 3 هزار متری را جزو قلمرو خود می‌دانند و تصرف در آن را به نوعی مزاحمت تلقی می‌کنند  و البته سرسبزی منطقه هم مهم است. 

 

این مجري طرح زنبور داري ضمن اظهار رضایت از اجرای طرح خود تصریح کرد: با کمک بسیج سازندگی سپاه ناحیه هرسین مبلغ 300 میلیون ریال تسهیلات دریافت کرده و آنرا اجرایی کرده ام.

 

 خانم مرادی  در ادامه اظهار داشت: در این راستا توانسته ایم با راه اندازی این کار برای چهار نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد کنیم.

وی علت انتخاب این کار را علاقه به پرورش زنبور و تولید عسل عنوان کرد و افزود: پرورش زنبور کار حساسی است چرا که زنبور ها بنا به تغییرات فصل و تغییرات آب و هوایی عکس العمل نشان می دهند که این مشکلات را توانسته ایم با صبر و پشتکار حل کنیم.

این کار آفرین حوزه اقتصاد مقاومتی در خصوص درامدزایی این طرح خاطرنشان کرد:  سالانه حدود 500کیلو گرم عسل تولید می کنیم که درامدی حدود 8میلیون تومان را در پی دارد و برداشت عسل معمولا در فصول بهار و زمستان انجام می شود.

 

هوشیار ویسعلی مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه هرسین در گفتگو با دیوانگاه اظهار داشت: کشور عزیزمان ایران به دلیل داشتن اقلیم چهار فصل مطلوب ترین شرایط نگهداری و پرورش زنبور عسل را دارد.

وی افزود: لازم به ذکر است که زنبور عسل علاوه بر تولید عسل قابلیت تولید متنوع دیگری را دارد که هر کدام از این محصولات در صنایع گوناگون به عنوان ماده اولیه مورد استفاده قرار می گیرد.

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه هرسین تصریح کرد:  قابلیت تکثیر و زاد و ولد این حشره به عنوان یکی از مزیت های این حرفه محسوب میشود که پرورش دهندگان با رعایت کلیه اصول فنی می توانند از کلنی های پرجمعیتی برخوردار شوند که در نتیجه باعث ارتقاء کمی و کیفی می شود.

 

 در مجموع حمایت های بسیج در راستای اقتصاد مقاومتی و توانمندسازی و ایجاد اشتغال باعث رونق اقتصادی شده و امیدواریم با روند  رو به رشد و نظارت ها بر اجرای دقیق طرح ها بتوان خلأ های اقتصادی جامعه را ترمیم کرد و به سمتی برویم که بتوانیم با تحقق منویات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی کشور را از وابستگی اقتصادی نجات دهیم.