طلای سرخ با حمایت سپاه از زمین هرسین رویید/ کارآفرینی با طعم زعفران ایرانی

سرویس: پیشنهاد سردبیرکد خبر: 26645|10:20 - 1395/08/18
نسخه چاپی
طلای سرخ با حمایت سپاه از زمین هرسین رویید/ کارآفرینی با طعم زعفران ایرانی
طرح تولید و کاشت زعفران از جمله طرح هایی است که در شهرستان هرسین با حمایت بسیج سازندگی سپاه ناحیه شروع به فعالیت کرده که با اقبال مطلوب متقاضیان روبه شده است.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، سپاه و بسیج که همواره با تلاش جهادی و شبانه روزی در راه اعتلای ایران اسلامی از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است این بار با همدلی و همزبانی در راستای تحقق فرامین رهبر انقلاب و عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی ،اقدام و عمل گام های بلندی را برای محرومیت زدایی و استفاده از ظرفیت های کشور برداشته است.

 

طرح تولید و کاشت زعفران از جمله طرح هایی است که در شهرستان هرسین با حمایت بسیج سازندگی سپاه ناحیه  شروع به فعالیت کرده که با اقبال مطلوب متقاضیان روبه شده و در حال حاضر 4نفر با تسهیلات حمایتی بسیج اقدام به این کار کرده اند.

 

احسان خلیل پور از جمله جوانان هرسین است که اقدام به کاشت طلای سرخ در شهرستان کرده است.

 

ویدر گفتگو با دیوانگاهدر خصوص اجرای طرح خود می افزاید: این طرح را دو سال پیش در زمینی به ابعاد 4هزار متر آغاز کردم و با کمک چند نفر از نزدیکان توانستیم امسال اولین برداشت زعفران را هر چند در سطح محدود داشته باشیم.

این کارآفرین جوان شهرستان خاطرنشان کرد: امسال با حمایت های بسیج سازندگی سپاه ناحیه هرسین میزان150میلیون ریال تسهیلات دریافت کرده ایم و در نظر داریم با اشتغالزایی 4نفر سطح زیر کشت این محصول را به یک هکتار توسعه دهیم.

زعفران یکی از مرغوب ترین و کمیاب ترین ادویه های غذایی بوده که در نزد ایران بسیار مغتنم است و خواص دارویی خوبی دارد.

 

هوشیار ویسعلی مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه هرسیندر گفتگو با دیوانگاهاظهار داشت: بسیج سازندگی سپاه ناحیه هرسین در راستای پرداخت وام های اقتصاد مقاومتی در عرصه های مختلف اقدام به فعال سازی عرصه پرورش زعفران که از طرح های مغفول مانده  و ارزشمند است اقدام کرده است.

 

وی افزود: در این راستا تا کنون طی سال جاری سه وام پرداختی داشته ایم که هر سه نفر نسبت به فعال سازی این عرصه اقدام کرده اند که نمونه آن آقای خلیل پور است که کشت اول ایشان به ثمر نشسته است.

 

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه هرسین ضمن اعلام آمادگی بسیج برای پرداخت این قبیل وام ها خاطرنشان کرد: امیدواریم با فعال کردن عرصه های مختلف اقتصادی در شهرستان بتوانیم زمینه رشد و شکوفایی فعالیت های اقتصادی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی را در شهرستان فراهم کنیم.

به گزارش دیوانگاه،توجه به تولیدات داخلی، استفاده از نیروی کار و سرمایه داخلی، اتکا بر اقتصاد «دانایی محور»، توجه خاص به تولید کالاهای اساسی و محصولات زیربنایی، مهم‌ترین مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی‌اند.