امام جمعه هرسین:

پیشروی امروز در موصل و حلب به خاطر وحدت مسلمان است/تسخیر لانه جاسوسی امریکا انقلاب دوم و مهمتر از انقلاب اول بود/ در تأثیرگذاری نماز جمعه همین شهدای محراب برای ما کافی است.

سرویس: اجتماعیکد خبر: 26544|16:57 - 1395/08/07
نسخه چاپی
پیشروی امروز در موصل و حلب به خاطر وحدت مسلمان است/تسخیر لانه جاسوسی امریکا انقلاب دوم و مهمتر از انقلاب اول بود/ در تأثیرگذاری نماز جمعه همین شهدای محراب برای ما کافی است.
خطیب جمعه هرسین گفت: به فرموده امام راحل(ره) تسخیر لانه جاسوسی امریکا انقلاب دوم و انقلابی مهمتر از انقلاب اول بود.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، حجت الاسلام باقری امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به اوضاع نابسامان کشورهای مسلمان منطقه و اتفاقاتی که این روزها در آن کشورها در حال رخ دادن است اظهار داشت: به علت غفلت از دشمن است که این روزها به جایی می رسیم که کشورهای مسلمان به جان هم افتاده اند.

 

وی افزود: فتنه ای به نام داعش و تکفیر  غده سرطانی برای جهان اسلام است، و ضربه ای که امروز ما به اسم اسلام به ریشه دین می زنیم، دشمن چنین ضربه ای نزده است، و این به خاطر عدم وحدت و تفرقه ای است که بین کشورهای اسلامی افتاده است.

 

خطیب جمعه شهرستان خاطرنشان کرد: امروز می بینیم اسراییلی که باید ناامن ترین کشور دنیا باشد در یک حاشیه امن قرار گرفته است و این به آن دلیل است که کشورهای مسلمان به جان هم افتاده اند و از طرفی ما از دشمن اصلی خود یعنی صهیونیست غافل شده ایم.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه اظهار داشت: خوشبختانه این روزها در موصل و حلب اقدامات و پیشرفت های خوبی صورت گرفته است و این به خاطر وحدتی است که بین شیعه و سنی ایجاد شده است ولی در هر حال باید مواظب فتنه های دیگر دشمن باشیم.

 

وی افزود در قضیه فاجعه منا کدام کشور برای احقاق حق خود فریادی کشید به جز جمهوری اسلامی ایران آنهم توسط مقام معظم رهبری، اگر همه کشورهایی که در فاجعه منا حاحیان آنها کشته شده بود با هم متهد می شدند ما می توانستیم حرمین شرفین را از دست آل سعود بگیریم.

 

امام جمعه شهرستان هرسین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز نوجوان و هفته بسیج دانش آموزی خاطرنشان کرد: ماه آبان ، ماه مهمی در تاریخ انقلاب اسلامی است که از حوادث این ماه می توان به سالروز تبعید امام در سال 43، کشتار دانش آموزان و در نهایت تسخیر لانه جاسوسی امریکا اشاره کرد که به فرموده امام راحل(ره) انقلاب دوم و انقلابی مهمتر از انقلاب اول بود.

 

حجت الاسلام باقری اظهار داشت ما تعجب می کنیم که برخی از غفلت زده ها دارند برای امریکاییها فرش قرمز پهن می کنند، ما چه خیری از امریکا دیده ایم و در طول این مدت که با آنها رابطه نداشته ایم و زیر ظلم آنها نبودیم چه ضرری کرده ایم غیر از این که سال به سال بر کرامت ما افزوده شده است.

 

وی با اشاره به روز دانش آموز افزود: حدود 36هزار دانش آموز شهید در کشور داریم و این شهدا آن راهی را پیمودند که یک مرجع تقلید ما در طول 80سال آن را طی می کند و آن عرفان و تزکیه نفس است.

 

خطیب جمعه هرسین تصریح کرد: متأسفانه این روزها می شنویم که درسی با عنوان رهبران کوچک که در خصوص شهید فهمیده است از کتاب های درسی ما حذف می شود که امیداریم مسئولین در این خصوص جواب قانع کننده ای داشته باشند چراکه این موضوع از دغدغه ای خانوده های شهداست.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه با اشاره به سالگرد شهادت اولین شهید محراب آیت الله شهید قاضی طباطبایی اظهار داشت: در تأثیرگذاری نماز جمعه همین شهدای محراب برای ما کافی است.

 

وی افزود: برخی اوقات بعضی از مسئولین دولت و اخیراً یکی از  وزرا در خصوص ائمه جمعه و به خاطر انتقاد از مشکلات موجود در جامعه موضعگیری داشته اند و متأسفانه حرفی که شبکه های معاند دارند می زند از زبان مسئولین دولت شنیده می شود.

 

خطیب جمعه هرسین با اشاره به پیاده روی اربعین خاطرنشان کرد: افرادی که قصد سفر دارند از حالا به فکر تأمین پاسپورت و گذرنامه باشند و اقدام به خروج غیر قانونی نکنند چرا که عواقب این که متوجه خود شخص می باشد.

 

وی در خصوص جمع آوری کمک جهت برپایی موکب برای پذیرایی از زائران کربلا افزود: کسانی که نمی توانند به هر دلیلی در پیاده روی اربعین شرکت کنند با شرکت در برپایی موکب پذیرایی از زائران کربلا از ثواب این کار بهرمند شوند و از مردم شهرستان تقاضا می شود کمک های خود را جهت پذیرایی از زائران اربعین به مکان های در نظر گرفته شده تحویل دهند.

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد