گزارش قسمت 2/

10 ویژگی اندروید نوقا که iOS10‌ از آنها بی‌بهره است

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 26501|12:30 - 1395/08/02
نسخه چاپی
چندی پیش به پنج قابلیت منحصر بفرد iOS10 که در اندروید نوقا وجود ندارد پرداختیم. حال به 10 ویژگی منحصر بفرد اندروید نوقا خواهیم پرداخت.
به گزارش خبرنگاردریچه فناوریگروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گوگل و اپل به تازگی آخرین نسخه سیستم های عامل خود را برای تلفن های هوشمند عرضه کرده اند.  هر دو سیستم های عامل  اندروید گوگل و ios‌ اپل، ویژگی های جدید و فوق العاده ای را در اختیار کاربران خود قرار داده اند. در قسمت نخست به پنج ویژگیاندروید نوقاکه درiOS10وجود ندارد اشاره کردیم. حال در ادامه به پنج ویژگی بعدی اشاره خواهیم کرد.
 

 

6.واقعیت مجازیDaydream

همانطور که می دانید واقعیت مجازی یاVRفناوری نوین شبیه سازی رایانه ای است که حضور کاربر در یک محل( دنیای واقعی یا مجازی) را شبیه سازی می کند. Daydream یک پلتفرم قابلیت مجازی است که گوگل بر اساس اندروید 7.0 نوقاتوسعه داده است.  این قابلیت علاوه بر ارتقا عملکرد اپلیکیشن ها، امکان تجربه محیط واقعیت مجازی بر روی گوشی ها را برای کاربران فراهم می کند.

10 ویژگی اندروید نوقا که ios10‌ از آنها بی بهره است///////در حال تکمیل

 

7. صفحه تنظیمات با کارایی بهتر

برخلافiOS10، گوگل در آخرین سیستم عامل خود، صفحه تنظیمات جدیدی نیز اضافه کرده  است. در این صفحه جدید در قسمت "Setting up" به کاربر پیشنهاداتی برای انجام برخی آیتم ها مانند ایجاد و راه اندازی اکانت ایمیل یاvoice commands(دستورات صوتی) فراهم شده است.

10 ویژگی اندروید نوقا که ios10‌ از آنها بی بهره است///////در حال تکمیل

 

8.امکان ساخت پروفایل های چندگانه

گوگل در اندروید 5.0برای کاربران خود امکان ساخت پروفایل های چندگانه در برنامه های مختلف بر روی تلفن های هوشمند را فراهم کرد. کاربران در هر برنامه نوتیفیکیشن های هر پروفایل را دریافت می کنند و می توانند به راحتی و مستقیما بعد از دریافت این نوتیفیکیشن ها بین چند پروفایل خود سوئیچ کنند.(به پروفایل مورد نظر وارد شوند).

10 ویژگی اندروید نوقا که ios10‌ از آنها بی بهره است///////در حال تکمیل

 

9.Instant appsیا " اپلیکیشن های فوری اندروید"

گوگل با هدف دسترسی سریع و آسان کاربرانش به برنامه های اندرویدی اقدام به ایجاد این قابلیت نمود. با کمک این قابلیت کاربران اندروید می توانند  با یک تپ کردن سادهبه بخش هایی از یک اپلیکیشن کامل بدون اینکه نیاز باشد آن اپلیکیشن را بر روی گوشی خود نصب کنند دسترسی داشته باشد .  این قابلیت در همه دستگاههای اندروید مبتنی بر سیستم عامل جیلی بین یا بالاتر (+4.1) با پشتیبانی گوگل پلی سرویس فعال می شود. اپل نیز به نوعی نمونه مشابه Instant App را در سیستم عامل خود ایجاد کرده است با این تفاوت که در iOS کاربر برای استفاده از این قابلیت نیاز به دانلود بخشی از برنامه دارد.

10 ویژگی اندروید نوقا که ios10‌ از آنها بی بهره است///////در حال تکمیل

 

10.کم حجم بودن نسخه های بروزرسانی سیستم های عامل

شرکت اپل بعد از اینکه سیستم عاملios8را با حجم بالای4GBعرضه کرد تصمیم گرفت سیستم های عامل بعدی خود را با حجم کمتر عرضه کند. به این ترتیب سیستم های عامل بعدی این شرکت با حجمی کمتر از2GBعرضه شدند. اما در مورد گوگل اینطور نیست. سیستم عامل های گوگل همیشه کم حجم بوده اند و با حجمی حدود1GBو در برخی اوقات حتی کمتر از آن عرضه شده اند. در حال حاضر نیز این غول جستجوگر جدیدترین نسخه سیستم عاملش یعنی اندروید 7.0 نوقا را با حجمی کم برای کاربران خود ارائه کرده است. این در حالی است که جدیدترین آپدیت سیستم عامل اپل یعنی ios10 دارای باگ ها و مشکلاتی بود تا جائیکه برخی کاربران اپل مجبور به ریست فکتوری دستگاههای خود شدند.

10 ویژگی اندروید نوقا که ios10‌ از آنها بی بهره است///////در حال تکمیل

 

گزارش از:حسین فلاحی