امام جمعه هرسین:

کشورهای مدعی حقوق بشر به خاطر به خطر افتادن داعش به تکاپو افتاده اند/ متأسفانه برخی از مسئولین ما در قضیه برجام هم گول خوردند/ ای کاش وزرای مستعفی استیضاح می شدند

سرویس: سیاسیکد خبر: 26485|16:43 - 1395/07/30
نسخه چاپی
کشورهای مدعی حقوق بشر به خاطر به خطر افتادن داعش به تکاپو افتاده اند/ متأسفانه برخی از مسئولین ما در قضیه برجام هم گول خوردند/ ای کاش وزرای مستعفی استیضاح می شدند
کشورهای مدعی حقوق بشر به خاطر به خطر افتادن داعش به تکاپو افتاده اند و دنبال راهی برای نجات آنها هستند ولی زمانی که 8هزار حاجی به قتل رسیدند و نزدیک به 900نفر در یمن کشته شدند حرفی از حقوق بشر نزدند.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی انتخابات توسط مقام معظم رهبری اظهار داشت: علی رغم اینکه حدود چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد و انتخابات زیادی برگزار شده و سلامت آنها مورد تأیید قرار گرفته است اما این به معنای این نیست که ما در برگزاری انتخابات مشکلی نداریم.

 

وی در تشریح سیاست های کلی انتخابات افزود: مطلب اول، ارتقاء سلامت انتخابات است، برخی اوقات در انتخابات ها دیده می شود که در برخی از حوزه ها و شعب انتخاباتی ابطال می شودو یا نامزدی اعتراض می کند که این موارد باید اصلاح شود.

 

خطیب جمعه شهرستان خاطرنشان کرد : موضوع دوم ارتقاء سلامت منتخبین است، برخی اوقات دیده می شود که افرادی که در انتخابات شرکت می کنند و در معرض رأی مردم قرار می گیرند کسانی هستند که اصلاً صلاحیت ندارند و در تراز انقلاب اسلامی نیستند.

 

حجت الاسلام باقری در بخش دیگری از سخنان خود سومین شاخصه را قانونگرایی عنوان کرد و اظهار داشت: هم مردم و طرفداران نامزدها و هم خود کاندیداها بایستی قانونگرا باشند و بگذارند حرف اول و آخر را قانون بزند، ضربه ای که در فتنه 88به کشور زده شد علت آن فرار از قانون بود.

 

وی چهارمین مورد را افزایش آگاهی و رآی دهی آگاهانه دانست و افزود: مردم بایستی از سر آگاهی رأی بدهند و از رأی دادن های احساسی خودداری کنند و مسئولین و صاحبان قلم و نظر هم به میدان بیایند تا انتخاباتی در سطح کلان کشور برگزار شود.

 

امام جمعه شهرستان هرسین خاطرنشان کرد: پنجمین مورد شفاف سازی منابع مالی است، کسی که می آبد و در یک شهر کوچک صدها میلیون تومان برای انتخابات هزینه می کند باید از او پرسیده شود که این هزینه ها را از کجا آورده است.

 

حجت الاسلام باقری ششمین مطلب را عدالت محوری عنوان کرد و اظهار داشت: مثلاً در حوزه انتخابیه هرسین، صحنه و کنگاور، چند نفر از هرشهرستان کاندید می شوند که در شهرستان های دیگر این حوزه شناخته شده نیستند و در آخر فردی برنده است که شهرستانش بیشترین جمعیت را دارد و این عادلانه نیست و لازم است نماینده فعلی مردم منطقه و فرماندار شهرستان فکری به حال مستقل شدن شهرستان هرسین بکنند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت موصل در عراق افزود: این شهر از قسمت های مهم عراق است که در اوایل حدود 2میلیون و نیم جمعیت داشت ولی به علت جنایات داعش اکثر جمعیت شهر مهاجرت کردند و با وجود حملات ارتش و نیروهای مردمی و آزاد سازی برخی مناطق بقیه قسمت ها هنوز در دست داعش است.

 

امام جمعه شهرستان هرسین وجود چاهای نفتی و وضعیت اقتصادی ، دارالخلافه بودن داعش، و هم مرز بودن با دو کشور سوریه و ترکیه را از موارد اهمیت این منطقه عنوان کرد و خاطرنشان کرد حداقل کاری که ما می توانیم بکنیم این است که برای رهایی مردم مظلوم این منطقه از چنگ داعش و پیروزی نیرو های مردمی دعا کنیم.

 

حجت الاسلام باقری اظهار داشت: جبهه غربی-عربی در این قضیه صداقت نشان ندانند و فقط ادعای مبارزه با تروریسم را دارند، البته ایران اسلامی همیشه راه حل سیاسی را پیشنهاد داده است و ما جلساتی را که به منظور حمایت از این کشورها و بدون حضور و دخالت آنها برگزار می شود را محکوم می کنیم.

 

وی افزود: نقش مرجعیت دینی در عراق بی بدیل است و وحدتی که امروز در عراق ایجاده شده است به برکت وجود همین مرجهیت است و ما مبارزات مردمی را هم در نابودی داعش موثر می دانیم.

 

خطیب جمعه هرسین خاطرنشان کرد: کشورهای مدعی حقوق بشر به خاطر به خطر افتادن داعش به تکاپو افتاده اند و دنبال راهی برای نجات آنها هستند ولی زمانی که 8هزار حاجی به قتل رسیدند و نزدیک به 900نفر در یمن کشته شدند حرفی از حقوق بشر نزدند.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه اظهار داشت: آنها تمام تلاش خود را برای مخدوش کردن چهره ایران می کنند و از طرفی هم تهدید می کنند که تا زمانی که ایران در مقاومت منطقه مداخله کند ما در قضیه برجام و رفع تحریم ها قدمی بر نخواهیم داشت.

 

وی افزود: البته از اول هم بنا نبود که قدمی بر دارند و همه اینها بازی سیاسی بود و متأسفانه برخی از مسئولین غربی ما در قضیه برجام گول خوردند.

 

امام جمعه هرسین با اشاره به برگزاری رزمایش بزرگ مدافعان حریم ولایت خاطرنشان کرد: نیروی هوایی یک هفته پس از ورود امام به کشور با بنیانگذار جمهوری اسلامی بیعت کردند و در سال 59 اولین عملیات پیروزمندانه را همین نیروی هوایی ارتش برای کشور به ارمغان آورد.

 

حجت الاسلام باقری با اشاره به سالروز سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه اظهار داشت: این ایام را گرامی می داریم که برکات خوبی چه از لحاظ معنوی و چه از لحاظ ایجاد وحدت برای استان داشت هر چند پس از گذشت چندین سال هنوز برخی مصوبات این سفر اجرایی نشده است و انتظار مردم و خانوده های شهدا این است که مسئولین مصوبات این سفر را اجرایی کنند.

 

وی با اشاره به استعفای سه وزیر آموزش و پرورش،ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان افزود:  ای کاش به جای استعفا این وزرا استیضاح می شدند، بیایند و به مردم توضیح بدهند که در طول مدتی که از عمر این دولت می گذرد این وزرا چه کار هایی کرده اند؟ آیا نباید مجلس در این قضیه زودتر از اینها ورود می کرد.

 

خطیب جمعه هرسین خاطرنشان کرد: 6ماه از عمر این دولت باقی مانده وزرای جدید در طول این مدت چکار می توانند بکنند؟ای کاش به جای این افراد وزرای تیم اقتصادی که عملکرد قابل قبولی نداشتند استعفا می دادند.

 

حجت الاسلام باقری در خصوص آماده سازی جهت اربعین حسینی اظهار داشت:  امسال برخلاف سال قبل مقرر شده که یک موکب و محل اسکان در مکان پلیسراه در نظر گرفته شود و کمک های جمع آوری شده نقدی و غیر نقدی توسط مردم در آنجا جهت استقبال از زائران کربلا استفاده شود.