یادواره شهدای شهرستانی در هرسین برگزار شد+تصویر

سرویس: جهاد و شهادتکد خبر: 26345|13:58 - 1395/07/23
نسخه چاپی
یادواره شهدای شهرستانی در هرسین برگزار شد+تصویر
با حضور اقشار مختلف مردم ، طلاب و روحانیون و ادارات و ارگان های شهرستان یادواره شهدای شهرستانی در هرسین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، با حضور اقشار مختلف مردم ، طلاب و روحانیون و ادارات و ارگان های شهرستان یادواره شهدای شهرستانی در هرسین برگزار شد.

حجت الاسلام سید محمد طباطبایی‌ نسب مدیر حوزه ریاست شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در یادواره شهدای شهرستانی کشور ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای شهرستان هرسین اظهار داشت: این جلسات از چند جهت امتیاز دارد که اولین آن حضور شما مردم و خانوده های معظم شهداست که ولی نعمت ما هستید.

وی افزود امام(ره) فرمودند جنگ یک دانشگاه بود و حاصل این دانشگاه امروز وجود بیش از 250شهید در شهرستان هرسین است، شهید یاد و نام و راهش برای ما درس است کما اینکه کربلا یک دانشگاه بود، و از آنزمان تا به حال روز به روز بر عظمت این جریان افزوده می شود.

مدیر حوزه ریاست شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور خاطرنشان کرد: دانشگاه کربلا برای ما چند درس داشت اول، اخلاص و کارها را برای رضای خدا انجام دادن، دوم) دفاع از دین همچنانکه منطق کربلا منطق دفاع بود ، سوم)بصیرت و در نهایت آخرین درس کربلا شهادت بود.

حجت الاسلام طباطبایی‌ نسب در ادامه اظهار داشت: امروز به برکت خون پاک شهدا نظام اسلامی به یک قدرت در منطقه و حتی جهان تبدیل شده است، مرزهای جغرافیایی ما امروز در جنوب لبنان و یمن و بیخ گوش اسراییل است.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام باقری امام جمعه هرسین ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین و تشکر از حضور خانوده معظم شهدا در مراسم اظهار داشت: این سومین یادواره ای است که از ابتدای امسال تا به حال در شهرستان برگزار می شود و خدا را شاکریم که مردم ما هنوز قدردان خون شهدا هستند.

سرهنگ محمدی فرمانده سپاه ناحیه هرسین در حاشیه این مراسم ضمن تشکر از برگزار کنندگان این مراسم و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت::وظیفه همه ماست تا با برگزاری یادواره های شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را از نسلی به نسل دیگر انتقال دهیم تا آیندگان بدانند شهدا با اهدای خون خود باعث اقتدار و عظمت ایران اسلامی شدند.

وی افزود: برگزاری این یادواره ها بهترین فرصت تقویت معنویت برای ترویج فرهنگ دینی وانتقال درس های بزرگ هشت سال دفاع مقدس به نسل جوان جامعه است.


گفتنی است این برنامه با همکاری سپاه ناحیه، دفتر امام جمعه، هیئت رزمندگان اسلام، بنیاد شهید، دانشگاه پیام نور، و دانشگاه آزاد اسلامی هرسین برگزار شد.