امام جمعه هرسین :

ظرفیت عاشورا برای برخی ها ادعا و برای برخی دیگر در بر دارنده عبرت هاست/ دشمن می خواهد ایران را از طریق جنگ نرم و انقلاب جنسی بی محتوا بار بیاورند

سرویس: سیاسیکد خبر: 26344|16:38 - 1395/07/23
نسخه چاپی
ظرفیت عاشورا برای برخی ها ادعا و برای برخی دیگر در بر دارنده عبرت هاست/ دشمن می خواهد ایران را از طریق جنگ نرم و انقلاب جنسی بی محتوا بار بیاورند
امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: کشورهای غربی دارند برنامه ریزی می کنند و می خواهند ایران را از طریق جنگ نرم و انقلاب جنسی بی محتوا بار بیاورند که ترویج بی غیرتی، بی دینی و بی حیایی حاصل همین اقدامات است.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به حادثه کربلا اظهار داشت: بایستی معرفت نسبت به امام در وجود ما بیشتر شود و راه این افزایش معرفت همین مجلس و محافل عزاداری و روضه است و لذا باید سعی شود روضه های خانگی را رونق بخشیم و با محتوا تر برگزار کنیم و در این مجلس از حضور طلاب و روحانیون هم استفاده بشود.

 

وی افزود: دهه اول محرم را سپری کردیم و جا دارد از تمامی کسانی که در برگزاری مجلس عزاداری سید الشهدا نقش آفرینی کردند تشکر کنیم هر چند که در برخی از هیئت ها در خصوص نحوه مداحی ها نقدهایی وارد بود ولی در کل مردم در این ایام سنگ تمام گذاشتند.

 

خطیب جمعه هرسین با اشاره به برگزاری یادواره شهدای شهرستانی خاطرنشان کرد: این مجالس و محافل باعث می شود معرفت ها نسبت به امام بیشتر شود و لذا از برگزار کنندگان این مراسم تشکر می کنیم.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه در خصوص سرشماری نفوس و مسکن اظهار داشت: این سرشماری از روز شنبه آغاز می شود و توصیه می شود که مردم در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند چرا که این آمار می تواند در بحث برنامه ریزی ها و تصمیم گیری های کشور نیاز باشد.

 

وی با اشاره به ظرفیت عاشورا افزود: عاشورا ظرفیتی است که حرکت ارزشمند سید الشهدا را نشان می دهد برای برخی ها ادعاست و برای برخی دیگر در بر دارنده عبرت هاست.

 

امام جمعه شهرستان هرسین تصریح کرد: برخی از مردم ما اینگونه اند که وقتی عاشورا تمام می شود امام حسین(ع) هم تمام می شود تا دهه عاشورای سال بعد و کاری به هدف حسین(ع) و تکفیر و داعش و جنایاتی که آل سعود انجام می دهد ندارد و برخی دیگر از مردم دنبال پساعاشورا و وظیفه خود در قبال آن هستند.

 

حجت الاسلام باقری اظهار داشت:  کشورهای غربی دارند برنامه ریزی می کنند و می خواهند ایران را از طریق جنگ نرم و انقلاب جنسی بی محتوا بار بیاورند که ترویج بی غیرتی، بی دینی و بی حیایی حاصل همین اقدامات است.

 

وی افزود: نزدیک به یک دهه است که رهبر معظم انقلاب دارند در خصوص ناتو و تهاجم فرهنگی هشدار می دهند اما دریغ از یک اقدام قابل قبول مسئولین ، اگر داشنگاه ها ، مراکز آموزش عالی و خانوده های ما مواظب نباشند انقلاب به خطر می افتد.

 

خطیب جمعه شهرستان هرسین خاطرنشان کرد: در جلسه ای که با حضور مدیران عامل چند کارخانه منطقه در محل کارخانه جهان فولاد برگزار شد عنوان کردیم که اگر جوانی و یا عده ای از مردم نسبت نظام بد بین شوند مای مسئول مقصر هستیم، ما نمی گوییم سایر نقاط استان در کارخانجات شهرستان هرسین مشغول به کار نباشند بلکه حرف ما این است که در این زمینه عدالت رعایت شود.

 

حجت الاسلام باقری اظهار داشت: کارخانجات منطقه از تمام امکانات هرسین استفاده می کنند ولی خیرش برای نقاط دیگر است، اولویت اشتغال در این صنایع با جوانان و مردم شهرستان است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: ولایتمداری را باید از سربازان گمنام یاد گرفت که بدون انتظار در خط مقدم کار می کنند البته خط مقدم سوریه، و عراق و یمن و کسانی است که در آنجا دفاع می کنند نه اینهایی که حقوق های نجومی می گیرند و ماهانه از جیب ملت می خورند.

 

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد: می گویند اگر برخورد کنیم آبروی اینها می رود، اگر قرار بود که آبرویشان نرود که رهبر معظم انقلاب نمی گفت که پول ها را به بیت المال برگردانید و آنها را محاکمه کنید.

 

حجت الاسلام باقری در پایان اظهار داشت: چند ماه است که از این قضیه می گذرد و هنوز اقدامی از سوی دولت صورت نگرفته است آیا این موضوع نسبت به نظام بدبینی ایجاد نمی کند.