نشست مشترک شوراي مهارت و كميته اشتغال شهرستان هرسین

سرویس: اجتماعیکد خبر: 26331|12:25 - 1395/07/18
نسخه چاپی
نشست مشترک شوراي مهارت و كميته اشتغال شهرستان هرسین
به منظور مدیریت 800 فرصت شغلی شهرستان در بهره برداری از دو فاز جدید ذوب آهن بیستون و پتروشیمی اوره و آمونیاک با ریاست فرماندار نشست مشترک شوراي مهارت و كميته اشتغال شهرستان هرسین در محل مجتمع جهان فولاد برگزار شد

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، به منظور مدیریت 800 فرصت شغلی شهرستان در بهره برداری از دو فاز جدید ذوب آهن بیستون و پتروشیمی اوره و آمونیاک با ریاست فرماندار نشست مشترک شوراي مهارت و كميته اشتغال شهرستان هرسین در محل مجتمع جهان فولاد برگزار شد.

در این نشست که با حضور آقای سلیمانی نماینده  محترم مردم در مجلس، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیرعامل آب منطقه ای، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت، مدیر کل کار، تعاون و امور اجتماعی و مدیرکل فنی و حرفه ای و همچنین مدیر عامل مجتمع صنعتی شکری و رییس مجتمع پتروشیمی اوره و آمونیاک کرمانشاه برگزار شد، راهکارهای عملی شناسایی، آموزش فنی و جذب فرصت های شغلی ارایه گردید.

 

دكتر امير شاه آبادی سرپرست فرمانداري شهرستان هرسين در این نشست ضمن ارایه گزارشی از وضعیت شهرستان اظهار داشت بررسی های کارشناسی نشان می دهد که از جمعیت 87 هزار نفری شهرستان،  حدود 27 هزار نفر جمعیت فعال هستند که بیش از 7 هزار نفر از این جمعیت فعال بیکار می باشند.

 

وی افزود با وجود اینکه شهرستان هرسین در حوزه صنعت رتبه دوم را در میان شهرستان های استان دارد اما از نظر بیکاری در رده نهم استان می باشد و این حاکی از آنست که صنایع و شرکت های موجود در شهرستان کمترین جذب نیروی کار را از شهرستان داشته اند. وی در ادامه افزود البته باید اعتراف کرد که بیش از 67 درصد جمعیت بیکار ما در شهرستان فاقد هر گونه مهارت فنی هستند لذا این وظیفه ماست تا ضمن تهیه سند آموزشی صنایع قبل از بهره برداری، نیروی کار ماهر را برای آنها مهیا نماییم.

 

در این نشست همچنین مدیران عامل صنایع حاضر در جلسه به بحث و بررسی موانع تولید در استان و شهرستان پرداختند و مدیران و روسای سازمانهای دولتی نیز پاسخ های لازم را ارایه نمودند.

 

در ادامه  آقای سلیمانی نماینده مردم منطقه در مجلس شوراي اسلامي  نیز از عزم مجلس برای ایجاد مشوق های سرمایه گذاری اعم از معافیت های بیمه ای و مالیاتی و همچنین تسهیلات با بهره مناسب خبر داد.

 

وی  افزود شرکت ها و صنایع شهرستان که از خاک و آب و تسهیلات منطقه ای برای تولید بهره می گیرند باید در بکار گیری نیروهای کار هم اولویت را به مردم شهرستان بدهند تا در سایه این رفاه و اشتغال امنیت پایداری نیز بیابند.