امام جمعه شهرستان هرسین :

تفکر عاشورایی یعنی با دشمن مذاکره نکردن/ هنوز خبری از اجرایی شدن مصوبات سفر هیئت دولت به استان کرمانشاه نیست

سرویس: سیاسیکد خبر: 26296|16:09 - 1395/07/16
نسخه چاپی
تفکر عاشورایی یعنی با دشمن مذاکره نکردن/ هنوز خبری از اجرایی شدن مصوبات سفر هیئت دولت به استان کرمانشاه نیست
امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: تفکر عاشورایی یعنی با دشمن مذاکره نکردن و به دشمن اعتماد نکردن که این موضوع باید در عمل اثبات شود.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به واقعه کربلا اظهار داشت: باید دید که چطور شد جمعیتی که حدود 18هزار نفر بودند در مدت کوناهی از اطراف مسلم پراکنده شدند و چه شد که دعوت نامه هایی که برای امام حسین(ع) فرستاده شد تبدیل به مقابله و مبارزه شد،

 

وی افزود : این موضوع سه علت می تواند داشته باشد اول: ولایت ستیزی  دوم:دین ستیزی و سوم تقدس زدایی است.

 

خطیب جمعه شهرستان خاطرنشان کرد: علی رغم تمام فتنه ها و دشمنی ها و جنگ نرم هایی که در طول تاریخ بر علیه قیام امام حسین(ع) و جریان کربلا شده است امروز می بینیم که نام حسین جزء  برترین و اثرگذار ترین نام های جهان است.

 

حجت الاسلام باقری در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: امروز در خط مقدم مقاومت این روحیه جهادی حسینی است که باعث شده روحیه مقاومت در دل رزمندگان و شیعیان وجود داشته باشد و امروز ایستادگی ملت ایران برگرفته از نام حسین(ع) است.

 

وی افزود: تفکر عاشورایی یعنی بدن قطعه قطعه شدن اما در برابر دشمن تسلیم نشدن و صبر و استقامت و عقب نشینی نکردن از ارزش ها و آرمان های اسلام و دین و تفکر عاشورایی یعنی با دشمن مذاکره نکردن و به دشمن اعتماد نکردن که این موضوع نیاز به اثبات عملی دارد و این جای سوال دارد که چرا برخی از سیاسیون ما غافلند و روی کمک امریکا حساب می کنند.

 

خطیب جمعه شهرستان تصریح کرد: بیش از سه سال است که این دولت حرف از مذاکره می زند اما تا به حال چیزی عاید مردم نشده است، در سفر اخیر هیئت دولت مصوباتی برای شهرستان هرسین در نظر گرفته شد که هنوز خبری از اجرایی شدن آنها نیست.

 

حجت الاسلام باقری اظهار داشت: تفکر و منش حسینی یعنی زیر بار ذلت نرفتن، یعنی مرگ با ذلت بهتر از زنده ماندن با خواری است و تفکر عاشورایی یعنی هیهات من الذله.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مراسمات ایام محرم افزود: متأسفانه در نوحه هایی که خوانده می شود اثرگذاری دیده نمی شود کلمه به کلمه نوحه باید پیام داشته باشد و روح شجاعت و غیرت دینی را در مردم بیدار کند.

 

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد: عزاداری های مردم باید جهت گیری سیاسی داشته باشد اگر میخواستیم که در سیاست دخالت نکنیم که امام حسین(ع) به کربلا نمی رفت، آنوقت برخی ها می گویند ما کاری به حکومت و سیاست نداریم، این خیانت به دین است.

 

حجت الاسلام باقری در پایان اظهار داشت: این روز ها آل یهود می خواهد در خلیج فارس مانوری اجرا کند، نیروهای نظامی ما هشدار دادن که اگر بخواهند دست از پا خطا کنند سیلی محکمی به آنها خواهند زد چرا که نظام اسلامی با کسی شوخی ندارد