امام جمعه شهرستان هرسین

اینکه ما استعدادهای داخلی کشور و ما می توانیم را درک کردیم از برکات جنگ بود/ سایه جنگ را روحیه دفاعی، تهاجمی و بسیجی ما برداشت نه برجام

سرویس: سیاسیکد خبر: 26173|18:41 - 1395/07/02
نسخه چاپی
اینکه ما استعدادهای داخلی کشور و ما می توانیم را درک کردیم از برکات جنگ بود/ سایه جنگ را روحیه دفاعی، تهاجمی و بسیجی ما برداشت نه برجام
امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه شهرستان گفت: سایه جنگ را برجام از سر ما برنداشت بلکه این روحیه دفاعی، تهاجمی و بسیجی ماست که سایه جنگ را برداشت نه چیز دیگر والا داعش الان اینجا بود و ما مثل عراق بودیم.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به حدیثی از امیر مومنان حضرت علی (ع) که می فرماید عمر انسان قیمت ندارد اظهار داشت: برای دنیا کار کردن بس است و لازم است دیگر برای آخرت کار کنیم و اگر در بقیه عمرمان چاله های گذشته را پُر کنیم خداوند متعال کاری می کند که بقیه عمر به کارهای نیک بگذرد.

وی در خصوص روز مباهله افزود: پیامبر اسلام با همه معجزات و کراماتی که داشت برخی حرفش را قبول نکردند و قرار بر این شد که هر دو طرف همدیگر را نفرین کنند تا ببینند که کدامیک برحقند که این واقعه برای ما درس ها و عبرت هایی دارد.

امام جمعه شهرستان هرسین خاطرنشان کرد: نکته اول اینکه پیامبر (ص) نوه های دختری خود را به همراه خود بُرد( برخی از ما با وجود گذشت 1400سال از اسلام هنوز بین دختر و پسر فرق می گذاریم)دوم اینکه زن و مرد را در کنار هم قرار داد(حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س))سوم اینکه بچه ها را فراموش نکرد، چهارم: مستجاب الدعوه بودن اهل بیت(ع) و در نهایت کلمه انفسنا که قرآن به پیامبراسلام(ص) می فرماید پیامبر(ص)، حضرت عل(ع) را با خود برد و همین یک کلمه در قرآن برای فضیلت علی(ع) کافی است.

حجت الاسلام باقری در ادامه اظهار داشت: درسی که می شود از موضوع مباهله گرفت این است که اگر ملت و مردم کشوری به هدفی که انتخاب کرده اند اعتقاد داشته باشند تمام دنیا بر ضد آنها متهد شدند نمی توانند کاری از پیش ببرند، همچنانکه خیلی از کشورهای دنیا با صدام برای نابودی ایران همراه شدند ولی نتوانستند کاری از پیش ببرند.

وی با اشاره به هفته دفاغ مقدس و گرامیداشت آن افزود: هفته دفاع مقدس است و لازم است جوانان در این خصوص بیشتر بدانند و مطالعه کنند با وجود آثار زیادی که در زمینه دفاع مقدس داریم هنوز باب های زیادی وجود دارد که برای ما باز نشده است.

خطیب جمعه هرسین خاطرنشان کرد: جنگ علی رغم تلفاتی که داشت برای ما گنجینه ای گرانبها بود، اینکه ما ظرفیت خود را شناختیم و استعدادهای داخلی کشور و ما می توانیم را درک کردیم از برکات جنگ بود.

حجت الاسلام باقری در ادامه اظهار داشت: امروز هر کسی با هر منصبی می آید و با اقدامات خود بنیه نظامی کشور را تضعیف می کند اینها جانفشانی های ارتش وو اخلاص سپاه و بنیه دفاعی ما را در جنگ فراموش کرده اند.

وی افزود: امروز فراموش کرده اند که اگر دشمن نمی تواند به کشور ما چپ نگاه کند به خاطر نیروهای مسلح و سپاه و ارتش ماست متأسفانه رئیس جمهور محترم ما سه سال است که فریاد می زنند که سایه شوم جنگ را برجام از سر ما برداشت.

امام جمعه شهرستان هرسین خاطرنشان کرد: رهبری در سخنرانی اخیر فرمودند: سایه جنگ را برجام از سر ما برنداشت بلکه این روحیه دفاعی، تهاجمی و بسیجی ماست که سایه جنگ را برداشت نه چیز دیگر والا داعش الان اینجا بود و ما مثل عراق بودیم.

حجت الاسلام باقری اظهار داشت: نظام اسلامی می خواهد این افراد را جذب کند اما اگر فردی نمی خواهد در این کشتی پهناور سوار شوند این دیگر بحث دیگری است.

وی با اشاره به بازگشایی مداری و وظیفه معلمان در این خصوص افزود: امید و انتظار مردم، رهبری، مراجع تقلید و متدینین از جامعه معلمین این است که بچه های ما را متدین بار بیاورند و از طرفی دانش آموزان هم قدر علم و عالم و معلم را بدانند.

خطیب جمعه شهرستان خاطرنشان کرد: نکته سوم سوم خانوده ها هستند که باید کمک کنند و در نهایت دولت است که آنقدری که برای سایر موضوعات بودجه درنظر گرفته می شود در موضوع تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش هزینه نمی شود.

 حجت الاسلام باقری در پایان با اشاره به مشکلات جوانان شهرستان اظهار داشت: پارک شهر به عنوان پارک عمومی شهرستان شخم زده شده است، استخر شهرستان تعطیل است، قیمت استفاده از سالن های ورزشی بالاست، پخش مستقیم شبکه سه فوتبال در هرسین نداریم و از طرفی جوانان ما بیکار هستند و قلیان هم به راحتی و با قیمت پایین عرضه می شود آنوقت می گوییم چرا جوانان ما مشکل دارند درست است که حل کردن برخی مشکلات زمانبر است اما درست کردن یک شبکه و دستگاه گیرنده که دیگر کار سختی نیست.