نشست صمیمی فرماندار هرسین با اصحاب فرهنگ و هنر/

شاه آبادی: فرهنگ و هنر ارتباط تنگاتنگی با رفاه اجتماعی دارند

سرویس: فرهنگیکد خبر: 26153|17:28 - 1395/06/28
نسخه چاپی
شاه آبادی: فرهنگ و هنر ارتباط تنگاتنگی با رفاه اجتماعی دارند
ظهر امروز نشست صیمی اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان با فرماندار هرسین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،  شاه آبادی فرماندار هرسین در نشست صمیمی با هنرمندان شهرستان در محل فرمانداری هرسین داشت اظهار داشت: فرهنگ و هنر ارتباط تنگاتنگی با رفاه اجتماعی دارند هر چه قدر شهرستان از لحاظ مالی فقیر باشد وضعیت همین است و تا مردم توانمندی نداشته باشیم اولویت زندگی آنها هنر نیست و مسئولین هم تا زمانی که محلی کار می کنند نمی توانند کاری از پیش ببرند.

 

وی افزود: انجمن ها را باید تخصصی بررسی کنیم و قطعأ هر کسی که می خواهد در شهرستان کار فرهنگی انجام دهد بایستی با این 8 انجمن انیس باشد.

 

سرپرست فرمانداری هرسین خاطرنشان کرد ما برای کار کردن به هرسین آمده ایم دوستان هنرمند می گویند اعتبار کافی برای کار کردن نیست، دلسوزانه عرض می کنم ما به عنوان مدیران شهرستان نیاز به همکاری و همفکری در جهت به کار گیری منابعی خارج از منابع دولت داریم چرا که با اعتبارات موجود نمی توان کار کرد.

 

شاه آبادی در ادامه اظهار داشت: لازم است دوستان ما در ارشاد اسلامی شهرستان یک روز را در هفته به اسم روز فرهنگ و هنر قرار دهند و در  این روز برنامه ریزی ها و تولیداتی در جهت مناسبت های پیش رو در نظر داشته باشیم چرا که یک موج فرهنگی برای تلطیف فضای شهرستان لازم است.

 

وی افزود: من معتقدم باید بر روی مسائل فرهنگی عملی کار کرد و هرسین هم ظرفیت خوبی در زمینه فرهنگ دارد و در حال حاضر نیاز به جلسات تخصصی با انجمن ها داریم.

 

در ابتدای این جلسه ملکیان رئیس اداره ارشاد اسلامی هرسین ضمن تشریح فعالیت های صورت گرفته توسط انجمن های هنری و ادبی شهرستان خواستار کمک و پشتیبانی فرماندار از جامعه هنری شهرستان شد.

 

وی با اشاره به تجهیز سالن ارشاد اسلامی هرسین افزود: سالن فرهنگ و ادب ارشاد اسلامی شهرستان تجهیز و قابل بهر برداری است ولی کماکان در زمینه برنامه های هنری با مشکل مواجهیم.

 

رئیس اداره ارشات اسلامی شهرستان خاطرنشان کرد: متأسفانه سالن سینما حدود 3سال است که بلااستفاده رها شده است و نیاز به تعمیرات اساسی دارد که امسال به نظر می رسد حدود 400میلیون اعتبار برای تجهیز آن در نظر گرفته شده است.

 

در ادامه این مراسم هنرمندان شهرستان از دغدغه های خود در خصوص کمبود اعتبارات و امکانات در عرصه های مختلف هنری در شهرستان مطالبی را عنوان کردند