امام جمعه شهرستان هرسین :

برخی ها فکر می کنند با تمام شدن عمرشان عمر انقلاب هم تمام می شود/ سوال ما از سخنگوی دولت این است که تقوا را معنی کنند

سرویس: سیاسیکد خبر: 26112|17:46 - 1395/06/26
نسخه چاپی
برخی ها فکر می کنند با تمام شدن عمرشان عمر انقلاب هم تمام می شود/ سوال ما از سخنگوی دولت این است که تقوا را معنی کنند
امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: برخی از سیاسیون منحرف و کسانی که در دوران انقلاب در کنار امام و مردم بوده اند امروز متأسفانه فکر می کنند که با تمام شدن عمر آنها عمر انقلاب هم تمام شده است.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،حجت السلام باقری امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر و همچنین سالروز ولادت امام هادی(ع) اظهار داشت: زیارت جامعه کبیره از امام هادی(ع) است و لازم است که هر مسلمان حداقل در طول عمر خود یک بار این زیارت را بخواند چرا که شناسنامه ولایت و اهل بیت(ع) است.

 

وی در خصوص برگزاری جشن های غدیر در شهرستان افزود: توصیه می شود این جشن ها بصورت مردمی برگزار شود اینکه مردم انتظار داشته باشند ادارات دولتی این جشن ها را برگزار کنند این تفکر غلط است، هر چند که این نهاد ها باید وظیفه خود را انجام دهند اما اینکه مردم انتظار داشته باشند دولت برای آنها کار فرهنگی بکند این نمی شود.

 

خطیب جمعه شهرستان در ادامه خاطرنشان کرد: ما در حق غدیر کوتاهی کرده ایم و همانند مراسمات محرم و اربعین که مردم خود متولی امور هستند در غدیر هم باید طوری باشد که مردم اجرا کننده آن باشند.

 

حجت الاسلام باقری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز سال جدید تحصیلی و بازگشایی مدارس اظهار داشت همکاری دو نهاد مدرسه و خانواده بسیار اهمیت دارد چرا که بدون هماهنگی و همکاری این دو موفقیتی حاصل نمی شود.

 

وی افزود: متأسفانه فقر در بین جامعه بیداد می کند و در این بین خانوده هایی هستند که برای تأمین مایحتاج تحصیل فرزندان خود در مضیقه هستند و با وجود اینکه ادارات و ارگان های متولی تمام تلاش خود را در این راستا انجام می دهند باز هم فقیر وجود دارد و لازم است که مردم هم در این زمینه کمک کنند.

 

امام جمعه شهرستان هرسین با اشاره به پیش رو داشتن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: 31شهریور سالروز اغاز جنگ تحمیلی و همچنین اغاز هفته دفاع مقدس است، یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی و همچنین شهدای شهرستان هرسین و رشادت های ایثارگران، جانبازان و صبر و استقامت خانوده معظم شهدا را  گرامی می داریم.

 

وی افزود: برای اینکه امروز به اینجا برسیم خیلی شهید تقدیم انقلاب شده است ولی امروز خیلی از بزرگان منحرف بنیه نظامی کشور را زیر سوال می برند، آیا این عقلانیت است، اگر نیروهای نظامی و امنیتی ما نبودند داعش بیخ گوش شما بود.

 

خطیب جمعه شهرستان در خصوص موضوع انقلابی بودن و انقلابی ماندن خاطرنشان کرد: چندی است که رهبر معظم انقلاب بر موضوع انقلابی بودن و انقلابی ماندن مردم و مسئولین تأکید می کند، متأسفانه برخی ها فکر می کنند که انهایی که در دوران انقلاب حضور داشته اند باید انقلابی باشند اما اینطور نیست جوان امروز ما باید به مراتب انقلابی تر از جوان آن دوران باشد.

 

حجت السلام باقری اظهار داشت: برخی از سیاسیون منحرف و کسانی که در دوران انقلاب در کنار امام و مردم بوده اند امروز متأسفانه فکر می کنند که با تمام شدن عمر آنها عمر انقلاب هم تمام شده است، اما اینطور نیست انقلاب تا زمانی که مردم و ایمان و اعتقاد انها و دعای خیر خانوده شهداو رهبری انقلاب هست انقلاب زنده است و متکی به فرد نیست.

 

وی در خصوص سخنان اخیر سخنگوی دولت افزود سخنگوی دولت گفته اند که ائمه جمعه نسبت به انتقاد از دولت مثلاً در قضیهFATFتقوا را رعایت کنند، اولاً ائمه جمعه از دولت دستور نمی گیرند  مستقل و و مختارند که هر آنچه به صلاح نظام و مردم باشد در تریبون بیان کنند.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه اظهار داشت: سوال دوم ما از سخنگوی دولت این است که تقوا را معنی کنند، آیا مردم را از دشمنان آگاه کردن، هشدار دادن نسبت به آینده و تذکر دادن در خصوص ذلت پذیری خلاف تقواست، نقد باید باشد آنهم نقد منصفانه.

 

وی افزود: امام جمعه سخنگوی دین، اسلام و رهبری است نه سخنگو و مجیزگوی دولت، آنهایی که ائمه جمعه را به تقوا دعوت می کنند مقداری به فکر معیشت مردم و آمار دادن های غلط در زمینه برجام و تورم به مردم باشند.

 

امام جمعه شهرستان خاطرنشان کرد: چند سال از عمر دولت گذشته است واقعیت این است که حرکتی از دولت دیده نشده است به جای اینکه به ائمه جمعه حمله کنند و یا به فکر اجرای کنسرت باشید مشکلات مردم را حل کنید.

 

حجت الاسلام باقری با اشاره به سرشماری بزرگ نفوس و مسکن اظهار داشت: مردم در طرح سرشماری نفوس و مسکن طبق فرمایش رهبر انقلاب شرکت کنند و امار دقیقی ارئه دهند که به نفع مملکت باشد.