امام جمعه شهرستان هرسین :

فاجعه منا نشانه بی کفایتی آل سعود بود/کسانی که مباحث نظامی کشور را تضعیف می کنند خائن به نظامند/ قرار داد fatfطبق نظر کارشناسان خیانت به کشور است

سرویس: سیاسیکد خبر: 25995|16:52 - 1395/06/19
نسخه چاپی
فاجعه منا نشانه بی کفایتی آل سعود بود/کسانی که مباحث نظامی کشور را تضعیف می کنند خائن به نظامند/ قرار داد fatfطبق نظر کارشناسان خیانت به کشور است
امام جمعه هرسین در خطبه های نماز جمعه شهرستان گفت: یقینأ قراردادfatf طبق نظر کارشناسان خیانت به کشور است و از برجام بدتر است و انتظار می رود دولت و مسئولین در این خصوص دقت لازم را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار دیوانگاه،حجت الاسلام باقری امام جمعه شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به مناسبت های پیش روز و اعیاد قربان و غدیر اظهار داشت این ایام علاوه بر مناسبت های عنوان شده برای ما یادآور مسائل دیگری هم هست، سال گذشته در همین ایام بود که فاجعه تلخ منا برای امت های مسلمان رخ داد که در آن حادثه حدود 8هزار نفر از زائران و میهمانان خداوند به شهادت رسیدند که از این تعداد 500 نفر از حاجیان کشور ما بودند.

 

وی افزود: حادثه کربلا خیلی دردناک است و هنوز هم فراموش نمی شود با وجود اینکه روضه ها و تاریخ بارها تکرار می شود و اشک ها همچنان جاری می شوند و درست است که اینچنین است ولی حرکت سید الشهدا جاودانه شده است و اربعین سید الشهدا هم دارد جهانی می شود.

 

خطیب جمعه شهرستان خاطرنشان کرد: حرکت منا هم همین طور است درست است که سال گذشته دل مسلمانان را با این جنایت به درد آوردند و این جنایت به سبب بی تدبیری، سوء مدیریت و بی کفایتی حکومت آل سعود بود و نمی شود به راحتی از کنار آن گذشت ولی همین حادثه این ظرفیت را دارد که بتواند حاکمان بی کفایت آل سعود را به اضمحلال بکشاند.

 

حجت السالام باقری در ادامه اظهار داشت: در این بین فریاد عاشورایی رهبر معظم انقلاب در سال گذشته وامسال خطاب به مسلمانان جهان واقعأ رسا بود و بایستی که کمیته حقیقت یاب بین المللی در این خصوص تشکیل شود و حکام آل سعود باید از ملت های مسلمان عذرخواهی کنند.

 

وی افزود: فلسفه حج برائت از مشرکین است نه اینکه امت های مسلمان بله قربان گوی آل سعود شوند ما جنایات آل سعود را فراموش نخواهیم کرد.

 

امام جمعه شهرستان هرسین با اشاره به جنایات آل خلیفه در یمن تصریح کرد: متأسفانه آل خلیفه در یمن اجازه برگزاری نماز های جمعه و جماعت را نمی دهدو روحانیون و شخصیت های بانفوذ یمن را دستگیر کرده و برخی را تغییر تابعیت داده اند این در واقع یک فاجعه انسانی است.

 

حجت الاسلام باقری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی صحبت ها در خصوص مباحث دفاعی کشور اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب چندی پیش فرمودند آنهایی که مسئله نظامی و دفاعی کشور را تضعیف می کنند یا جاهل هستند یا خائن.

 

وی افزود : البته بعید می دانیم که این افراد با این سابقه خدمت در نظام از روی جهالت این حرف ها را بزنند بلکه قطع به یقین از روی خیانت است، اگر نیروهای مسلح و ارتش و سپاه و وزارت اطلاعات ما نبودند همین داعش اجازه نمی داد نفس بکشیم یعنی این افراد این مسائل را نمی فهمند؟!

 

خطیب جمعه شهرستان خاطرنشان کرد: طبق آمار کشورهای غربی بین 7تا 11درصد از سود ناخالص خود را صرف مسائل نظامی می کنند در حالی که در کشور ما این میزان 8/1می باشد.

 

حجت الاسلام باقری با اشاره به موضوعfatfاظهار داشت: در بحث اینکه بانک های دنیا نباید از تروریست ها حمایت مالی داشته باشند حرفی نیست اما آیا تعریف ما از تروریسم با غربی ها یکی است، آنها حزب الله لبنان، انصارالله یمن، سپاه پاسداران و اطلاعات ما را تروریسم می دانند ولی در مقابل از داعش و منافقین حمایت می کنند.

 

وی در ادامه افزود: یقینأ این قرارداد طبق نظر کارشناسان خیانت به کشور است و از برجام بدتر است و انتظار می رود دولت و مسئولین در این خصوص دقت لازم را داشته باشند.