چاپ دومین اثر محسن فتاحی نویسنده جوان هرسینی با عنوان اشکانیان

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 25855|16:44 - 1395/06/08
نسخه چاپی
چاپ دومین اثر محسن فتاحی نویسنده جوان هرسینی با عنوان اشکانیان
نویسنده جوان هرسینی دومین اثر خود را با موضوع تاریخ دوره اشکانیان به جاپ رساند.

به گزارش خبرنگار دویانگاه،محسن (احسان) فتاحی هرسینی متولد1362 در شهرستان هرسين اولین کتاب خود را با عنوان زاگرس نشينان در سال ۱۳۹۴ به چاپ رساند.

 موضوع این کتاب در مورد ساكنان سختكوش زاگرس از جمله تمدن گنج دره هرسین ، ساکنان تپه گودین کنگاور، تپه گیان نهاوند، تپه حصار و همچنین اقوامی همچون کاسی ها - لولوبی ها- گوتی ها- کردوخی ها و اشیاء کشف شده در غار کلماکره لرستان و قدمت این آثار می باشد.

 کتاب دوم این نویسنده جوان با نام اشکانیان نیز در خرداد ماه ۱۳۹۵ به چاپ رسیده است که در دو فصل نوشته شده است، فصل اول به معرفی شاهان سلوکی و چگونگی شکست آنان توسط اشکانیان میباشد و نیز به معرفی شاهان اشکانی و جنگهای آنان با سلوکیان و رومیان برای مدت حدود ۴۷۵ سال است و فصل دوم به چگونگی اداره امپراطوری، نوع پوشش و آموزش و پرورش- فرهنگ و ادب در دوره اشکانی- اقتصاد و بازرگانی- بلند پایگان وتقسیمات کشور و سپاه و سپاه گردانی در دوره اشکانیان است. کتاب حاضر به روش کتابخانه ای و توصیفی - تحلیلی میباشد.

  گفتنی است وی کتابی را با عنوان نام آوران تاریخ ایران از دوران باستان تا پایان زندیه را در دست چاپ دارد که در دو فصل و چندین بخش نوشته شده است،  فصل اول که شامل تاریخ باستان میباشد توسط آقای محسن فتاحی هرسینی و فصل دوم که شامل تاریخ اسلام میباشد توسط آقای دکتر محسن جباری هرسینی نوشته شده است که در آینده نزدیک به بازار عرضه خواهد شد.