گزارش؛

رگولاتوری فروش اینترنت نامحدود را ممنوع نکرده است/ مشترکان پرمصرف حق دیگران را ضایع می کنند

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 25829|11:00 - 1395/06/07
نسخه چاپی
شرکت مخابرات مدتی است که دیگر اینترنت نامحدود در اختیار کاربران خود نمی‌گذارد و علت آنرا مصوبه جدید رگولاتوری می‌داند آنچه که رگولاتوری آن را تکذیب می‌کند.

به گزارش خبرنگاردنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛شرکت مخابرات مدتی است که دیگر اینترنت نامحدود در اختیار کاربران خود نمی‌گذارد و علت آنرا مصوبه جدید رگولاتوری می‌داند آنچه که رگولاتوری آن را تکذیب می‌کند.

رگولاتوری فروش اینترنت نامحدود را ممنوع نکرده است

همانطور که می دانید شرکت مخابرات استان تهران به تازگی به طور کلی سرویس‌های نامحدود خود را قطع کرده است و معتقد است که به دلیل مصوبه جدید رگولاتوری اجازه ندارد اینترنت نامحدود به مشترکان خود بفروشد؛ این در حالی است که جهانگیر اسدی بعنوان سرپرست روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می‌گوید رگولاتوری به هیچ وجه مصوبه‌ای برای محدودیت در ارائه اینترنت نامحدود به تصویب نرسانده و اعلام نکرده است.

 

رگولاتوری فروش اینترنت نامحدود را ممنوع نکرده است

علیرضا صیدی مدیرعامل شرکت مخابرات استان تهرانچندی پیش از شناسایی مشترکان پرمصرف اینترنت نامحدود مخابرات تهران خبر داده و مدعی شده بود برخی مشترکان اینترنت مخابرات به صورت نامتعارف از این سرویس استفاده می‌کنند و حتی برخی با نصب تجهیزاتی اقدام به دانلود غیرمنصفانه می‌کنند که در نتیجه این کار آنها حق مشترکان «هم‌شیر» با آنها تضییع می‌شود. گویا صیدی میخواست با این توضیحات توجیهی برای عدم ارائه سرویس اینترنت نامحدود به کاربران بیاورد.

این در حالی است که برخی از صاحب نظران معتقدند که مخابرات با رد این دست ادعاها و به دلیل آنکه فروش اینترنت نامحدود برایش چندان به صرفه نیست تصمیم گرفته دیگر این سرویس را ارایه ندهد.علاوه بر این در حال حاضر شرکت‌های خصوصی به صورت کاملا آزادانه اقدام به فروش سرویس‌های نامحدود اینترنت با قیمت‌های نجومی می‌کنند و مخابرات هم در عرصه رقابت حضور ندارد تا شرکت‌های اینترنتی مجبور شوند قیمت اینترنت نامحدود خود را برای رقابت هم که شده پایین آورده و یا تعدیل کنند.

 

رگولاتوری فروش اینترنت نامحدود را ممنوع نکرده است

 

یک نکته عجیب درباره سرویس‌های نامحدود اینترنتکه شرکت‌های خصوصیارائه می‌دهند این است که آنها تا میزان تعیین شده‌ای مثلا 5 گیگابایت در ماه را با سرعت مناسب در اختیار کاربران می‌گذارند اما اگر کاربران بیش از این میزان از اینترنت استفاده کنند سرعتشان به شکل قابل توجهی توسط شرکت ارایه دهنده کاهش پیدا می‌کند که البته هیچ میزان مشخصی هم برای حداکثر میزان کاهش سرعت در نظر گرفته نشده است و شرکت حتی اجازه دارد سرعت کاربر خود را حتی به نزدیک صفر برساند.

با این شرایط به نظر می‌رسد اگر رگولاتوری در راستای نقش تنظیم کننده خود شرکت‌های اینترنتی را ملزم کند که در سرویس‌های نامحدودشان سقف و کف سرعت را مشخص کنند کیفیت و سرعت اینترنت چهارچوب‌مند شده و از لجام گسیختگی و بی‌نظمی‌های کنونی رهایی می‌یابد.

باتوجه به آنکه برای برخی از خطوط تلفن امکان ارائه اینترنت فقط از طریق مخابرات وجود دارد لذا منطقی به نظر نمی‌رسد وقتی که همه شرکت‌های اینترنتی اجازه ارایه اینترنت نامحدود به کاربران خود را می‌دهند مشترکان مخابرات از دریافت این خدمت محروم شوند.

 
گزارش از نادر نینوایی