به مناسب روز پزشک صورت گرفت/

گفتگویی صمیمی با یک پزشک متخصص داخلی در هرسین /حفظ جایگاه پزشکی نیازمند تعالی روحی و معنوی فرد است/ توقع مردم از یک پزشک فقط طبابت نیست

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 25738|19:47 - 1395/06/01
نسخه چاپی
گفتگویی صمیمی با یک پزشک متخصص داخلی در هرسین /حفظ جایگاه پزشکی نیازمند تعالی روحی و معنوی فرد است/ توقع مردم از یک پزشک فقط طبابت نیست
یک پزشک متخصص داخلی در هرسین گفت: قطعأ پزشکی جزء مشاغلی است که در ادیان آسمانی هم دارای ارزش و جایگاه ویزه ای است و حفظ این جایگاه نیازمند تعالی روحی و معنوی خود فرد هم می باشد.

به مناسبت روز پزشک مصاحبه ای با یکی از پزشکان متخصص شهرستان هرسین صورت گرفته و سولاتی دراین راستا مطرح شده است.

 

دکتر سعید حمزه ای متخصص داخلی و رئیس بیمارستان شهدای هرسیندر گفتگوی اختصاصی با دیوانگاهبه مناسبت روز پزشک در ایتدا ضمن معرفی خود اظهار داشت: در سال 1351 درخانواده ای نظامی به دنیا آمدم دارای چهار برادر و فرزند چهارم خانوده هستمف دوران ابتدایی و راهنمایی را در کرمانشاه گذراندم و در سال 1365در اولین سالی که دبیرستان نمونه در کرمانشاه افتتاح شد طی آزمونی که برگزار شد جزء 70نفر ورودی اول این دبیرستان بودم.

 

وی افزود: سال اول دبیرستان همزمان بود با اواسط جنگ تحمیلی و بمباران هایی که از استان کرمانشاه توسط عراق صورت می گرفت و به همین دلیل مجبور بودیم که به هرسین مهارجرت کنیمو در نهایت سه سال باقی مانده دبیرستان را در مدرسه امام صادق(ع) گذراندم.

 

این پزشک متخصص داخلی خاطرنشان کرد: سال 69در کنکور سراسری شرکت کردم و در رشته پزشکی دانشکده کرمانشاه پذیرفته شدم و در سال 76به عنوان پزشک عمومی فارق التحصیل شدم و بین سال های 80تا 84به عنوان پزشک قانونی شهرستان هرسین مشغول به فعالیت شدم.

 

دکتر حمزه ای در ادامه اظهار داشت: در آزمون دستیاری در سال 86شرکت کردم موفق به کسب رتبه قبولی در رشته متخصص داخلی شدم که در نهایت در سال 91 از این رشته فارغ التحصیل شدم و با توجه به اینکه بومی هرسین بودم و تمایل به خدمت در شهرستان داشتم و  در شبکه بهداشت شهرستان مشغول فعالیت بودم از آنزمان تا کنون در سمت ریاست بیمارستان شهدای هرسین مشغول خدمت می باشم.

 

وی در خصوص رشته تخصصی خود و علت گرایش به این رشته افزود: با توجه به اینکه رشته تخصص داخلی به عنوان پایه و بنیاد رشته های پزشکی می باشد هر چند که شاید درامد خوبی نسبت به سایر رشته ها نداشته باشد این رشته را انتخاب کردم.

 

این پزشک متخصص تصریح کرد: به صورت متعارف توقعی که از یک پزشک متخصص داخلی می رود این است که  بایستی در مورد تمام مشکلات بدن یک بیمار اطلاعات داشته باشد و این خود یک علاقه مندی مضاعفی نسبت به این رشته ایجاد می کند

 

دکتر حمزه ای در رابطه با جایگاه پزشکی و خصوصیات یک پزشک خوب اظهار داشت: قطعأ پزشکی جزء مشاغلی است که در ادیان آسمانی دارای ارزش و جایگاه ویزه ای است و کسب این حفظ جایگاه نیازمند تعالی روحی و معنوی خود فرد هم می باشد.

 

وی افزود: وقتی یک پزشک محرم اسرار بیمار خود می شود در فضای آزادی که ایجاد می شود این خود نوعی مسئولیت برای فرد ایجاد می کند که نیازمند مراقبت بیشتری است.

 

این پزشک متخصص خاطرنشان کرد: اگر اعتماد مردم نسبت به یک پزشک در جامعه کم شود جایگاه آن شغل آسیب می بیند، توقع مردم از یک پزشک فقط طبابت نیست بلکه نحوه حرف زدن و برخورد با بیمار چه در صحنه اجتماع و چه در محیط کار تأثیر گذار است و این باعث شده تا شغل پزشکی هم سختی های خاص خود را داشته باشد و اگر کسی هم بخواهد وارد این عرصه شود باید سختی های آنرا هم بپذیرد.

 

دکتر حمزه ای در خصوص خاطرات تلخ و شیرین شغل پزشکی اظهار داشت: برخی از بیماران در طول دوره درمان شرایط متوسطی دارند و مشکلی ایجاد نمی شود اما خاطرات تلخ ما آنزمانی است که بیمار نیاز به کمک دارد و تلاش خود را برای نجات ان انجام می دهیم ولی به هر دلیلی جان خود را از دست می دهد و این ناراحت کننده است و خاطرات شیرین ما هم زمانی است که تلاش ما برای نجات جان یک انسان نتیجه می دهد و بیمار به زندگی بر می گردد.

 

وی با اشاره به تجربه های خود در دوران طبایت و تحصیل افزود: .هر چند که در قدیم آموزش ها به صورت استاد و شاگردی بود و شاگرد همیشه برای کسب تجربه در کنار استاد بود ولی امروزه آموزش های طول تحصیل تجربه محسوب می شوند و من در دوران تحصیل از افراد زیادی کسب تجربه کردم که از آنجمله می شود به دکتر سلیمی، دکتر سید جعفر نوابی، دکتر مهران رحیمی، دکتر سعیدی، دکتر بشیری و دکتر طواف زاده اشاره کرد.

 

رئیس بیمارستان شهدای هرسین ضمن تبریک روز پزشک به تمام جامعه پزشکی کشور و به خصوص شهرستان هرسین تصریح کرد:  امروز با توجه به قوانین جدید و پیشرفت زندگی مردم و آشنا شدن جامعه با حقوق خود در طرف مقابل حقوق یک پزشک به خوبی شفاف سازی نشده است و این موضوع کار را برای این قشر زحتمکش سخت کرده است چرا که از طرفی بایستی پاسخگوی بیماران باشیم و از طرفی باید جوابگوی مسئولین باشیم و امیدواریم در آینده بتوانیم شاهد یک توازن مثبت در این زمینه باشیم و در نهایت آرزومندیم بتوانیم آن خدمتی را که شایسته مردم شهرستان هرسین هست را ارائه دهیم.

 

دکتر حمزه ای در پایان به چند واژه ارائه شده توسط خبرنگار دیوانگاه اینگونه پاسخ گفت:

اخلاق پزشکی: حفظ آن سخت است 

زندگی: شیرین ترین چیز برای انسان،

مرگ: شروع یک زندگی جدید 

جوانی: دوران کسب تجربه هایی که از آنها استفاده نمی شود

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد