امام جمعه شهرستان هرسین:

مسجد مهمترین پایگاه برای تمامی عرصه‌های مذهبی، اعتقادی، اجتماعی، فرهنگی است /نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران،مولود مسجد است

سرویس: اخبار هرسینکد خبر: 25704|15:44 - 1395/05/31
نسخه چاپی
مسجد مهمترین پایگاه برای تمامی عرصه‌های مذهبی، اعتقادی، اجتماعی، فرهنگی است /نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران،مولود مسجد است
امام جمعه شهرستان هرسین به مناسبت روز جهانی مسجد گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران،مولود مسجد است و مؤمنین نسبت به ساخت،نگهداری، تعمیر و حضور درمساجد اهتمام داشته باشند.

حجت الاسلام باقری امام جمعه هرسین به مناسبت روز جهانی مسجددر گفتگو با دیوانگاهاظهار داشت: 30مرداد سال ۱۳۴۸ مسجدالاقصی به دست صهیونیست‌ها به آتش کشیده شد، سال‌ها بعد و به همین مناسبت به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران و تصویب اعضای سازمان کنفرانس اسلامی در سی‌امین نشست این سازمان، این روز به نام روز جهانی مسجد نامگذاری شد.

 

وی افزود: مکانی که از زمان تولد اسلام مهمترین مسجد،مهمترین پایگاه برای عرصه های مذهبی، اعتقادی،اجتماعی،فرهنگی و حتی اقتصادی و حتی جهادی بوده و نقش مهمی نیز در شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران داشته است.

 

امام جمعه هرسین خاطرنشان کرد: این نشان‌دهنده اهمیت نقش کلیدی مسجد است، جایی که حتی قبل از بهمن ۵۷ زمینه‌های شکل‌گیری فکری و اعتقادی و انسجام و ساماندهی نیروهای مردمی را برای به نتیجه نشستن بزرگترین انقلاب قرن بیستم مهیا می‌کرد و در آموزش و اعزام فدائیان اسلام به جبهه دفاع مقدس هشت ساله نقش‌آفرینی داشت.

 

حجت الاسلام باقری در ادامه اظهار داشت: کسانی که برای اشغال سرزمین موعود پا به پاره تن اسلام نهادند، خوب می‌دانستند که برای شکستن غرور یک امت باید مقدساتشان را هدف بگیرند و به همین دلیل به سراغ اولین قبله آخرین دین الهی رفته و مسجدالاقصی را به آتش کشیدند تا به خیال خود یکی از مقدس‌ترین نمادهای دین اسلام و معراجگاه پیامبر آن را تحقیر کرده باشند.

 

وی افزود: اما آنها صاحب این خانه و اهلش را نمی‌شناختند و شاید فکرش را هم نمی‌کردند که روزی شعله‌های این آتش به جانشان بیافتد و همچون مس گداخته از درون نابودشان کند.

 

خطیب جمعه هرسین خاطرنشان کرد: خانه‌ها و شهرک‌ها ساختند تا جایشان را در این زمین غصبی محکم کنند، اما نمی‌دانستند که مثال این خانه‌ها مثال خانه عنکبوت است، یعنی سست‌ترین خانه‌ها.

 

حجت الاسلام باقری در اظهار داشت: از روز جهانی قدس که بگذریم، سی‌ام مرداد نیز روزی برای یادآوری یکی از داشته‌های بزرگترین دین الهی است.

 

وی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران،مولود مسجد است و .مؤمنین نسبت به ساخت،نگهداری،  تعمیر و حضور درمساجد اهتمام داشته باشند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد