امام جمعه موقت شهرستان هرسین:

روز مقاومت تداعی کننده شکست مفتضحانه اسرائیل در جنگ 33روزه است/کودتای 28مرداد به ما آموخت که امریکا قابل اعتماد نیست

سرویس: سیاسیکد خبر: 25609|17:25 - 1395/05/22
نسخه چاپی
روز مقاومت تداعی کننده شکست مفتضحانه اسرائیل در جنگ 33روزه است/کودتای 28مرداد به ما آموخت که امریکا قابل اعتماد نیست
خطیب جمعه موقت هرسین در خطبه های نماز جمعه شهرستان گفت: 28مرداد به ما آموخت که امریکا قابل اعتماد نیست

به گزارش خبرنگار دیوانگاه، حجت الاسلام عباسیان امام جمعه موقت شهرستان هرسین در خطبه های نماز جمعه این هفته با ااشاره یه مناسبت های و میلاد مسعود ثامن الحجج امام علی ابن موسی الرضا(ع) اظهار داشت: خداوند متعال نعمتی را بر ملت ایران ارزانی داشته و محبت اهل بیت(ع) را در دل آنها گذاشته است و ایران از دیرباز پایگاهی برای عشق و ارادت به اهل بیت(ع) بوده است.

 

وی افزود طبق روایات و منابع تاریخی 12هزار نفر از فرزندان اهل بیت(ع) به سمت ایران حرکت کردند و این خود دلیلی بر ارادت مردم ایران به اهل بیت(ع) است.

 

خطیب جمعه موقت شهرستان خاطرنشان کرد امروز سفیرانی از سوی بارگاه امام رضا(ع) به چهارگوشه کشور فرستاده می شود و این درحالی است که با استقبال پرشور مردم مواجه می شوند و فردا هم میزبان پرچم بارگاه امام رضا(ع) و خادمان آنحضرت هستیم و خداوند را از این نعمت شاکریم.

 

حجت الاسلام عباسیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز مقاومت اظهار داشت: این روز تداعی کننده جنگ 33روزه لبنان و شکست مفتضحانه اسرائیل در این جنگ است.

 

وی افزود در این جنگ اسرائیل با حمایت 6کشور دیگر از جمله، امریکا، انگلیس در صدد ضربه زدن به حزب الله بودند اما در همان هفته اول اسرائبل اذعان به شکست کرد ولی با اصرار امریکا و بقیه کشورهای هم پیمان این جنگ حدود 33روز به طول انجامید و از آنجاییکه این گروه متکی به قدرت الهی بود نقشه های آنها نقش برآب شد.

 

خطیب جمعه موقت شهرستان خاطرنشان کرد امروز داعش پرورش یافته اسرائیل است، مگر نه اینکه امروز در دنیا صحنه هایی را می بینیم که مسلمانان در برابر همدیگر می ایستند و خون برادر مسلمان خود را می ریزند، همه اینها نقشه های اسرائیل در منطقه است.

 

حجت الاسلام عباسیان در ادامه با اشاره به واقعه کودتای 28مرداد اظهار داشت: در این روز امریکا با همکاری انگلیس کودتایی را بر علیه ایران طراحی کردند که در آن کودتا به دنبال این بودند که دولت قانونی را که بوسیله مردم شکل گرفته بود برچینند و دولتی  تابع منافع خود در کشور روی کار بیاورند.

 

وی افزود کودتای 28مرداد سندی تلخ از دروغ گویی و جنایات امریکا بود که آمریکا در پشت پرده با مصدق متهد شده بود و از طرف دیگر با انگلیس هم پیمان شده بود و به این صورت کودتای 28مرداد شکل گرفت.

 

خطیب جمعه موقت شهرستان تصریح کرد امروز شعار امریکا در دنیا دمکراسی است اما این دمکراسی به این معناست که هر کجا منافع امریکا حفظ شود دمکراسی است.

 

حجت الاسلام عباسیان در ادامه اظهار داشت: کودتای 28مرداد برای ما درس هایی بسیاری داشت، اول اینکه مردم و مسئولین بدانند که امریکا قابل اعتماد نیست، در همین قضیه برجام برخی از مسئولین ما به امریکا اعتماد کردند، رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند که به امریکا اعتمادی نیست اما برخی از مسئولین گوش نکردند و این تجربه بزرگی برای ما شد.

 

وی افزود در برجام امریکا تعهداتی داشت و از آن جمله رفع تحریم ها بود، امروز ما به تمام تعهدات خود عمل کردیم ولی امریکا به هیچ یک از تعهداتش عمل نکرد.

 

خطیب جمعه موقت شهرستان خاطرنشان کرد: امروز رمز پیروزی و موفقیت ما این است که پشت سر ولی فقیه خود حرکت کنیم و اگر اینچنین شد دشمنان نمی توانند هیچ آسیبی به ما برسانند.