مدیر جهاد کشاورزی هرسین در گفتگو با دیوانگاه:

50هکتار از اراضی زارعی منطقه دچار آتش سوزی شد/در راستای اجرای قانون محدودیت هایی را برای کشاورزان اعمال کرده ایم

سرویس: اقتصادیکد خبر: 25453|12:29 - 1395/05/11
نسخه چاپی
50هکتار از اراضی زارعی منطقه دچار آتش سوزی شد/در راستای اجرای قانون محدودیت هایی را برای کشاورزان اعمال کرده ایم
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گفت: در طول یک هفته گذشته حدود 50هکتار از اراضی زراعی هرسین و عمدتأ بخش بیستون دچار حریق شده که متأسفانه در این بین هم به چندین هکتار از محصولات کشاورزی منطقه و منابع طبیعی خسارت وارد شد.

محمدصادق تنهایی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هرسیندر گفتگو با خبرنگار دیوانگاهدر خصوص آتش سوزی های صورت گرفته اخیر در سطح شهرستان هرسین اظهار داشت متأسفانه رسوم غلطی که در منطقه برجای مانده در صدد مقابله با آن هستیم اما علی رغم تلاش های صورت گرفته توسط کارشناس جهاد کشاورزی این موضوع نیاز به زمان بیشتری دارد و با وجود هشدارهای داده شده همچنان برخی از کشاورزان به صورت شبانه اقدام به آتش زدن زمین های کشاورزی خود می کنند.

 

وی افزود: بنابر قانون و تصمیماتی که در شورای تأمین استان اتخاذ شده است بحث آتش زدن مزارع از سوی کشاورزان جرم است و پیگیری قانونی دارد هر چند که ما بنا را بر آموزش گذاشته ایم.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاطرنشان کرد: امسال به خاطر اولین سال از اجرای این قانون بنابر این شد که محدودیت های همچون عدم پرداخت وام، نهاده ها و بیمه در خصوص کشاورزان اعمال شود که از این طریق تحت فشار قرار گرفته و متعهد شوند که در سال آینده اینکار را انجام ندهند ولی از سال آینده این قانون با جدیت اجرا می شود.

 

تنهایی در ادامه اظهار داشت: در طول یک هفته گذشته حدود 50هکتار از اراضی زراعی هرسین و عمدتأ بخش بیستون دچار حریق شده که متأسفانه در این بین هم به چندین هکتار از محصولات کشاورزی منطقه و  منابع طبیعی خسارت وارد شد.

 

وی افزود: متأسفانه اینگونه روش های غلط در کشاورزی باعث وارد آمدن خسارت به زمین های کشاورزی ،  زارعین همجوار، و دامداران منطقه شده است و ما در صددیم با تلاش کارشناسان و برگزاری کلاس های آموزشی و فرهنگ سازی این میزان را به صفر کاهش دهیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد